Kataloško oglašavanje i prodaja specijalizirana je grana direktnog marketinga. Te su dvije discipline u mnogo čemu kompatibilne. Kao i u direktnim marketingu, komunikacija je jedan na jedan, a interaktivnost i povratnu informaciju razgovora sa „živom” osobom u kataloškoj ponudi zamjenjuju različite ankete koje bilježe razine zadovoljstva i preferencije kupaca.
Baza potrošača zlata vrijedi!
Korak prvi (možda i najvažniji) glasi: doznajte tko su vaši kupci! Trebate imati njihove adrese, telefone, elektroničke adrese, preferencije, kupovne mogućnosti… Što više podataka, to ste bliže njihovu novčaniku. Tako stvorena baza sadržava popis proizvoda koje su kupci naručili u prošlosti, datume kupnje pojedinih proizvoda te količinu kupljenih proizvoda.
Skok kataloške prodaje i, posljedično, rast kompanija koje su počele isključivo kao kataloški prodavači – primjerice Victoria’s Secret, počeo je između 80-ih i 90-ih godina prošloga stoljeća.
Trendovi se mijenjaju – pratite ih
Tada je u Americi udio žena koje su zaposlene izvan kuće porastao za gotovo 20 posto. U nedostatku slobodnog vremena kojim su prije raspolagale, žene su se odlučivale na kupnju iz vlastita doma.
Internet je katalošku prodaju vinuo u neslućene razine. Sa smanjenim troškovima ispisivanja i slanja kataloga, na samo klik udaljenosti od kupaca, takva prodaja predstavlja gotovo neograničenu bazu potrošača.
Katalog vas predstavlja svijetu
Potrošačima vaš proizvod mora biti prezentiran na pravi način. Morate imati na umu – katalog je potrošačev jedini doticaj s vašom kompanijom. On mora biti reprezentativan! Također, mora pratiti vašu ciljanu publiku i proizvod. Katalog koji prodaje robu na sniženju ili tehničku robu mora se razlikovati na prvi pogled.
Posebnu pozornost morate obratiti na kvalitetu papira, dizajn te raspored proizvoda u katalogu. Prva, zadnja i srednja stranica nose veću „težinu” od ostalih jer se češće otvaraju i prve padaju u oči.