Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr
Da bi uvidjela prednost pred konkurencijom, tvrtka treba analizirati cijeli sustav. Nije dovoljna samo površna analiza nego treba pregledati brojne aktivnosti dizajna, proizvodnje, marketinga i prodajnih aktivnosti.

Upravljanje biznisom

Jasnim definiranjem strategije do konkurentske prednosti

Da bi uvidjela prednost pred konkurencijom, tvrtka treba analizirati cijeli sustav. Nije dovoljna samo površna analiza nego treba pregledati brojne aktivnosti dizajna, proizvodnje, marketinga i prodajnih aktivnosti.

Za kvalitetnu analizu potrebno je pronaći sustavan i detaljan način proučavanja svih aktivnosti tvrtke i njihova međusobnog odnosa kako bi se utvrdio lanac vrijednosti.

Lanac vrijednosti

Lanac vrijednosti pojedine tvrtke skup je poteza koje tvrtka vuče da bi proizvod proizvela, reklamirala, proizvela i na kraju dostavila u prodajni prostor. Kada govorimo o konkurenciji, termin vrijednosti rabi se za iznos koji je krajnji kupac voljan platiti za određeni proizvod.

Za tvrtku je jedini isplativ način postizanje razine u kojoj će cijena proizvoda biti dovoljna da se isplate troškovi, ali i da se postigne financijska korist. Ako se to ne uspije, lanac vrijednosti nije dobro organiziran.

Vrste aktivnosti

Aktivnosti se dijele na primarne i aktivnosti potpore. U primarne aktivnosti spadaju ulazna logistika, izlazna logistika, marketing i prodaja, a sekundarne su nabava, tehnološki razvoj, ljudski resursi i infrastruktura tvrtke.

Ljudski resursi

Jedan od načina stjecanja prednosti pred konkurencijom svakako su ljudski resursi, odnosno zaposlenici. Školovanim i prilagođenim kadrom koji razumije strategiju i ima jasnu viziju plasiranja određenog proizvoda na tržište tvrtka stječe prednost pred konkurencijom koja nema tako razvijenu mrežu zaposlenika.

U većim sustavima tvrtke organiziraju tečajeve na kojima zaposlenike upoznaju s jasnim i konkretnim potezima koji su potrebni za prednost pred konkurencijom. Tim načinom rada tvrtke zaposlenike upoznaju sa specifičnim točkama strategije prestizanja konkurencije.

Aktivnosti treba gledati sustavno

Treba razumjeti da lanac vrijednosti nije nepovezan skup aktivnosti, već da među njima postoji jaka veza. Kako je riječ o sustavu, od iznimne je važnosti da postoji međusobna povezanost i logičnost između njih.

Prednost pred konkurencijom moguće je steći jedino ako vlastiti sustav funkcionira tako da su troškovi obavljanja direktnih aktivnosti, potpore, ali i sama kvaliteta na kraju dobro usklađeni kao bi tržištu mogli ponuditi proizvod na kojem ćete ostvariti dobit, a istodobno i zadovoljiti krajnjega korisnika.


Napisao

Marketing i prodaja

Ako ste mislili da su najbolje cijene i najbolja vrijednost ono što klijente najviše privlači, pogriješili ste – to je na dnu liste prioriteta.

Edukacija

NEM Dubrovnik, iduće godine slavi svoje jubilarno deseto izdanje!

Edukacija

S obzirom da nikada nije prerano razmišljati o karijeri, razmislite o ovih nekoliko pametnih karijernih poteza koji će vam se kasnije zasigurno isplatiti! 1....

Izdvojeno

Dok su drugi inertni… ove kompanije rastu, izlazeći iz krize zdravije i bogatije nego kad je počeo pad.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.