Jadranka Boban Pejić: Unatrag trideset godina tržište ekološkim proizvodima u Hrvatskoj je višestruko raslo

Biovega ove godine slavi 20. obljetnicu tvrtke i 17. obljetnicu iznimno popularnog brenda bio&bio. U ovoj krizi Biovegin posao je narastao, promet internetske trgovine povećan je čak pet puta, a kao primaran razlog navodi činjenicu da su ljudi pred navalom koronavirusa osvijestili kako je zdravlje najvažnije te da zdravim stilom života mogu značajno ojačati svoj imunitet. Razgovarali smo s Jadrankom Boban Pejić.

Možete li nam usporediti stanje na tržištu kada ste startali s biznisom i danas? Koliko je tržište raslo?

Od pionirskih početaka prije više od tridesetak godina pa do danas tržište ekološkim proizvodima u Hrvatskoj je višestruko raslo. Sama činjenica da gotovo svi poslovni subjekti u maloprodaji danas imaju barem neke ekološke proizvode na svojim policama govori o rastu tržišta. Nažalost u Hrvatskoj nisu dostupni službeni podaci o veličini tržišta ekoloških proizvoda. U zadnjih nekoliko godina procjena rasta je oko 15-20% godišnje. Naših 16 bio&bio trgovina i web shop ponukali su mnoge da krenu s ekološkim proizvodima, najvažnije je što smo ponudili platformu i za domaće proizvode s ekološkim certifikatom.

Je li u planu širenje?

Koncept bio&bio mnogi prepoznaju kao jedinstven i autentičan te kao takav pogodan za širenje i izvan naših granica. Mi smo možda malo sporiji u tom širenju jer nam je prvenstveno cilj zadržati visoku kvalitetu proizvoda i usluga te prehrambeni asortiman koji je isključivo s ekološkim certifikatima. Uz to, važno je zadržati stabilnost poslovanja i redovito podmirivanje obveza, a svaki rast košta pa je odgovor, da, do širenja će i dalje dolaziti, postupno.

Naša neformalna grupacija (Biovega, bio&bio, Planetopija, Zrno eko imanje i bistro te ustanova Makronova) zapošljava preko 200 ljudi, operacije i logistika su kompleksne, a tim koji radi posvećen i kvalitetan.

U kojim dijelovima Hrvatske vaše poslovnice ostvaruju najbolje rezultate, gdje se najviše kupuje bio?

Veliki gradovi u kojima se bio&bio nalazi, naravno zbog većeg broja stanovnika ostvaruju najbolje rezultate.

Što je u poslovnom smislu obilježilo ovu godinu za Vašu tvrtku? Kakve poslovne rezultate očekujete u usporedbi s prošlogodišnjim?

Naše poslovanje je stabilno za razliku od mnogih, nažalost. Za zdravo i snažno društvo bilo bi bolje da je što više stabilnih i uspješnih poslovnih subjekata. Ono što nam je svima zajedničko: pred nama su poprilično neizvjesni mjeseci, možda i godine, tek se naslućuju ogromne ekonomske posljedice koje pandemija ostavlja iza sebe.

Kakvo je bilo stanje u vašim trgovinama tijekom lockdowna, je li rasla potražnja, što se najviše kupovalo?

Za vrijeme lock-downa većina kategorija je bilježila rast u prodaji, primjetno je da je kupcima bila bitna kvaliteta proizvoda, sigurnost koju smo im ulijevali držanjem ekoloških standarda kao i visokih higijenskih standarda. Svakako da je naglasak bio na kategorijama koje su mogle stajati i činiti neku sigurnosnu zalihu (žitarice, mahunarke isl.).

Čime se vodite pri uvođenju noviteta u vašu ponudu, kako odlučujete o brendovima koji će se naći na vašim policama i koliko ste brendova imali nekad, a koliko danas?

Osim ekološkog certifikata, jako nam je važno da kompanija/brand koji promoviramo drži do istih standarda beskompromisne kvalitete, stalnim unaprjeđenjima pakiranja koja su prihvatljivija za okoliš. To su brendovi koji poput nas, pionirski I posvećeno rade I nameću ekološke, etičke I ekonomske standard stvarnog društvenog odgovornog poslovanja. Danas je u našoj ponudi stotinjak vrhunskih brendova s ekološkim certifikatom, inozemnih I domaćih na koje smo posebno ponosni.

Kakvi su Vam planovi?

Što je moguće više okrenuti se prema kompostabilnim pakiranjima i izbjegavanje korištenja jednokratne plastike tj. zamjena sa svim ekološki prihvatljivim varijantama.

I dalje biti točka stabilnosti i sigurnosti kako za kupce, tako i za djelatnike te dobavljače. Razvijati i dalje vlastitu proizvodnju na najstarijem ekološkom imanju u Hrvatskoj Zrno te razvijati uspješnu ravnotežu offline i online poslovanja.

Podijeli

Odgovori

Top