Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Lifestyle

Jesmo li posve zaboravili poslovni bonton?

Poslovni bonton, odnosno bonton u poslovnim odnosima, može se definirati kao skup opće prihvaćenih pravila ponašanja koja se temelje na društvenim normama i važan je segment poslovne kulture svake radne sredine.

Poslovni bonton, odnosno bonton u poslovnim odnosima, može se definirati kao skup opće prihvaćenih pravila ponašanja koja se temelje na društvenim normama i važan je segment poslovne kulture svake radne sredine. Bonton je knjiga ili kodeks ponašanja kojeg bi se trebao pridržavati svaki pripadnik društva.

Prisjetimo se nekih pravila, koja su (bila) prihvaćena u svakom društvu, te označavaju lijep način izražavanja i ponašanja obrazovanih ljudi

Upoznavanje

  • Muškarac se prvi predstavlja ženi (ako sjedi treba ustati). Žena se predstavlja muškarcu prva ako je on na višoj hijerarhijskoj ljestvici.
  • Mlađa osoba se predstavlja starijoj.
  • Kada se predstavljate, recite svoje ime i prezime, bez titula.
  • Pri upoznavanju se treba osmjehnuti i pogledati u oči.
  • Muškarac pri upoznavanju treba ustati.
  • Žena pri upoznavanju ne ustaje.
  • Ne prekidajte razgovor dvoje ljudi – kako biste nekog predstavili.

Pozdravljanje

  • Rukujte se na dolasku i na odlasku.
  • Na poslovni sastanak ne kasnite više od pet minuta.
  • Nije uljudno doći na poslovni sastanak prerano.
  • Kad posjetitelj uđe u vaš ured, ustanite od stola.
  • U vašem uredu vi završavate razgovor.

Poslovni obrok

  • Večera nije pogodno vrijeme za poslovni razgovor.
  • Razgovor o poslu počnite nakon aperitiva ili predjela.
  • Kupac ili klijent nikad ne plaća poslovni ručak.

E-mail

  • Pisanje e-maila počnite s riječju – Poštovani/a (Poštovani gospodine/gospođo…).
  • Stavljanje titule dio je bontona.
  • E-mail treba biti jasan, koncizan, imati naslov, pozdrav, završnicu i potpis.
  • Sadržaj ograničite na 20-ak redova.
  • Izbjegavajte upotrebu smajlića.
  • Odgovorite na e-mail u roku 24 sata.
  • Ako ste odsutni, postavite automatski odgovor ili zamjenski kontakt.

Telefonski razgovor

  • Razgovor treba biti kratak i efikasan.
  • Ne puštati da telefon dugo zvoni.
  • Ne govoriti prebrzo, ali ni presporo.
  • Predstaviti se na početku razgovora.
  • Uzvratiti poziv, ako ste ga propustili
  • Ne primati pozive u prisustvu druge osobe.
  • Onaj tko je prvi nazvao mora i prvi završiti razgovor.

ODIJEVANJE

Muškarci

  • Preferirajte crna, siva i tamnoplava odijela
  • Dužina hlača treba biti do polovine zadnjeg dijela cipela.
  • Izbjegavajte košulje s naglašenim uzorcima.
  • Rukavi košulje moraju viriti ispod sakoa – otprilike dva centimetra.
  • Preporuka je da se ispod košulje nosi uska bijela majica s kratkim rukavima.
  • Također, bitno je da muškarci uvijek imaju čarape koje idu iznad listova.
  • Kravata odražava stil i osobnost onoga tko je nosi. Posebnu pažnju trebate usmjeriti na njeno vezanje.

Dame

  • Oblačite se praktično i elegantno
  • Kostimi, koje odijevate, neka budu klasičnog kroja, te neutralnih boja – tamnoplavi, sivi ili crni.
  • Važno je da ramena uvijek budu pokrivena.
  • Suknje i haljine moraju biti do koljena ili duže.
  • Zabranjena je odjeća koja otkriva previše dekoltea, leđa, prsa, noge, stopala, trbuh ili donje rublje.
  • Cipele moraju biti zatvorene, srednje visine potpetice ili ravne.
  • Torbica poslovne žene treba biti prostrana kako bi u nju mogli stati, uz osobne stvari, svi oni predmeti koji su nužni za poslovanje.
  • Poželjna je diskretna šminka, a na noktima lak pastelnih boja ili crvene boje.

Poslovni bonton nas izdvaja iz društva, nabolje ili nagore. 


Pročitajte još:

Marketing i prodaja

Kod vođenja prodajnih razgovora dobro obučen prodavač ne prelazi odmah na stvar tj. ne počinje prodavati odmah jer zna da je za uspješnu prodaju...

Lifestyle

Samopouzdanje, kao i većina drugih vještina, može se naučiti i bitno poboljšati.

Ljudski resursi

U prilogu donosimo 7 koraka pomoću kojih ćete djelovati uvjerljivo, te se prezentirati i pokazati kako ste osoba koja posjeduje integritet.

Novosti

Pitate se kako ostvariti bilo koji cilj. Što učiniti drukčije?

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.