Geolokacijski servisi postaju sve popularniji, a najpoznatiji među njima zasigurno je Foursquare, društvena mreža koja u protekloj godini ostvarila rast od 3.400 posto.
Foursquare i Where u Hrvatskoj
Za sve one koji nisu upoznati sa Foursquareom – to je lokacijska društvena mreža čiji je smisao čekiranje, odnosno prijavljivanje na lokacijama poput kafića, restorana, hotela, muzeja i dr. te iznošenje vlastitog mišljenja o određenim objektima. Također, on vam omogućava pronalazak željenih destinacija u vašoj blizini. Tako putem Foursquarea možete pronaći određeni restoran i vidjeti što o njemu misle oni koji su već bili u njemu, što preporučuju, ili što eventualno zamjeraju…Ukoliko nastavi rapidno rasti s Foursquareom ćemo se uskoro upoznati svi, kao što je to bio slučaj sa Facebookom i Twitterom.
Osim Foursquarea na globalnoj razini među lokacijskim servisima valja istaknuti i tvrtku Where, za koju je eBay nedavno platio 135 milijuna dolara. Whereove aplikacije na vodećim operativnim sustavima korisnicima pomažu u pronalasku odgovarajućih ugostiteljskih objekata – restorana, barova, zabavnog sadržaja, s obzirom na njihovu trenutnu lokaciju. Whereovu jedinstvenu oglašivačku platformu koristi više od 120.000 tvrtki, od malih trgovaca do globalnih brendova. Ona tvrtkama nudi posebnu vrstu oglasa, koji se prikazuju samo potencijalnim kupcima koji su trenutno u blizini prodajnog mjesta tvrtke. Valja istaknuti kako je tvrtka Where nedavno stigla i u Hrvatsku. Dakle lokacijski marketing definitivno postaje novi trend, koji su prepoznale i neke hrvatske tvrtke.
Foursquare tvrtkama nudi mogućnost oglašavanja u obliku tzv. specijala. Dakle, tvrtke plaćaju, odnosno nagrađuju korisnike koji se prijave na određenoj lokaciji. Takav slučaj već imamo u jednoj od najvećih hrvatskih kompanija Agrokoru, koja Foursquare korisnicima plaća za čekiranje u prostorima Konzuma i Tiska.
Louis Vuitton prepoznao lokacijski marketing
Posljednja globalna kompanija koja je izvijestila o korištenju lokacijskog marketinga je Louis Vuitton. Ta tvrtka otprije koristi Foursquare kao lokacijsku platformu za oglašavanje u SAD-u i Europi, a sada kreće i na kinesko tržište. Proizvođač luksuznih odjevnih predmeta potpisao je ugovor s lokacijskim servisom Jiepang u Pekingu kako bi promovirao najnoviju modnu kolekciju za putovanja. Tako će svatko tko se za vrijeme trajanja izložbe čekira u Narodnom muzeju Kine dobiti brendiranu virtualnu značku te određen informacije iz Louis Vuittona. Jiepeng na kineksom tržištu trenutno broji oko milijun korisnika.
I Facebook je u igri…
Naravno, kada je riječ o lokacijskom marketingu ne treba zanemariti vodeću svjetsku društvenu mrežu. Facebookovih 700 milijuna korisnika dobro su prihvatili čekiranje. Milijuni ljudi širom svijeta svakodnevno s prijateljima dijele svoje lokacije. Možemo slobodno reći kako se Facebookovi korisnici lagano prilagođavaju na čekiranje, a ostaje nam vidjeti kakav će model Zuckerbergov tim osmisliti kako bi to i naplatio…Kada je riječ o čekiranju, iz Facebooka će zasigurno uslijediti neki novi potez.