Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Kako razgovarati sa zaposlenicima kad ne rade dobro?

Normalno da je svaki sukob neugodan, no to je menadžerima u opisu posla.

Normalno da je svaki sukob neugodan, no to je menadžerima u opisu posla. Šefovima su također potrebne smjernice, i konstruktivna kritika, kako bi se poboljšali u svojoj profesiji.

Stranica business.com je ponudila nekoliko savjeta kako razgovarati sa zaposlenicima kad ne rade dobro. Evo 6 najboljih:

1. Budite direktni, iskreni i odmjereni

Kad bi ih pitali, većina menadžera bi se složila da je bitno biti direktan i određen pri razgovoru s neučinkovitim zaposlenicima, te da je važno dati iskrenu konstruktivnu kritiku. Pritom pružite primjere kako se njihov posao promijenio, i kako ne uspijevaju ispuniti očekivanja – izbjegavajte generaliziranje.

Odmjerena, i pravovremena kritika je ključna. Što dulje neki problem ostane “visiti”, to ćete ga teže riješiti.  Osim toga, bit će im jasno da su u okruženju koje promiče osobni razvoj.

2. Pitajte i slušajte

Kako bi ostvarili produktivan razgovor, vrlo je bitno i tražiti povratne informacije od zaposlenika. Ključno je da razgovor bude obostran. Zaposlenik bi se trebao osjećati sigurnim da se izrazi, a šef bi trebao aktivno slušati i odgovarati.

Aktivno slušanje osigurava da zaposlenik izražava svoje brige i potrebe. To možda također pruža šefu korisne informacije: tada može lakše dokučiti zašto zaposlenik nije produktivan, i može osmisliti potencijalna rješenja.

3. Zajedno smislite rješenje

Kad zaposleniku pružite priliku da zajedno s vama osmisli rješenje, osjećat će se motiviranijima da se poboljšaju. Stoga mnogi vrhunski menadžeri razvijaju ciljeve uzajamno sa zaposlenicima. Zapišite te ciljeve, i pobrinite se da svi jasno razumiju što se od njih očekuje.

Kad pitate zaposlenike o njihovim profesionalnim ciljevima, lakše ćete razjasniti izvor problema, i usmjeriti ih ka razvoju.

4. Pružite im podršku

Kako bi dali mjerodavnu kritiku morate sami biti dobar primjer. Nitko neće slušati nedosljednu i licemjernu osobu.

Osim toga, bitno je pružiti adekvatnu podršku: trebate znati kakvu pomoć zaposlenici trebaju, i koliko često. Bez konkretnog plana, i povratnih informacija, zaposlenik neće znati napreduje li prema cilju ili ne. Stoga bi šefovi trebali na tjednoj ili mjesečnoj bazi pružati povratne informacije, ovisno o potrebi.

5. Pohvalite trud

Nije lako primiti čak ni najsuosjećajniju konstruktivnu kritiku. Zbog toga je ključno da šefovi prepoznaju, i pohvale trud zaposlenika. Kad prime priznanje za svoj marljiv rad, zaposlenici će biti motivirani da napreduju, i da postaju učinkovitiji.

Financijska nagrada može motivirati zaposlenike, no nemojte zanemariti ni važnost iskrenog odavanja priznanja, bilo privatnog ili javnog.

6. Poduzmite konkretne korake

Ponekad podrška i trening ne poboljšavaju učinkovitost zaposlenika. Tada je važno poduzeti konkretne korake kako bi se problem razriješio. Zaposlenici koji stalno zabušavaju, a nije ih moguće podučiti, mogu imati toksičan efekt na moral tvrtke.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.