Ovogodišnju konferenciju pod nazivom „Liderstvo u globalnom kaosu“ organizirala je Međunarodna mreža poslovnih žena u suradnji sa Zakladom Konrad Adenauer, Europskim domom i Europskim pokretom. Konferencija se održala uživo 10.11.2021.g. s početkom u 10 sati u Europskom domu Zagreb, no s obzirom na to da je broj mjesta bio ograničen te su kapaciteti popunjeni, organizatori su se pobrinuli i za live streaming.
Konferencija je bila posvećena lidericama i liderima te nosi naziv kao i istoimena knjiga autorice Ivane Radić, poduzetnice i predsjednice Međunarodne mreže poslovnih žena. Tema konferencije je bilo liderstvo u globalnom kaosu, odnosno velikim promjenama koje su zadesile svijet i na koje liderice i lideri trebaju pronaći adekvatan odgovor.
Sve prisutne pozdravila je Maja Lovrinčević ispred Europskog doma te Ivana Radić ispred udruge Međunarodna mreža poslovnih žena.
Konferenciju je vodila Ivana Fakin, vlasnica Essenta agencije.
Uvodno predavanje održala je Hana Huzjak, viša savjetnica Europske komisije u Republici Hrvatskoj koja je naglasila kako je Europska Unija reagirala vrlo brzo dostavom medicinske pomoći svojim članicama, financijskim potporama i adekvatnim mjerama. Kao posljedica rada od kuće, zatvaranja tvrtki i cjelokupne pandemije položaj žena je nažalost nazadovao te smo se svi vratili korak unatrag što se tiče prava žena.
Žene su najzastupljenije u zdravstvenom sustavu, maloprodaji, ugostiteljstvu, skrbi za starije osobe. Na svakog muškaraca koji je izgubio radno mjesto, dvije žene su izgubile posao. Europska unija je u svoj plan do 2030. postavila strategiju, mjere i politike za poticanje gospodarskog oporavka, ali i inicijativu kojom će se izjednačiti mogućnosti na tržištu rada za muškarce i žene, smanjiti razliku u zaposlenosti između muškaraca i žena za 50 posto.
Panel Liderstvo u globalnom kaosu
Panel Liderstvo u globalnom kaosu vodila je vlasnica uspješne tvrtke Educamix za upravljanje ljudskim resursima, Gordana Matković.
Ivana Radić, autorica knjige Liderstvo u globalnom kaosu, poduzetnica i predsjednica Međunarodne mreže poslovnih žena predstavila je svoju knjigu rekavši da je inspiracija zaovu knjigu došla iz komunikacije sa zaposlenicima i liderima različitih tvrtki. Uz sve promjene, koje se događaju svake dvije do tri godine u današnje vrijeme, morate plivati u kaosu u kojem stvarate svoja pravila. Uzevši u obzir i generacije na tržištu i promjene koje se događaju sve je teže snaći se, ali ne i nemoguće. Istaknula je da kako će za buduće lidere i liderice biti jako važno raditi na svojim komunikacijskim vještinama prema različitim generacijama te na sposobnosti prilagodbe.
Marija Stojčević iz COMBISA je naglasila da je globalna kriza multiplicirala kaosu u kojem živimo. Lideri su ti koji u kaosu stvaraju neke nove smjerove i da su lideri ti koji se prvi snalaze u kaosu kako bi pomogli svojim ljudima. Istakla je da je empatija jako važna na liderskim pozicijama jer ona djeluje na ljude. Marlena Jerković iz Ina- Industrija nafte d.d. je naglasila da je neizvjesnost postala konstantna i da je jako važno reagirati brzo i imati scenarij krizne komunikacije. Tradicionalni načini komunikacije više nisu dovoljni nego su transparentna komunikacija i jasne smjernice ono što je važno kako bi bili učinkoviti i da ljudi znaju što ih čeka. HR odjeli su ti da daju smjernice i pomoć liderima i da pomognu održati ljude angažiranima i motiviranima.
Bojana Mucić iz Coca Cole HBC Adria je rekla da ne postoji over komunikacija, empatija je također bitna komponenta jer je svatko drugačiji pa treba pristupiti svakoj osobi na drugačiji način. Lider treba osjetiti kako svakome pristupiti. Lider nema kontrolu nad situacijom te su u pandemiji morali su pokazati svoju ranjivost. Ipak, uz sve to važno je razumjeti druge i odrediti smjer.
Schneider Electric je uložio napore da se stvori dobra komunikacija s ljudima i nisu iskoristili ovu krizu za otpuštanje nego za zadržavanje svojih zaposlenika. Poseban izazov bila je komunikacija preko ekrana s kojim se trebalo nositi. Komunikacija preko weba sa zaposlenicima i dobavljačima, kupcima je bitan element koji Berislav Korpar smatra da su jako dobro odradili. Istaknuo je i da mladim generacijama treba dati svrhu te ih povezati sa starijim generacijama tako da od njih dobiju iskustvo. Mlađe generacije imaju snagu, energiju i ideje dok ih stariji kolege i kolegice mogu naučiti poslu, a tako međusobno mogu svi profitirati.
Renata Vokal, vlasnica tvrtke DRIM d.o.o. poduzetnica je već 30 godina istaknula je kako je poduzetnicima prilično teško, ali nakon toliko godina poduzetništva shvatiš kako je ovo jedna od kriza u nizu koju preživiš. Bitna je prilagodba i ono što možeš napraviti da opstaneš. Kriza je prilika pa je i ova kriza pokazala da su radili bolje nego u istom razdoblju prethodne godine. Iskustvo od prije je dobrodošlo kako bi se brzo našlo rješenje i odgovor na ovu krizu.
Lideri budućnosti moraju raditi na svojim komunikacijskim vještinama, prilagoditi svoj stil komunikacije različitim generacijama, naučiti upravljati promjenama, stvarati otpornost, razvijati empatičnost i suosjećajnost prema ljudima koje vode i na koje žele utjecati.
Konferenciju smo završili prekrasnom glazbenom točkom Antonelle Malis, magistre opernog pjevanja koja je izvela nekoliko pjesama, među ostalima i onu Franka Sinatre – My Way jer svaki lider ima svoj put koji kreira na svoj način.