Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Just in time – strategija smanjivanja troškova i poboljšavanja proizvoda

Naručite koliko vam je potrebno za konačni proizvod, iskoristite dijelove za sklapanje i pustite proizvod u distribuciju. “Just in time” najbolji je način da veliki sustavi smanje suvišne troškove i skrate proizvodni proces. Osim financijske uštede, primjenom tog sustava povećava se produktivnost i kvaliteta proizvoda, bez obzira na industriju kojoj pripada.

Naručite koliko vam je potrebno za konačni proizvod, iskoristite dijelove za sklapanje i pustite proizvod u distribuciju. "Just in time" najbolji je način da veliki sustavi smanje suvišne troškove i skrate proizvodni proces. Osim financijske uštede, primjenom tog sustava povećava se produktivnost i kvaliteta proizvoda, bez obzira na industriju kojoj pripada.

“Just in time” jest ekonomski pojam strategije kojom se smanjuju troškovi proizvodnje, gubi se potreba za velikim troškovima skladištenja repromaterijala, te se sirovine iskorištavaju u najkraćem mogućem roku u proizvodnom procesu. Proces i faze proizvodnog procesa usklađuju se, kao i izjednačavanje kapaciteta.

Tko drugi nego Japanci?

Početkom prošlog stoljeća sličnom tehnikom koristili su se Ford i McDonald’s u SAD-u, a najveću isplativost tog načina poslovanja pokazala je Toyota nakon Drugog svjetskog rata, pogotovo 70-ih godina prošlog stoljeća.

– Sve je u brzom protoku i nadzoru kvalitete. Promatra se cijeli sustav, koji je sastavljen od više faktora. Štedi se na skladištenju, pritužbama, papirologiji, količini pogrešaka u proizvodnom procesu… Sustav se nadzire iznutra pa tako svaki radnik ima pravo iznijeti pritužbe na proizvodni proces i upozoriti na pogreške. Dok se sve ne uskladi, treba vremena i strpljenja, ali kada se odluka počne vraćati, sustav bolje funkcionira – rekao nam je redovni profesor na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu dr. sc. Zoran Stiperski.

Poboljšanje proizvoda “feedbackom”

Savjet iznutra vrijedi zlata. Radnik ima pravo zaustaviti stroj ako smatra da nešto nije u redu i da može bolje. Na primjer, u posljednjih 50 godina Toyota je uspjela postići više od deset milijuna poboljšanja na svojim proizvodima.

JIT metoda uspješna je ako je kvaliteta dijelova visoka i ako nema velikih zaliha i skladištenja. Uz to, potrebna je čvrsta suradnja sustava s dobavljačima, lokacija dobavljača u blizini kompanije, timski rad i veličina proizvodnje u skladu s potražnjom. Rezultat svega jest zadovoljan kupac.

Učinkovitost metode – sto posto

– Učinkovitost sustava jest stopostotna. U Hrvatskoj su ljudi čuli za taj način poslovanja, sviđa im se, ali za to je potrebna težnja perfekciji. Za to mi još nismo spremni i ne možemo je postići – objašnjava Stiperski.

Za hrvatske prilike nevjerojatno zvuči podatak da u Toyotinim tvornicama dijelovi za proizvodnju stoje maksimalno četiri sata u skladištu. Osim navedenog, cilj je metode postići da se jednaki dijelovi rabe u što većem broju proizvoda neke tvornice.

I Nijemci rabe tu metodu pa tako Audi TT i Škoda Octavia rabe 60 posto jednakih dijelova makar su klasom i cjenovnim razredom njihovi automobili kilometrima udaljeni.

Napisao

Pročitajte još:

Edukacija

NEM Dubrovnik, iduće godine slavi svoje jubilarno deseto izdanje!

Marketing i prodaja

Ako ste mislili da su najbolje cijene i najbolja vrijednost ono što klijente najviše privlači, pogriješili ste – to je na dnu liste prioriteta.

Izdvojeno

Dok su drugi inertni… ove kompanije rastu, izlazeći iz krize zdravije i bogatije nego kad je počeo pad.

Edukacija

ZŠEM Poslovna akademija. 15.11.2017. godine organizira seminar ''Kako graditi strategiju kompanije“ pod vodstvom dr.sc. Dine Ivana Dogana.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.