Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Financije

Kofola je u godišnjem izvješću potvrdila operativnu dobit EBITDA-u veću od milijarde CZK

Uprava Kofola Grupe potvrdila je svoju procjenu EBITDA operativne dobiti za ovu godinu između 1,03 – 1,15 milijardi CZK, na temelju dosadašnjeg razvoja situacije.

Kofola Grupa objavila je danas godišnje izvješće i rezultati su bili iznad očekivanja: EBITDA je 2020. dosegla 1,03 milijarde CZK, a godišnji prihodi smanjili su se tek za 3,7%, unatoč značajnim tržišnim ograničenjima uzrokovanim situacijom s koronavirusom. Uprava Kofola Grupe potvrdila je svoju procjenu EBITDA operativne dobiti za ovu godinu između 1,03 – 1,15 milijardi CZK, na temelju dosadašnjeg razvoja situacije.

U 2020. godinu ušli smo u vrlo dobrom poslovnom i financijskom stanju, s jakim marketinškim planovima. To se promijenilo zbog dugotrajnog zatvaranja u sektoru gastronomije. No, fleksibilnost u upravljanju tvrtkom, prilagođavanje marketinških i poslovnih aktivnosti novoj situaciji, kao i odgovarajuće mjere smanjenja troškova doveli su nas do dobrih rezultata. Uspješno preuzimanje mineralnih voda Ondrášovka i Korunní pomoglo nam je u Češkoj i Slovačkoj ”, navodi Jannis Samaras, izvršni direktor Kofola Grupe.

Kupnja dvije jake marke mineralnih voda koje su fokusirane uglavnom na maloprodajni segment, imala je dvostruko važniju ulogu tijekom prošlogodišnjeg zatvaranja gastronomskih objekata, kao i korištenje mogućnosti otvaranja tržišta tijekom ljeta i predbožićnog razdoblja. “Ograničena putovanja tijekom ljeta bila su povoljna za našu marku Kofola. Snažni smo i u Češkoj i u Slovačkoj, a veća koncentracija domaćih turista značila je veću potrošnju Kofole i ostalih lokalnih marki iz našeg portfelja. Ukupno smo postigli najbolje rezultat u ljetnoj sezonu u povijesti naše tvrtke “, dodaje Daniel Buryš, izvršni direktor Kofola ČeskoSlovensko.

Dobar rezultat izazvan strateškim promjenama planova na tržištu Češke i Slovačke nije bio jedini uspjeh, no situacija je dobra i u drugoj europskoj regiji u kojoj Kofola posluje – u jadranskoj regiji koja se najviše oslanja na lokale marke slovenske Radenske i Studene. „Morali smo drastično promijeniti svoje planove u ovoj regiji i prilagoditi svoje poslovanje novoj situaciji. Štoviše, uspješno smo proširili svoj portfelj s brendom Oraketa ”, kaže Marián Šefčovič, izvršni direktor Radenska Adriatic.

Dobro upravljanje Kofola Grupom u teškoj situaciji 2020. godine također potvrđuje njezina solidna EBITDA marža od 16,7%. Iznos i vrijeme isplate dividende znat će se kada prestanu restrikcije u HoReCa sektoru.

Aktualni projekti na putu k održivosti

Kofola Grupa nastavila je raditi na projektima s ciljem povećanja održivosti čak i u godini koja je bila teško pogođena pandemijom koronavirusa. „Iako su neki od naših projekata morali biti obustavljeni ili odgođeni, odlučili smo nastaviti raditi na projektima koji su povezani s našim dugoročnim ciljevima održivosti. Zadovoljan sam što možemo integrirati razmišljanje o održivosti u svakodnevno poslovanje tvrtke “, strategiju tvrtke po pitanju održivosti opisuje Jannis Samaras.

Prošle je godine Kofola uspjela steći certifikat za dolinu Rajec, koja je time postala bio stanište za slobodno branje bilja, a odakle dolazi i njihova izvorska voda Rajec. „Cilj ovog projekta je osigurati zaštitu podzemnih resursa vode. Počeli smo surađivati ​​s gradonačelnicima, poljoprivrednicima, šumarima i malim uzgajivačima, kojima smo obećali da ćemo poljoprivredi i okolišu pristupiti s posebnom pažnjom. Zajedno sa stručnjacima iz Lerosa, naše tvrtke kćeri, započeli smo s kupnjom, uzgojem i ručnim skupljanjem bilja koje koristimo za proizvodnju pića,“ Jannis Samaras komentira pilot projekt kojeg Kofola planira provesti i na drugim lokacijama.

