Za kvalitetnu analizu potrebno je pronaći sustavan i detaljan način proučavanja svih aktivnosti tvrtke i njihova međusobnog odnosa kako bi se utvrdio lanac vrijednosti.
Lanac vrijednosti
Lanac vrijednosti pojedine tvrtke skup je poteza koje tvrtka vuče da bi proizvod proizvela, reklamirala, proizvela i na kraju dostavila u prodajni prostor. Kada govorimo o konkurenciji, termin vrijednosti rabi se za iznos koji je krajnji kupac voljan platiti za određeni proizvod.
Za tvrtku je jedini isplativ način postizanje razine u kojoj će cijena proizvoda biti dovoljna da se isplate troškovi, ali i da se postigne financijska korist. Ako se to ne uspije, lanac vrijednosti nije dobro organiziran.
Vrste aktivnosti
Aktivnosti se dijele na primarne i aktivnosti potpore. U primarne aktivnosti spadaju ulazna logistika, izlazna logistika, marketing i prodaja, a sekundarne su nabava, tehnološki razvoj, ljudski resursi i infrastruktura tvrtke.
Ljudski resursi
Jedan od načina stjecanja prednosti pred konkurencijom svakako su ljudski resursi, odnosno zaposlenici. Školovanim i prilagođenim kadrom koji razumije strategiju i ima jasnu viziju plasiranja određenog proizvoda na tržište tvrtka stječe prednost pred konkurencijom koja nema tako razvijenu mrežu zaposlenika.
U većim sustavima tvrtke organiziraju tečajeve na kojima zaposlenike upoznaju s jasnim i konkretnim potezima koji su potrebni za prednost pred konkurencijom. Tim načinom rada tvrtke zaposlenike upoznaju sa specifičnim točkama strategije prestizanja konkurencije.
Aktivnosti treba gledati sustavno
Treba razumjeti da lanac vrijednosti nije nepovezan skup aktivnosti, već da među njima postoji jaka veza. Kako je riječ o sustavu, od iznimne je važnosti da postoji međusobna povezanost i logičnost između njih.
Prednost pred konkurencijom moguće je steći jedino ako vlastiti sustav funkcionira tako da su troškovi obavljanja direktnih aktivnosti, potpore, ali i sama kvaliteta na kraju dobro usklađeni kao bi tržištu mogli ponuditi proizvod na kojem ćete ostvariti dobit, a istodobno i zadovoljiti krajnjega korisnika.