Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

DOP

Kruzna ekonomija kljucna je za razvoj odrzivog poslovanja

U sklopu #StartDialog ciklusa online panela, u organizaciji platforme THE GREEN HUB održana je rasprava pod nazivom „Izazovi održivog poslovanja u proizvodnim kompanijama“.

U sklopu #StartDialog ciklusa online panela, u organizaciji platforme THE GREEN HUB održana je rasprava pod nazivom „Izazovi održivog poslovanja u proizvodnim kompanijama“. Pod moderatorskim vodstvom direktorice agencije Dialog komunikacije Marine Čulić Fischer, u panel diskusiji sudjelovali su Ivana Petričević (Fortenova grupa/Jamnica plus), Matija Hlebar (Podravka), Vesna Petrović (Folder) i Tihana Veljačić (THE GREEN HUB, Ditch Plastic Croatia).

Pred okupljenim sudionicima raspravljalo se o novo usvojenom Zakonu o gospodarenju otpadom kojim se u hrvatsko zakonodavstvo prenosi Direktiva o smanjenju utjecaja određenih plastičnih proizvoda na okoliš, kružnoj ekonomiji kao ekonomiji budućnosti i o odgovornosti svih dionika u procesu zaštite okoliša – potrošača, proizvođača i regulatora tržišta.

Ivana Petričević istaknula je kako Grupa pića, koja je dio Fortenova grupe, a čine ju proizvodne kompanije Jamnica plus, Sarajevski kiseljak i Mg Mivela, godinama prilagođava svoje proizvodne procese i dizajn proizvoda kako bi doprinijela smanjenju plastične ambalaže te istovremeno smanjila emisiju CO2 u okoliš. Jedan od najnovijih iskoraka kompanije na tom području je uvođenje 100% reciklirane boce za prirodnu mineralnu vodu Jana te uvođenje PET boca smanjene težine za ostale brendove. U narednom periodu Grupa pića planira uvoditi recikliranu ambalažu i kod ostalih brendova – ne samo u Hrvatskoj već i u čitavoj regiji u kojoj posluje te rade na razvoju čepa koji je spojen s bocom. ”Ovo je jedan od primjera kako pametni dizajn proizvoda može napraviti puno za zaustavljanje onečišćenja okoliša plastikom”, istaknula je Ivana Petričević.

Kao najveće izazove s kojima se susreće Podravka, Matija Hlebar naveo je postojeću infrastrukturu gospodarenja otpadom, te što još nisu u potpunosti ponuđena alternativna rješenja  za određene vrste višeslojne ambalaže koja se koristi za pakiranje proizvoda. Cilj Podravke je pronaći vrste višeslojne ambalaže koje se mogu lako i jednostavno prikupljati, sortirati i reciklirati, te na tome zajednički radi sa svojim strateškim dobavljačima. Od primjera dobre prakse naveo je solarnu elektranu koju je Podravka pustila u rad prošle godine u tvornici za preradu povrća u Varaždinu i kojom se zadovoljava više od pola godišnjih potreba tvornice za električnom energijom. Također, Podravka ubrzano priprema postavljanje sunčanih elektrana i na krovove svojih drugih tvornica (dječje hrane i kremnih namaza, juha i Vegete, mesa) s ciljem povećanja korištenja energije iz obnovljivih izvora, smanjenja emisija stakleničkih plinova i doprinosa ublažavanju klimatskih promjena.

Vesna Petrović iz tvrtke Folder istaknula je važnost prelaska s dosadašnje linearne na kružnu ekonomiju, u kojoj je gospodarenje otpadom direktno povezano s proizvodnjom, te kao primjer dobre prakse ponovne uporabe navela suradnju kompanije Labud i trgovine Žabac u kojoj se deterdženti ovog proizvođača mogu kupiti u rinfuzi u povratnoj ambalaži.

“Kada pričamo o budućnosti kružne ekonomije u Hrvatskoj, potrebna je promjena u svijesti potrošača i odmak od “throw away” kulture. Kada se to dogodi, i kompanije će se morati prilagoditi novim zahtjevima i potrebama potrošača. To je ujedno izvrsna prilika za tržišne lidere da se nametnu kao predvodnici pozitivnih promjena i motiviraju druge tvrtke na djelovanje u smjeru održivosti. Osnova svega je edukacija potrošača, promjena navika i  prepoznavanje kompanija koje ulažu napore kako bi svoje poslovne i proizvodne procese učinile održivijima i manje štetnima za okoliš i zajednicu u kojoj djeluju”, izjavila je Tihana Veljačić, suosnivačica platforme THE GREEN HUB i pokretačica inicijative Ditch Plastic Croatia.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.