Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

DOP

Kruzna ekonomija kljucna je za razvoj odrzivog poslovanja

U sklopu #StartDialog ciklusa online panela, u organizaciji platforme THE GREEN HUB održana je rasprava pod nazivom „Izazovi održivog poslovanja u proizvodnim kompanijama“.

U sklopu #StartDialog ciklusa online panela, u organizaciji platforme THE GREEN HUB održana je rasprava pod nazivom „Izazovi održivog poslovanja u proizvodnim kompanijama“. Pod moderatorskim vodstvom direktorice agencije Dialog komunikacije Marine Čulić Fischer, u panel diskusiji sudjelovali su Ivana Petričević (Fortenova grupa/Jamnica plus), Matija Hlebar (Podravka), Vesna Petrović (Folder) i Tihana Veljačić (THE GREEN HUB, Ditch Plastic Croatia).

Pred okupljenim sudionicima raspravljalo se o novo usvojenom Zakonu o gospodarenju otpadom kojim se u hrvatsko zakonodavstvo prenosi Direktiva o smanjenju utjecaja određenih plastičnih proizvoda na okoliš, kružnoj ekonomiji kao ekonomiji budućnosti i o odgovornosti svih dionika u procesu zaštite okoliša – potrošača, proizvođača i regulatora tržišta.

Ivana Petričević istaknula je kako Grupa pića, koja je dio Fortenova grupe, a čine ju proizvodne kompanije Jamnica plus, Sarajevski kiseljak i Mg Mivela, godinama prilagođava svoje proizvodne procese i dizajn proizvoda kako bi doprinijela smanjenju plastične ambalaže te istovremeno smanjila emisiju CO2 u okoliš. Jedan od najnovijih iskoraka kompanije na tom području je uvođenje 100% reciklirane boce za prirodnu mineralnu vodu Jana te uvođenje PET boca smanjene težine za ostale brendove. U narednom periodu Grupa pića planira uvoditi recikliranu ambalažu i kod ostalih brendova – ne samo u Hrvatskoj već i u čitavoj regiji u kojoj posluje te rade na razvoju čepa koji je spojen s bocom. ”Ovo je jedan od primjera kako pametni dizajn proizvoda može napraviti puno za zaustavljanje onečišćenja okoliša plastikom”, istaknula je Ivana Petričević.

Kao najveće izazove s kojima se susreće Podravka, Matija Hlebar naveo je postojeću infrastrukturu gospodarenja otpadom, te što još nisu u potpunosti ponuđena alternativna rješenja  za određene vrste višeslojne ambalaže koja se koristi za pakiranje proizvoda. Cilj Podravke je pronaći vrste višeslojne ambalaže koje se mogu lako i jednostavno prikupljati, sortirati i reciklirati, te na tome zajednički radi sa svojim strateškim dobavljačima. Od primjera dobre prakse naveo je solarnu elektranu koju je Podravka pustila u rad prošle godine u tvornici za preradu povrća u Varaždinu i kojom se zadovoljava više od pola godišnjih potreba tvornice za električnom energijom. Također, Podravka ubrzano priprema postavljanje sunčanih elektrana i na krovove svojih drugih tvornica (dječje hrane i kremnih namaza, juha i Vegete, mesa) s ciljem povećanja korištenja energije iz obnovljivih izvora, smanjenja emisija stakleničkih plinova i doprinosa ublažavanju klimatskih promjena.

Vesna Petrović iz tvrtke Folder istaknula je važnost prelaska s dosadašnje linearne na kružnu ekonomiju, u kojoj je gospodarenje otpadom direktno povezano s proizvodnjom, te kao primjer dobre prakse ponovne uporabe navela suradnju kompanije Labud i trgovine Žabac u kojoj se deterdženti ovog proizvođača mogu kupiti u rinfuzi u povratnoj ambalaži.

“Kada pričamo o budućnosti kružne ekonomije u Hrvatskoj, potrebna je promjena u svijesti potrošača i odmak od “throw away” kulture. Kada se to dogodi, i kompanije će se morati prilagoditi novim zahtjevima i potrebama potrošača. To je ujedno izvrsna prilika za tržišne lidere da se nametnu kao predvodnici pozitivnih promjena i motiviraju druge tvrtke na djelovanje u smjeru održivosti. Osnova svega je edukacija potrošača, promjena navika i  prepoznavanje kompanija koje ulažu napore kako bi svoje poslovne i proizvodne procese učinile održivijima i manje štetnima za okoliš i zajednicu u kojoj djeluju”, izjavila je Tihana Veljačić, suosnivačica platforme THE GREEN HUB i pokretačica inicijative Ditch Plastic Croatia.

Pročitajte još:

DOP

Prema poslovnim rezultatima za prvo tromjesečje 2021. godine, kompanija globalno ali i lokalno bilježi kontinuiran rast.

DOP

IKEA Grupa (INGKA Holding B.V. i tvrtke kojima upravlja) najveća je maloprodajna tvrtka za uređenje doma te jedna od 11 grupa tvrtki koje su...

Novosti

Grupa Barilla, vodeći svjetski proizvođač tjestenine, predstavio je u Milanu poslovne rezultate za 2015. godinu, koja je bila ukupno pozitivna godina za grupu Barilla...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.