Uspješni poduzetnici su učinkoviti zbog svojih kvaliteta i svoje osobnosti. Kako biste se vinuli do najviših razina poduzetništva, trebate prvo početi od sebe. Jedna od najznačajnijih kvaliteta osobnosti jest karakter. Biti karakteran znači biti pošten, iskren, otvoren i pravedan. Znači živjeti prema vlastitim mjerilima i za njih. Najvažniji zahtjev učinkovitog poduzetništva je zadobiti povjerenje. Da bi vam ljudi vjerovali nije nužno da se slažu s vama. Povjerenje je sigurnost da poduzetnik misli to što kaže. Vaši postupci i izrečena uvjerenja i vrijednosti trebaju biti u skladu.
Karakternost pokazujemo kad god se služimo dosljednim i primjerenim kriterijima za vrednovanje rezultata, kad god se u djelovanju povodimo za etikom, moralom i načelima, kad ne potkopavamo druge njima iza leđa, kad priznamo vlastite slabosti i područja na kojima se trebamo poboljšati, kad priznamo tuđe napore i za to ih pohvalimo, kad u odnosu s drugima nastojimo doći do ishoda na obostranu korist, kad postupamo ispravno iako su nam na raspolaganju možda i lakša i djelotvornija rješenja.
Isto tako način na koji se nosimo sa životnim situacijama govori mnogo o našem karakteru. Krizne situacije neće nužno izgraditi karakter, ali će ga sigurno otkriti. Teška vremena su raskrižja na kojima možemo izabrati jedan od dva puta: ostati vjerni sebi ili odustati od sebe. Prvi će nas ojačati i izgraditi čak i ako nosi negativne posljedice. Razvoj karaktera je u srcu našeg napretka, ne samo kao poduzetnika nego i kao osobe.
Karakter je više od riječi. Svatko može reći da je pošten i častan, ali njegova djela govore više od riječi. Poštenje se ne sastoji toliko u onome što radimo, koliko u onome što jesmo. A to što jesmo određuje ono što činimo. Naš je sustav vrijednosti toliko dio nas samih da ga ne možemo razdvojiti od sebe. Svi se mi suočavamo s proturječnim željama. Poštenje je čimbenik koji određuje što će prevagnuti. Svoj karakter stvaramo svaki put kad donosimo odluke. Izbjeći tešku situaciju ili izaći iz nje mijenjajući istinu ili stojeći pod svom njenom težinom. Izbori grade karakter. Karakter također donosi dobre odnose s ljudima.
Poduzetnici koji se vinu u visine, ostvare uspjeh preko noći, a nemaju čvrst i izgrađen karakter, srljaju u propast. Postaju robovi arogancije, bolnog osjećaja osamljenosti i na kraju plaćaju cijenu slabom karakteru.
Svoj karakter možete provjeriti tako da se upitate o svojim postupcima i razmislite o njima. Slažu li se vaše riječi i djela – cijelo vrijeme? Kada kažete da ćete dovršiti neki zadatak, obavite li to na vrijeme? Kada nešto obećate, održite li to? Mogu li ljudi vjerovati vašem stisku ruke isto kao i pravnom ugovoru? Vaš karakter vaša je najveća imovina.
Zadatak:
Karakter se može ojačati i izgraditi.
Promatrajte glavne dijelove svog života (posao, brak, obitelj). Odustajete li od sebe? Jeste li nekoga povrijedili? Razočarali? Zapišite svaku takvu stvar koje se možete sjetiti u posljednja tri mjeseca.
_______________________________________________________
Provjerite svoje obrasce ponašanja. Pogledajte što ste zapisali. Jeste li slabi u nekom određenom dijelu života? Izbija li na površinu stalno neka ista vrsta problema? To će vam pomoći da vidite slabosti u svom karakteru. Izgradnja karaktera počinje suočavanjem s osobnim nedostacima, isprikama i posljedicama djelovanja.
_______________________________________________________
Sastavite popis ljudi kojima biste se trebali ispričati, i to iskreno učinite. Provodite li u praksi ono što zagovarate? Od drugih ne tražite ono što i sami niste u stanju učiniti. Kad ste se suočili s prošlim djelima, vrijeme je da izgradite novu budućnost.
_______________________________________________________
Inga Lalić, business coach i konzultantica, ima desetogodišnje iskustvo u radu s tisuću klijenata. Osmislila je i vodi trening Poduzetnička piramida. Pomaže poduzetnicima i onima koji to žele biti da ostvare svoje želje i ciljeve, povećaju prihode uz više slobodnog vremena i postanu učinkovitiji, uspješniji, sretniji i bogatiji. Vlasnica je tvrtke RE-FORMA, specijaliziranog centra za razvoj poduzetnika. Autorica je priručnika ‘Kako pokrenuti vlastiti biznis’ korisne literature za svakog tko pokreće tvtku ili već godinama radi na svom poduzetničkom projektu. Priručnik je predstavljen u knjižari Profil na Prvom hrvatskom festivalu knjiga.
Portal Profitiraj.hr medijski je pokrovitelj priručnika “Kako pokrenuti vlastiti biznis”