Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Hypo banka želi klijentima vratiti novac za naplaćenu opomenu

Iz HNB-a navode da je HAAB tijekom postupka samoinicijativno dostavio prijedlog mjera za uklanjanje negativnih učinaka tog svog postupanja, koji predviđa povrat više naplaćenog iznosa naknada naplaćene u razdoblju od 15. kolovoza 2011. do 21. srpnja 2012., i to svakom klijentu uvećano za pripadajući iznos zakonskih zateznih kamata

Iz HNB-a navode da je HAAB tijekom postupka samoinicijativno dostavio prijedlog mjera za uklanjanje negativnih učinaka tog svog postupanja, koji predviđa povrat više naplaćenog iznosa naknada naplaćene u razdoblju od 15. kolovoza 2011. do 21. srpnja 2012., i to svakom klijentu uvećano za pripadajući iznos zakonskih zateznih kamata

Hrvatska narodna banka (HNB) objavila je javni poziv svima zainteresiranima da dostave svoje primjedbe i mišljenje na prijedlog Hypo Alpe-Adria-Banke (HAAB) da svojim klijentima kojima je naplatila opomenu u razdoblju od kolovoza 2011. do srpnja 2012. vrati 50 kuna po poslanoj opomeni, uvećano za pripadajući iznos zakonskih zateznih kamata.

U javnom pozivu, objavljenom danas na internet stranicama HNB-a, navodi se da je središnja banka krajem prošle godine pokrenula postupak protiv HAAB-a kako bi utvrdila je li naplata opomena kreditnim dužnicima koji kasne s podmirivanjem dospjelih obveza te njihovih sudužnika i jamaca, zlouporaba vladajućeg položaja nametanjem nepravednih prodajnih cijena (odnosno naknada) opomena s obzirom na visinu opomena i način opominjanja.

Iz HNB-a navode da je HAAB tijekom postupka samoinicijativno dostavio prijedlog mjera za uklanjanje negativnih učinaka tog svog postupanja, koji predviđa povrat više naplaćenog iznosa naknada naplaćene u razdoblju od 15. kolovoza 2011. do 21. srpnja 2012., i to svakom klijentu uvećano za pripadajući iznos zakonskih zateznih kamata, u roku od tri mjeseca od dana donošenja rješenja HNB-a o prihvaćanju tog prijedloga.

Budući da je HAAB samoinicijativno predložio obeštećenje klijenata, HNB objavljuje namjeru prihvaćanja preuzimanja predloženih mjera i javno poziva sve zainteresirane da u roku od 20 dana dostave svoje primjedbe i mišljenja na taj prijedlog HAAB-a.

U prijedlogu HAAB-a pojašnjava se da je ta banka u kolovozu 2011. izmijenila svoje akte koji se odnose na proces opominjanja, a tim je izmjenama razdoblje zakašnjenja za slanje prve opomene skraćeno s 30 na 20 dana. Slanje opomene Hypo banka je naplaćivala po 50 kuna.

Razlog skraćivanja tog roka, navode iz te banke, “bio je prvenstveno ranije obavještavanje klijenata o postojećem dugu i nužnosti njegovog namirenja, kako bi se izbjegli daljnji troškovi vezani uz obračun zateznih kamata ili aktivaciju instrumenata osiguranja klijenata i ostalih sudionika”.

Nova pravila opominjanja vrijedila su od 15. kolovoza 2011. do 21. srpnja 2012. godine, kada su naknade za opomene ukinute, a naknadnom analizom, stoji u HAAB-ovom objašnjenju, utvrđeno je da je ta izmjena za pojedine klijente mogla imati negativne učinke.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.