Kako napraviti kvalitetan komunikacijski plan koji će vam pomoći u svakodnevnoj komunikaciji s javnostima?

U užurbanom vremenu koje karakterizira izloženost velikom broju informacija kao i podražajima s ekrana, često ne znamo kako svoju  poruku komunicirati javnostima. Brojne tvrtke, obrti, organizacije, udruge i pojedinci traže načine kako da dođu do svoje ciljane skupine, kako da im komuniciraju neku novost, ideju, temu, pozovu ih na akciju. Zbog nedostatka plana često se zna dogodi da se komunikacija započinje neplanski, što zna rezultirati neadekvatnim rezultatom komunikacije. Najčešće je to nerazumijevanje, nedopiranje ili slabi odaziv javnosti kojoj se obraća.

 

Dobro poznata izreka “Plan je pola posla” više je nego istinita, a ako njoj pridodamo i onu “Kad znamo gdje idemo, tamo i stižemo” – imamo sažetak Komunikacijskog plana.

Komunikacijski plan

Kao i svaki plan, on obuhvaća nekoliko koraka. Kako bi planirali komunikaciju s javnostima potrebno je promisliti koji je cilj komunikacije – što želite postići, zatim na to nadovežite što želite komunicirati i kome to želite prenijeti. Cilj moderne komunikacije je dvosmjerna komunikacija, ona koja znači izmjenu poruka i reakcija. Društvene mreže vrlo su dobre za takav način komunikacije, jer pružaju jednostavnu mogućnost svakom sugovorniku da nastavi komunikaciju na primljeni sadržaj.

Kad ste promislili o cilju, poruci i javnostima, važno je isplanirati realizaciju – na koji način i kako to provesti. U ovom dijelu osmišljavate strategije i taktike za realizaciju. Uzmimo za primjer pisanje ovog članka; ako je cilj informiranje o komunikacijskim planovima, onda bi glavna poruka bila Koraci planiranja komunikacije, želimo je komunicirati čitateljima portala Profitiraj.hr u edukacijom obliku članka na portalu. Kako planiranje uz sebe uvijek veže i vrijeme, potrebno je znati kada je nešto potrebno napraviti i kakav je vremenski rok za to. Kako bismo znali jesmo li ostvarili cilj, kao u svemu važno je sagledati rezultate i evaluirati cijelu komunikaciju.

 

Cilj, glavna poruka, ciljana javnost – kome, strategija – na koji način, taktika – kako, vremenski rok/tijek, (budžet), mjerenje rezultata i evaluacija

 

Naravno, ovaj model češće se piše kao plan kada se radi o osmišljavanju kampanja i projekata, ali jednom kada se usvoji on nam može pomoći o razmišljanju u tom smjeru za svakodnevnu komunikaciju poput one preko društvenih mreža, društvenih mreža kao i kampanja kroz zakup medija. Ponekad priprema traje duže, a ponekad ovaj tijek preletimo u glavi i u mislima ga oblikujemo i razradimo. Međutim za takvo što potrebno je iskustva i prakse, a 2021. i početak nove poslovne godine idealna je prilika za usvajanje novih znanja i vještina.

 

Autorica Jana Radeljak

Bagadodo

 

Podijeli

Odgovori

Top