Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Jadranka Boban Pejić: Unatrag trideset godina tržište ekološkim proizvodima u Hrvatskoj je višestruko raslo

Biovega ove godine slavi 20. obljetnicu tvrtke i 17. obljetnicu iznimno popularnog brenda bio&bio.

Jadranka Boban Pejić

Biovega ove godine slavi 20. obljetnicu tvrtke i 17. obljetnicu iznimno popularnog brenda bio&bio. U ovoj krizi Biovegin posao je narastao, promet internetske trgovine povećan je čak pet puta, a kao primaran razlog navodi činjenicu da su ljudi pred navalom koronavirusa osvijestili kako je zdravlje najvažnije te da zdravim stilom života mogu značajno ojačati svoj imunitet. Razgovarali smo s Jadrankom Boban Pejić.

Možete li nam usporediti stanje na tržištu kada ste startali s biznisom i danas? Koliko je tržište raslo?

Od pionirskih početaka prije više od tridesetak godina pa do danas tržište ekološkim proizvodima u Hrvatskoj je višestruko raslo. Sama činjenica da gotovo svi poslovni subjekti u maloprodaji danas imaju barem neke ekološke proizvode na svojim policama govori o rastu tržišta. Nažalost u Hrvatskoj nisu dostupni službeni podaci o veličini tržišta ekoloških proizvoda. U zadnjih nekoliko godina procjena rasta je oko 15-20% godišnje. Naših 16 bio&bio trgovina i web shop ponukali su mnoge da krenu s ekološkim proizvodima, najvažnije je što smo ponudili platformu i za domaće proizvode s ekološkim certifikatom.

Je li u planu širenje?

Koncept bio&bio mnogi prepoznaju kao jedinstven i autentičan te kao takav pogodan za širenje i izvan naših granica. Mi smo možda malo sporiji u tom širenju jer nam je prvenstveno cilj zadržati visoku kvalitetu proizvoda i usluga te prehrambeni asortiman koji je isključivo s ekološkim certifikatima. Uz to, važno je zadržati stabilnost poslovanja i redovito podmirivanje obveza, a svaki rast košta pa je odgovor, da, do širenja će i dalje dolaziti, postupno.

Naša neformalna grupacija (Biovega, bio&bio, Planetopija, Zrno eko imanje i bistro te ustanova Makronova) zapošljava preko 200 ljudi, operacije i logistika su kompleksne, a tim koji radi posvećen i kvalitetan.

U kojim dijelovima Hrvatske vaše poslovnice ostvaruju najbolje rezultate, gdje se najviše kupuje bio?

Veliki gradovi u kojima se bio&bio nalazi, naravno zbog većeg broja stanovnika ostvaruju najbolje rezultate.

Što je u poslovnom smislu obilježilo ovu godinu za Vašu tvrtku? Kakve poslovne rezultate očekujete u usporedbi s prošlogodišnjim?

Naše poslovanje je stabilno za razliku od mnogih, nažalost. Za zdravo i snažno društvo bilo bi bolje da je što više stabilnih i uspješnih poslovnih subjekata. Ono što nam je svima zajedničko: pred nama su poprilično neizvjesni mjeseci, možda i godine, tek se naslućuju ogromne ekonomske posljedice koje pandemija ostavlja iza sebe.

Kakvo je bilo stanje u vašim trgovinama tijekom lockdowna, je li rasla potražnja, što se najviše kupovalo?

Za vrijeme lock-downa većina kategorija je bilježila rast u prodaji, primjetno je da je kupcima bila bitna kvaliteta proizvoda, sigurnost koju smo im ulijevali držanjem ekoloških standarda kao i visokih higijenskih standarda. Svakako da je naglasak bio na kategorijama koje su mogle stajati i činiti neku sigurnosnu zalihu (žitarice, mahunarke isl.).

Čime se vodite pri uvođenju noviteta u vašu ponudu, kako odlučujete o brendovima koji će se naći na vašim policama i koliko ste brendova imali nekad, a koliko danas?

Osim ekološkog certifikata, jako nam je važno da kompanija/brand koji promoviramo drži do istih standarda beskompromisne kvalitete, stalnim unaprjeđenjima pakiranja koja su prihvatljivija za okoliš. To su brendovi koji poput nas, pionirski I posvećeno rade I nameću ekološke, etičke I ekonomske standard stvarnog društvenog odgovornog poslovanja. Danas je u našoj ponudi stotinjak vrhunskih brendova s ekološkim certifikatom, inozemnih I domaćih na koje smo posebno ponosni.

Kakvi su Vam planovi?

Što je moguće više okrenuti se prema kompostabilnim pakiranjima i izbjegavanje korištenja jednokratne plastike tj. zamjena sa svim ekološki prihvatljivim varijantama.

I dalje biti točka stabilnosti i sigurnosti kako za kupce, tako i za djelatnike te dobavljače. Razvijati i dalje vlastitu proizvodnju na najstarijem ekološkom imanju u Hrvatskoj Zrno te razvijati uspješnu ravnotežu offline i online poslovanja.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.