Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Financije

Kartice su omiljeno sredstvo plaćanja

Redovito koristimo kartice, shvaćamo prednosti beskontaktnog plaćanja, uživamo u kupnji online i sve više plaćamo karticama kad kupujemo putem mobitela – otkrivaju rezultati najnovijeg izdanja istraživanja MasterIndex kompanije Mastercard koje daje uvid u financijske navike u Hrvatskoj.

Tako čak 90% ispitanika posjeduje barem jednu karticu, 50% korisnika kartica ima 3 ili više kartica, dok prosječan broj kartica po korisniku iznosi 2,7. Upotreba kartica raste sa stupnjem obrazovanja i platežne moći, 95% ispitanika ih na prodajnim mjestima koristi redovito, a njih čak 27% svakodnevno.

„Svakih pola godine provodimo istraživanje MasterIndex i tijekom vremena jasno se može iščitati trend rasta svih oblika bezgotovinskog plaćanja u našoj zemlji pa tako i najnoviji rezultati ukazuju na to da Hrvatska nedvojbeno prati europske trendove. Kartice su uobičajeno sredstvo plaćanja među hrvatskim građanima, a internetska kupnja koja uvelike podrazumijeva bezgotovinsko plaćanje je postala pravilo. Očekujemo da će se trend povećanja korištenja kartica u odnosu na gotovinu nastaviti“, istaknula je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj, te dodala: „Korisnici se odlučuju za bezgotovinske načine plaćanje jer su praktičniji, brži i sigurniji od držanja gotovog novca, a nove tehnologije poput beskontaktnog plaćanja uvele su kartična plaćanja na niz lokacija gdje je to ranije bilo ograničeno.“

Hrvati redovito kupuju karticama na internetu

Kupnja na internetu je i dalje navika većine korisnika kartica – 81% ih kupuje online, a čak 35% to čini više puta mjesečno. Najviše je online shoppera u dobnoj skupini od 30 do 39, s visokim stupnjem obrazovanja. Najpopularniji su inozemni webshopovi koje preferira 40% ispitanika, a 44% njih podjednako kupuje online u Hrvatskoj i u inozemstvu. Za domaće e-trgovine primarno se odlučuje 16% ispitanika, među kojima je najviše onih iznad 40 godina te iz Slavonije.

Najčešće se kupuju odjeća, obuća i modni dodaci (68%), potrošačka elektronika (46%), predmeti za kućanstvo (33%), kozmetika i parfemi (30%) te knjige i glazba (26%). Visoko na popisu su i putovanja i ulaznice, igračke i oprema za bebe te softver i zrakoplovne karte. Odjeća i obuća te kozmetika i parfemi su najpopularniji među ženama i najmlađim ispitanicima. Potrošačka elektronika je najatraktivnija muškim ispitanicima te iz sjeverne Hrvatske, a predmeti za kućanstvo onima s mjesečnim primanjima iznad 9.000 kuna i u dobnoj skupini između 50 i 55 godina. Knjige i glazbu najčešće kupuju ispitanici s visokim primanjima te oni iz Dalmacije, a igračke i opremu za bebe ispitanici iz dobne skupine od 30 do 39 godina.

Ispitanici su istaknuli brojne prednosti kupnje online: pristupačne cijene (73%), uštedu vremena (62%), dostupnost trgovina u bilo koje vrijeme (57%) i bolju ponuda nego u klasičnim trgovinama (57%), a među razlozima za posjetu e-trgovina ističu i predmete koji su ekskluzivno dostupni online (55%), kao i mogućnost dostave (44%) i bolje usporedbe cijena (43%). Općenito, pristupačne cijene su glavni motiv za češću kupnju online za 76% sadašnjih online kupaca, dok je 69% njih istaknulo da bi ih motivirala besplatna dostava. Istovremeno, glavna prepreka za shopping na internetu je činjenica da ispitanici žele predmet koji kupuju vidjeti uživo (52%).

Više od polovice ispitanika danas plaća beskontaktno

Strelovit rast uporabe beskontaktnih kartica – od 19% u listopadu 2014. i 36% u listopadu 2015. do 53% danas – pokazuje da Hrvati vole koristiti ovu vrstu jednostavnog, brzog i sigurnog plaćanja. Karticu samo treba prisloniti na čitač koji nakon zelenog svjetla i zvučnog signala zaključuje plaćanje što ovaj način plaćanja čini idealnim za ubrzan tempo života. Za plaćanja do 100 kuna nije potrebna nikakva dodatna autorizacija, dok za iznose iznad 100 kuna samo treba unijeti PIN ili potpis. Istovremeno, kartica ostaje u rukama, a plaćanje se – koliko god puta približili karticu POS terminalu – izvršava samo jednom. Istovremeno, 96% ispitanika čulo je za ovaj način plaćanja, u usporedbi s 91% u listopadu 2015. i 85% u listopadu 2014. godine.

Beskontaktno plaćanje najviše koriste ispitanici mlađi od 50 godina, a najpopularnije je u Istri i Primorju (gdje 66% ispitanika plaća beskontaktno) te u sjevernoj Hrvatskoj (61% ispitanika iz te regije se odlučuje za ovu vrstu plaćanja). Inače, beskontaktne kartice temelje se na najnovijem obliku zaštite – čip tehnologiji koja osigurava kreiranje jedinstvenog koda prilikom svake transakcije, čime su rizici od prijevara svedeni na najmanju moguću razinu.

Trgovine na mobitelima mijenjaju način na koji plaćamo

Iako mobilno plaćanje karticama i dalje nije postalo redovita praksa u Hrvatskoj, ovo je izdanje istraživanja pokazalo da i Hrvati počinju plaćati kreditnim karticama i karticama s odgodom plaćanja kad kupuju online putem mobilnih telefona. Tako je, za razliku od 18% prošle godine, 22% posto korisnika ovih kartica (odnosno 19 posto svih ispitanika) izjavilo da koristi ovu praktičnu metodu kupnje.

„Tehnološki napredak iz dana u dan mijenja način na koji živimo; tako su nam se i trgovine preselile na zaslone pametnih telefona. Prema nekim procjenama, do 2019. će korisnici pametnih telefona i tableta stvoriti gotovo 200 milijardi mobilnih transakcija godišnje“, rekao je Damir Hozdić, voditelj poslovnog razvoja u kompaniji Mastercard u Hrvatskoj, i objasnio: „Ovaj trend otvara vrata modernim tehnološkim rješenjima poput našeg Masterpassa – digitalnog novčanika koji pojednostavljuje iskustvo kupnje i plaćanja te ga čini mogućim sa svih povezanih uređaja, bilo u fizičkim prodavaonicama, iz mobilnih aplikacija ili na internetu. Mobilni novčanici korisnicima su zanimljivi jer, osim što olakšavaju proces kupnje, omogućuju da odobrite plaćanje biometrijskim zapisom. To znači autorizaciju plaćanja otiskom prsta, glasom ili sad iznimno popularnim selfijem.“

Inače, u ovom su segmentu i dalje najpopularnija SMS plaćanja koja koristi 75% ispitanika, u usporedbi sa 76% u listopadu 2015.

Informacije o istraživanju

Online istraživanje MasterIndex o navikama korištenja financijskih usluga u Hrvatskoj te stavu prema platnim karticama je u listopadu 2016. provela kompanija Mastercard u suradnji s GfK – Centrom za istraživanje tržišta, na uzorku od 1.009 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.