Na podstranici IAmA na pitanja su odgovarali već mnogi – od filmskih zvijezda, znanstvenika i avanturista pa do porno zvijezda. Pitanja su počesto škakljiva, kontroverzna, duhovita, kao uostalom i sama zajednica. Nitko nikad nije očekivao da bi se tu mogao pojaviti i predsjednik.
O snazi širenja informacija govori i činjenica da do trideset minuta prije samog AmA nije bilo nikakve najave ni u medijima ni na Redditu da će Barack Obama odgovarati na pitanja običnih građana, a ipak je promet bio toliko velik da je umalo srušio stranicu – u jednom je trenutku više od 200 tisuća registriranih posjetitelja bilo online. Obama je odgovorio na deset pitanja u pola sata, ali to je bilo dovoljno da stranicu nakon toga posjeti preko dva milijuna korisnika, a da građani nastave diskutirati s preko 24 tisuće novih postova.
Popis pitanja i odgovora možete vidjeti ovdje, a direktni link na sam IAmA.
Zašto takav manevar i zašto baš Reddit, a ne Facebook ili Twitter?
Odgovor je jednostavan – radi se o kampanji za titulu „najmoćnijeg čovjeka svjeta“ i ostala su svega dva mjeseca pred izbore koji se održavaju u studenom. Obama je nonšalantno i opušteno izveo operaciju koja mu je zagarantirala simpatije brojne internetske publike i prostor u medijima pred izbore, i to u odlično tempiranom razdoblju – upravo se tada održavao kongres Republikanske stranke u Tampi na Floridi, a mediji su bili puni izvještaja „tko je što rekao“, „tko je što nosio“ i „s kim se tko druži“ – New York Times je čak i napravio interaktivnu grafiku o najčešće upotrebljavanim riječima u govorima. Nesretnim konzervativcima je pritom zaprijetio i uragan, pa vrijeme nikako nije bilo prikladno za velike PR poteze demokrata. No medijski prostor Obama nije bio spreman u potpunosti prepustiti suprotnoj strani, a ovaj jednostavni i sasvim besplatni PR trik u trajanju od pola sata izgenerirao je dovoljno objava s onim divnim efektom čuđenja i odobravanja od internetske i medijske zajednice, pa se barem nakratko prestalo pričati o republikancima.
Ali od Obame nije dovoljno učiti samo „što napraviti“ nego i „kako“ pročitajte u tekstu Obamine male čarolije na društvenim mrežama.