Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Komunikacijske vještine – ključ poslovnog uspjeha

Komunikacija, osobna ili posredna, jedan je od najvažnijih faktora uspjeha. Od razgovora za posao pa sve do finalnog sklapanja dogovora komunikacijske vještine često igraju važnu, katkad i presudnu ulogu. Dočim se verbalna komunikacija odnosi na stvarne riječi koje se rabe u razgovoru, neverbalna komunikacija sastoji se od mnoštva znakova kojima podsvjesno možemo potvrditi, negirati ili naglasiti izrečeno.

Komunikacija, osobna ili posredna, jedan je od najvažnijih faktora uspjeha. Od razgovora za posao pa sve do finalnog sklapanja dogovora komunikacijske vještine često igraju važnu, katkad i presudnu ulogu. Dočim se verbalna komunikacija odnosi na stvarne riječi koje se rabe u razgovoru, neverbalna komunikacija sastoji se od mnoštva znakova kojima podsvjesno možemo potvrditi, negirati ili naglasiti izrečeno.

Upravo je neverbalna komunikacije segment koji sami najčešće nismo sposobni razvijati pa i ne čudi podatak da se najveće pogreške u komunikaciji događaju zbog nedovoljne informiranosti.

U neverbalnu komunikaciju spada kontakt očima, izraz lica, tjelesni kontakt, osobni prostor, međusobni položaj sugovornika, kretnje, kao i naš fizički izgled (uz velik naglasak na eventualne indikatore osobne higijene, društvenog položaja, životnog stila).

Neka istraživanja pokazuju da riječi našeg sugovornika čini samo samo sedam posto konačnog dojma, glas (ton glasa, boja, intenzivnost, brzina, glasnoća, izgovor, stanke u govoru) čine 38 posto, a naša mimika, geste i okolina čak 55 posto.

Postoje brojni savjeti za produktivniju neverbalnu komunikaciju, a mi ćemo navesti tek nekoliko najvažnijih faktora.

Kako uspješnije komunicirati?

Prije svega nužno je u komunikaciji primijeniti tehniku aktivnog slušanja, tj. aktivno se reflektiranjem, parafraziranjem te potpitanjima uključiti u komunikaciju sa sugovornikom te ponašanjem pokazati određenu dozu poštovanja.

Također je bitno gledati osobu s kojom komuniciramo u lice i eventualno se (ovisno o situaciji) smiješiti.

Veoma je dobro lagano klimati glavom u znak afirmacije dok osoba govori. Izbjegavajte radnje kao što su gledanje na sat, trljanje oka, nosa, ušiju, no dopušteno je povremeno doticati lice, čak je poželjno povremeno lupkati prstima po bradi kao znak interesa.

Česte pogreške

Prekrižene noge i ruke tumače se kao obrambeni, pa čak i neprijateljski stav prema sugovorniku, a poželjno je pokazivati otvorene dlanove te se tijekom razgovora približiti drugoj osobi. Izbjegavanje gledanja u oči povezuje se s nesigurnim ponašanjem, što upućuje na prepredenost, čak i nepoštenje. Stoga valja gledati sugovornika u oči i izbjegavati pretjerano treptanje i po potrebi lagano izbočiti bradu.

Da bismo pokazali samopouzdanje, potrebno je držati ruke podalje od lica, izbjegavati nagle pokrete i nepotrebna savijanja te pokušati uspravno stajati. Da bismo ostavili dojam pažljivog slušača, potrebno je također ne činiti radnje kao što su lupkanje nogama ili prstima nego treba blago nakriviti glavu na jednu stranu, po potrebi držati ruku na obrazu ili se lagano nasloniti kada slušate.

Komunikacija i samopoštovanje

Iako se na prvi pogled možda ne čini tako, samopoštovanje igra bitnu ulogu u načinu na koji komuniciramo u poslovnom i privatnom životu.

Ljudi visokog samopoštovanja uglavnom govore uvjerljivo, bez mnogo oklijevanja, a obično imaju i impresivan vokabular.

Osim što najčešće vode računa o neverbalnoj komunikaciji, rečenicama i izborom riječi pokazuju poštovanje i brigu prema sugovorniku. Prihvaćaju odgovornost i spremni su priznati pogreške, također su sposobni dostojanstveno podnijeti neuspjeh i kritiku.

Ljudi niskog samopoštovanja komuniciraju defenzivno. Često imaju prilično mlitav stav tijela, prekrižene ruke i noge te nedostatak živosti. Bojažljivi su, o sebi često govore podcjenjivački, a drugima zavide.

Skloni su oklijevati u govoru, rabe fraze koje su u njihovoj okolini društveno prihvaćene, kao i poštapalice, obično se teško uklapaju i često ostaju po strani.

Iz navedenoga je jasno da moramo raditi na samopoštovanju jer se ono evidentno reflektira na našu komunikaciju sa sugovornikom.


Napisao

Pročitajte još:

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komentari

'Recite nam nešto o sebi' je pitanje koje nećete moći izbjeći ni na jednom intervjuu za posao.

Komunikacija

Konflikti su više nego samo nesporazumi, naime kod konflikata pojedinci osjećaju prijetnju sebi, te stoga ne možemo misliti kako će nestati sami od sebe.

Komentari

Viliam Prodan, uspješni poduzetnik, jedan je od naših najboljih rally vozača i višestruki rally prvak Hrvatske.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.