Stabilne cijene energije i kontrola troškova, kao i sve veća popularnost UGO svježih sokova i zdravih obroka te LEROS biljnih čajeva, pridonijeli su dobrom rezultatu u prvom tromjesečju.
Prvo tromjesečje najmanje je značajan dio godine za tvrtke za proizvodnju pića u smislu ukupnih rezultata. Kofola grupa već duže vrijeme pokazuje stabilne rezultate, a ove je godine, unatoč padu tržišta, uspjela ostvariti planirane ciljeve.
“Svjesni posljedica gospodarske krize, planirali smo smanjenje količine prodanih litara naših bezalkoholnih pića kako na tržištu Češke i Slovačke, tako i u Adriatic regiji. Povećanje cijene koje smo morali napraviti na kraju godine zbog viših ulaznih cijena pomoglo nam je da pokrijemo pad potrošnje. Trenutno se čini da je to dovoljno,” komentira Martin Pisklák, CFO Kofola Grupe. “Rast EBITDA-e na godišnjoj razini na 9.2 milijuna EUR* potaknut je ne samo odličnim rezultatom Adriatic regije, već i kontinuiranim rastom naših mirisnih i svježih podjela, odnosno UGO-a i LEROS-a. Međutim, s rezultatom do danas treba postupati s oprezom. Prvo tromjesečje godine općenito je najmanje važno za tvrtke koje proizvode pića. Uspjeh cijele godine određen je glavnom sezonom, a jedan loš mjesec može izbrisati sav prethodni rast. Ali vjerujem da smo dobro pripremljeni za to.”
Kofola je pripremila nekoliko inovacija proizvoda za ovo ljeto. Marka Targa Florio ulazi u kategoriju tonika lansiranjem dva tonika sa sicilijanskim sastojcima. Također inovira na području fermentiranih pića lansiranjem Pragerove Kombuche pod markom F.H. Prager. Skupina također jača svoju prisutnost u funkcionalnom vodnom sektoru, pokrenuvši Radenska Functional u Adriatic regiji i redizajniranu Semtex Street Water na tržištu Češke i Slovačke. U kategoriji aromatiziranih voda, Slovačka Kofola ponovno pokreće Rajec Tea Cold Herb.
“ Iako smo u odnosu na prošlu godinu po prodaji na tržištu Češke i Slovačke, zaostajemo u litrama. To je uglavnom u maloprodaji, posebno u segmentu vode. U našim procjenama računali smo na pad potražnje, tako da zapravo premašujemo svoje planove kako u prodaji tako i u litrama”, kaže Daniel Buryš, predsjednik Uprave Kofole Československo. “ S obzirom na naše prognoze, gastro trenutno radi nešto bolje. Međutim, pitanje je kako će vladini prijedlozi za promjenu PDV-a utjecati na cijeli segment i koliko će rezultirajući paket stabilizacije utjecati na poslovanje s pićima u cjelini”, zaključuje Buryš. Pozitivan trend u prvom tromjesečju je ukupni povećani interes za zdrava pića i ugostiteljstvo. To potvrđuju Kofoline podružnice. “UGO ostvaruje rezultate iznad naših očekivanja. To je uglavnom posljedica veće prodaje, potaknute novim programom vjernosti, ali i inovacijama proizvoda. Među najuspješnijima su UGO Superbowls, koji se prodaju poput vrućih kolača“, sa smiješkom kaže Marek Farník, osnivač i izvršni direktor UGO-a.
LEROS, koji je lansirao nove funkcionalne čajeve i proširio svoju prisutnost u segmentu biljne kozmetike, povećava svoju prodaju u e-trgovini i tradicionalnim kanalima. “Danas LEROS ne prodaje samo čajeve – funkcionalne i ljekovite s obilježjem najviše kvalitete, dostupne samo u ljekarnama – ukupno sada prodajemo preko 250 različitih proizvoda, uključujući sirupe (jedine na tržištu bez konzervansa) i prirodnu kozmetiku. Ovo je općenito vrlo zanimljiv segment s većom dodanom vrijednošću”, potvrđuje Martin Mateáš, predsjednik Uprave LEROS-a.
Što se tiče održivosti, Kofola je napravila puni krug u upravljanju PET materijalom. Od proljeća je tvrtka počela puniti mineralnu vodu Kláštorná Kalcia u 100% rPET bocama izrađenim od ambalaže prikupljene putem slovačkog depozitnog sustava. Odabrani formati rajske vode sada su dostupni u rPET-u. Kofola je također nastavila eko modulirati boce drugih marki – zamjenjujući boce Ondrášovka svijetlozelenim bocama koje se sada mogu reciklirati.
“U Radenskoj Adriatic vrlo smo zadovoljni rezultatima Q1. Međutim, ne živimo na lovorikama, jer smo svjesni da je ovo razdoblje najmanje relevantno sa stajališta cjelogodišnjeg rezultata. Stoga smo prvi kvartal u godini iskoristili da se dobro pripremimo za glavnu sezonu i za uspješnu proizvodnju u ljetnim mjesecima. Svoju aktivnost usmjerili smo na stabilizaciju poslovanja, kontrolu rastućih troškova, kao što su materijali, energetika, transport i plaće, kao i na uspješno i pravovremeno lansiranje novih proizvoda“, komentirao je Marián Šefčovič, predsjednik Uprave Radenske Adriatic.
Vrhunac kružnog gospodarstva poslovanja s pićima je ulazak Kofole u General Plastic, a.s., sa sjedištem u Kolárovu u Slovačkoj. Riječ je o proizvođaču PET pahuljica i PET predoblika. Do sada je njezin jedini vlasnik bila tvrtka GP Alliance, s.r.o. poduzetnika Jána Sabola. Od svibnja su Mattoni 1873 i Kofola postali vlasnici jedne trećine dionica.
Razvoj prodaje Kofola grupe za travanj i svibanj ukazuje na nastavak trenda pada potrošnje (posebno voda i sirupa). “Unatoč tome, još uvijek se držimo cilja EBITDA-e ili čak povećavamo njegovu donju granicu. Očekujemo da će Kofola Grupa završiti godinu u rasponu od 1.150 do 1.250 milijuna CZK”, zaključuje Martin Pisklák.
* Preračunato pomoću prosječne FX stope od 23.785 CZK/EUR