Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Kakva je veza između grickalica i europskog prvenstva u nogometu

Slane grickalice su jedna od najomiljenijih razbibriga koje su najtraženije upravo u vrijeme velikih sportskih natjecanja. Uoči nastupajućeg europskog prvenstva u nogometu odlučili smo istražiti kakvi su stavovi kada je riječ o konzumaciji ovih popularnih proizvoda.

Kategorija slanih grickalica prema Nielsenovoj klasifikaciji obuhvaća čips od krumpira (uključujući i onaj u obliku štapića), flipseve (ekstrudirane grickalice), čips od kukuruza (uključujući tortilje), krekere, kokice, štapiće, perece, krušne štapiće, orašaste plodove te sjemenke.

Analiza prodajnih rezultata, koja obuhvaća godišnje razdoblje travanj 2015. – ožujak 2016. u usporedbi s prethodnih 12 mjeseci (MAT period), ukazuje na stabilnost kategorije jer je količinska prodaja smanjena za gotovo neprimjetnih 0,1% na ukupno prodanih 12.437 tona, dok je vrijednosna prodaja istodobno porasla za 1,1% i iznosi nešto više od 584 milijuna kuna.

Vodeći proizvođači u kategoriji slanih grickalica su (abecednim redom): Bobi snacks (Bobi), Franck (Čipi čips, Franck, Kroki kroket, Tip top, My Chips), Koestlin (Koestlin, Saltas), Podravka (Kviki) i Štark (Chipsos, Smoki, Prima). Trgovačke robne marke zajedno imaju 38% količinskog udjela u ovoj kategoriji.

Upitani koliko često jedu grickalice:

  • najveći broj ispitanika (30,5%) odgovara da ih konzumira nekoliko puta mjesečno.
  • Vrlo slične udjele imaju odgovori “Samo u posebnim prigodama (utakmica, rođendan, zabava…) s 24,9% i
  • “Nekoliko puta tjedno” s 24,7% udjela.

Da ne jedu grickalice kaže 14,7% ispitanika, a onih koji ovu kategoriju konzumiraju svakodnevno ima 5,2%. Čips je dosta uvjerljivo na prvom mjestu omiljenih vrsta grickalica koji kao svoj prvi izbor ističe 36,1% konzumenata kategorije.

Upola manje udjela (18,8%) od čipsa ima kikiriki, a potom s manjim udjelima dolaze: flips (9,2%), štapići (9,1%), kokice (8,9%), sjemenke bundeve (6,7%), krekeri (4,1%), indijski oraščići (3,5%), pistacije (2%) i sjemenke suncokreta s 1,7% udjela.

Nikakvih iznenađujućih odgovora nije bilo na pitanje gdje se najčešće kupuju slane grickalice jer čak 98,1% konzumenata ovu kategoriju kupuje u trgovini.

S minimalnim udjelima tu su još i kupnja na benzinskim postajama s 1,1%, na kiosku s 0,4%, na štandovima s 0,2% i u kinu s također 0,2%.

Kada je riječ o okusu čipsa, kao najpopularnije vrste slanih grickalica, paprika je najomiljeniji okus koji preferira 45% konzumenata, a nije tako daleko niti slani (regular) koji ima 37,1%.

Daleko je manje popularan čips s okusom sira koji ima 9,8% udjela, a zatim dolaze pikantni (4%), s aromom jogurta (2,8%), s aromom suhomesnatih proizvoda (1%) i s aromom kečapa (0,3%).

Željeli smo vidjeti i paze li potrošači na zdravstveni aspekt kupujući grickalice s manjim udjelom soli, masnoća i sl.

Dobiveni odgovori pokazuju da dvije trećine njih (66,3%) ne obraćaju pažnju na taj aspekt kod kupnje, dok jedna trećina njih (33,7%) ipak pazi na sastav grickalica koje konzumira.

Istraživanje su proveli magazin Ja TRGOVAC i agencija Hendal tijekom travnja 2016. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina.

Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz metodu slučajnog odabira kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Izvor: Ja Trgovac


Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.