Normalno da je svaki sukob neugodan, no to je menadžerima u opisu posla. Šefovima su također potrebne smjernice, i konstruktivna kritika, kako bi se poboljšali u svojoj profesiji.
Stranica business.com je ponudila nekoliko savjeta kako razgovarati sa zaposlenicima kad ne rade dobro. Evo 6 najboljih:
1. Budite direktni, iskreni i odmjereni
Kad bi ih pitali, većina menadžera bi se složila da je bitno biti direktan i određen pri razgovoru s neučinkovitim zaposlenicima, te da je važno dati iskrenu konstruktivnu kritiku. Pritom pružite primjere kako se njihov posao promijenio, i kako ne uspijevaju ispuniti očekivanja – izbjegavajte generaliziranje.
Odmjerena, i pravovremena kritika je ključna. Što dulje neki problem ostane “visiti”, to ćete ga teže riješiti. Osim toga, bit će im jasno da su u okruženju koje promiče osobni razvoj.
2. Pitajte i slušajte
Kako bi ostvarili produktivan razgovor, vrlo je bitno i tražiti povratne informacije od zaposlenika. Ključno je da razgovor bude obostran. Zaposlenik bi se trebao osjećati sigurnim da se izrazi, a šef bi trebao aktivno slušati i odgovarati.
Aktivno slušanje osigurava da zaposlenik izražava svoje brige i potrebe. To možda također pruža šefu korisne informacije: tada može lakše dokučiti zašto zaposlenik nije produktivan, i može osmisliti potencijalna rješenja.
3. Zajedno smislite rješenje
Kad zaposleniku pružite priliku da zajedno s vama osmisli rješenje, osjećat će se motiviranijima da se poboljšaju. Stoga mnogi vrhunski menadžeri razvijaju ciljeve uzajamno sa zaposlenicima. Zapišite te ciljeve, i pobrinite se da svi jasno razumiju što se od njih očekuje.
Kad pitate zaposlenike o njihovim profesionalnim ciljevima, lakše ćete razjasniti izvor problema, i usmjeriti ih ka razvoju.
4. Pružite im podršku
Kako bi dali mjerodavnu kritiku morate sami biti dobar primjer. Nitko neće slušati nedosljednu i licemjernu osobu.
Osim toga, bitno je pružiti adekvatnu podršku: trebate znati kakvu pomoć zaposlenici trebaju, i koliko često. Bez konkretnog plana, i povratnih informacija, zaposlenik neće znati napreduje li prema cilju ili ne. Stoga bi šefovi trebali na tjednoj ili mjesečnoj bazi pružati povratne informacije, ovisno o potrebi.
5. Pohvalite trud
Nije lako primiti čak ni najsuosjećajniju konstruktivnu kritiku. Zbog toga je ključno da šefovi prepoznaju, i pohvale trud zaposlenika. Kad prime priznanje za svoj marljiv rad, zaposlenici će biti motivirani da napreduju, i da postaju učinkovitiji.
Financijska nagrada može motivirati zaposlenike, no nemojte zanemariti ni važnost iskrenog odavanja priznanja, bilo privatnog ili javnog.
6. Poduzmite konkretne korake
Ponekad podrška i trening ne poboljšavaju učinkovitost zaposlenika. Tada je važno poduzeti konkretne korake kako bi se problem razriješio. Zaposlenici koji stalno zabušavaju, a nije ih moguće podučiti, mogu imati toksičan efekt na moral tvrtke.