Štoviše, aktivnosti Grupe Kofola na području održivosti utječu na kompletan životni ciklus njihovih proizvoda. To ne uključuje samo sirovine, proizvodne tehnologije i prijevozna sredstva. Poseban naglasak stavlja se na ambalažu. Cilj je koristiti što manje ambalaže, a sve materijale za jednokratnu upotrebu izraditi na način da se mogu reciklirati. Kláštorná Kalcia bila je prva voda na području Češke i Slovačke pakirana u 100% rPET (reciklirana plastika) ambalažu, a 2020. godine priključila joj se i mineralna voda Radenska Naturelle od 0,5 litre.

Naš je cilj do 2030. postati ugljično neutralna tvrtka bez otpada. Željeli bismo se riješiti dijela ugljičnog otiska koji se ne može izravno smanjiti sadnjom drveća i drugim zelenim mjerama“, dodaje Jannis Samaras. Međutim, Kofola se već ranije bavila ekološkim aktivnostima. Prošle je godine u slovenskom Pomurju i hrvatskoj Dalmaciji u sklopu aktivnosti brenda Radenska posađeno oko 20 000 stabala. Tvrtka je također podržala sadnju medonosnog drveća u slovačkom mjestu Rajecká Lesna te je time pridonijela revitalizaciji šuma na području Moravsko-šleskog kraja.

Ovogodišnja EBITDA trebala bi ponovno premašiti milijardu CZK

Kofola Grupa najavila je ciljnu EBITDA-u između 1,03 – 1,15 milijardi CZK za 2021. „Očekujemo da će 2021. biti poput 2020. godine, puna ograničenja vezanih uz pandemiju koronavirusa. Stoga smo ponovno fleksibilni pri upravljanju troškovima i aktivnostima. Međutim, možemo iskoristiti iskustvo iz prošlogodišnjih lockdownova. Promijenili smo strukturu troškova i očekujemo novu sinergiju od integracije Ondrášovke i Korunníja. Smanjit ćemo i svoj dug manjim ulaganjem“, kaže Martin Pisklák, financijski direktor Kofola Grupe, opisujući trenutnu strategiju.

Očekivano, prodaja u prva tri mjeseca ove godine bila je pod značajnim utjecajem ograničenja uslijed pandemije koronavirusa. Osim stalnih zatvaranja u važnom gastronomskom segmentu, daljnja ograničenja u kretanju građana imala su velik utjecaj na impulzivnu kupnju na benzinskim crpkama i, primjerice, u turističkim centrima. Prihodi u prvom tromjesečju pali su za otprilike 20% u odnosu na prethodnu godinu.

„S obzirom na to da je gotovo cijelo tržište bilo otvoreno prva tri mjeseca prethodne godine, dok je sada značajan dio gastronomije zatvoren, treba tu činjenicu uzeti u obzir pri usporedbama s prošlom godinom. Međutim, kada je u pitanju opseg prodaje, prvo tromjesečje uvijek je bilo najslabije. Očekujemo da ćemo iskoristiti otvoreno tržište tijekom i na kraju godine. Također planiramo raditi u režimu stroge kontrole potrošnje tijekom ove godine. Sve nam to daje pravo vjerovati da ćemo postići planiranu operativnu dobit između 1,03 – 1,15 milijardi CZK EBITDA”, zaključuje Martin Pisklák.

Preporučujemo

Lifestyle

Iako brojevi variraju od situacije do situacije neupitno je da je govor tijela u prenošenju poruke jako bitan.

Lifestyle

Dulum zemlje, prva sezona dokumentarne serije u četiri nastavka, priča o izazovima i uspjehu hrvatskih “poljoprivrednika vizionara”.

Lifestyle

Samopouzdanje, kao i većina drugih vještina, može se naučiti i bitno poboljšati.

Upravljanje biznisom

Upravo su vam dali novi projekt i nemate ni najblažu ideju kako ćete ga napraviti na vrijeme. A naravno, ne dolazi u obzir da...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.