Vlak je testiran u BiH, gdje je tijekom tri mjeseca prošao oko 4.000 kilometara, sada je u Hrvatskoj gdje se rade završna podešavanja kako bi vlak bio podvrgnut brzinskoj probi koja se mora obaviti na brzini od 176 kilometara na sat.
Ugovoren prototip za Hrvatske željeznice
Predsjednik Uprave Končar-Električnih vozila Ivan Bahun istaknuo je kako je prošle jeseni ugovoren i prototip vlaka za Hrvatske željeznice (HŽ), vlak će biti proizveden ove godine te se nada da će doći do dogovora o ugovaranju serije vlakova za HŽ.
To je jedan od preduvjeta održivosti ove industrije, kazao je napominjući kako Končar-Električna vozila zapošljavaju 325 djelatnika te kako prosječni prihodi tvrtke u zadnje četiri godine iznose 500 milijuna kuna godišnje.
Samo pet europskih zemalja radi takve vlakove
Predsjednik Uprave Končar Elektroindustrije Darinko Bago istaknuo je kako razvoj niskopodnog elektromotornog vlaka spada u kategoriju najsloženijih i najsofisticiranijih proizvoda tvrtke te kako samo pet zemlja u Europi radi takve vlakove.
Ovaj vlak je proizvod znanja, iskustva, želje i volje Končarevaca, kazao je Bago ističući kako je sve od osnovne ideje pa do zadnje faze vlaka napravljeno u Končaru.
„Elektroindustrija najveća izvozna grana Hrvatske“
Naglasio je i kako je hrvatska elektroindustrija danas najveća izvozna grana Hrvatske sa udjelom od 12,4 posto.
Bago je ponovio kako su 2009. završili sa šest posto manjom realizacijom, dok za ovu godinu planiraju pad između pet i šest posto.
Procjenjuje da će ovo biti teška godina, no Grupa Končar planira ostvariti pozitivan financijski rezultata.
Izrazio je žaljenje zbog pada prodaje na domaćem tržištu, napominjući primjerice da je prodaja HEP-u u prva četiri mjeseca ove godine smanjena 75 posto.