Ljudski resursi

Komentari nezadovoljnih zaposlenika glavni su razlog dolaska tvrtke na ‘loš glas’

Kao glavne razloge nezadovoljstva bivših i sadašnjih zaposlenika, ispitanici navode mobbing, niske plaće, nemogućnost napredovanja, kršenje ugovorenih uvjeta te neadekvatno vodstvo.

Suprotno uvriježenom shvaćanju kako je visina plaće osnovni razlog atraktivnosti određenog poslodavca i naš najveći motiv prilikom odabira posla, nedavno provedeno istraživanje o Poslodavcima prvog izbora priča neku sasvim drugačiju priču.

Naime, prema odgovorima 20-ak tisuća sudionika istraživanja, presudni faktori atraktivnosti poslodavaca u Hrvatskoj su sigurnost radnog mjesta, harmonični odnosi te društvena odgovornost poslodavca, a ispred iznosa plaće na našim listama nalazi se i tvrtkin imidž u poslovnom svijetu.

Potaknuti razmišljanjem kako se ‘dobar glas daleko čuje, a loš još dalje’, proveli smo anketu – u kojoj je sudjelovalo gotovo 2500 ispitanika – kako bismo doznali odakle dolazi negativna i loša slika o pojedinim tvrtkama.

Trenutni i bivši zaposlenici glavni su ‘krivci’

Svjedočanstva ‘iz prve ruke’ nezadovoljnih bivših i trenutnih zaposlenika, kao i negativan odnos radnika prema poslu, glavni su razlozi stvaranja loše slike o određenom poslodavcu, smatra čak 84% sudionika ankete.

Kako navode, ako je jasno vidljivo da ‘radnici zaposleni u firmi nisu zadovoljni, ne vesele se malim stvarima i ne uživaju u poslu’, odnosno ako nisu zainteresirani za rad i ‘otvoreno pričaju o lošim praksama tvrtke u kojoj rade’, tada je očito kako neke stvari u toj kompaniji ne funkcioniraju na pravi način.

Uz sadašnje zaposlenike, stvaranju negativnog imidža poslodavca pridonose i komentari bivših radnika jer oni, ohrabreni činjenicom da više nemaju što izgubiti, potpuno ‘otvoreno i realno komentiraju situaciju u tvrtki’, tvrde sudionici ankete.

‘Ne bi otišli da su zadovoljni’, ‘valjda bivši znaju’ i ‘sadašnji radnici neće pljuvati po ruci koja ih hrani’, neki su od komentara ispitanika kojima pojašnjavaju svoj stav.

Koji su razlozi nezadovoljstva zaposlenika?

Kao glavne razloge nezadovoljstva bivših i sadašnjih zaposlenika, ispitanici navode mobbing, niske plaće, nemogućnost napredovanja, kršenje ugovorenih uvjeta te neadekvatno vodstvo.

Također, dio ispitanika vjeruje kako negativna slika o poslodavcu dolazi i od strane kandidata koji se nisu uspjeli zaposliti u tvrtki o kojoj sada negativno pričaju (11%), odnosno od konkurentskih kompanija (5%) koje na taj način žele diskreditirati svoje poslovne suparnike.

Iz svega navedenog proizlazi zaključak da bi tvrtke, s ciljem izbjegavanja negativne reklame od strane postojećih ili nekadašnjih radnika, trebale redovitije provoditi istraživanja zadovoljstva zaposlenika kako bi otkrile s čime su to njihovi djelatnici (ne)zadovoljni i što bi htjeli promijeniti u radu.

Click to comment

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Exit mobile version