Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Poduzeća

Makrobiotika kao posao – nakon 25 godina poslovanja ne želimo postati surovi kapitalisti

Filozofiju zdravog života Jadranka Boban Pejić i Zlatko Pejić pretvorili su u uspješan biznis. Edukativni centar „Makronova“ proširio se na firmu Biovega, restoran Nova, izdavačku kuću Planetopija, studio za prirodnu njegu lica i tijela Orgona te distribuciju proizvoda i najnoviju investiciju – organsko imanje Bio Zrno…

Filozofiju zdravog života Jadranka Boban Pejić i Zlatko Pejić pretvorili su u uspješan biznis. Edukativni centar „Makronova“ proširio se na firmu Biovega, restoran Nova, izdavačku kuću Planetopija, studio za prirodnu njegu lica i tijela Orgona te distribuciju proizvoda i najnoviju investiciju - organsko imanje Bio Zrno...

Još iz vremena bivše države Pejići su pioniri makrobiotike na našim područjima te bez obzira na sve prepreke pokušavaju svjetske trendove zdravog života prenijeti Hrvatima.

1. Kako je počela vaša makrobiotička priča?

Moj prvi susret s makrobiotikom je bio kad sam upoznala Zlatka. Imala sam 20 godina i upravo sam bila odlučila kako ću biti vegetarijanka. Za to nisu postojali etični razlozi već je moj organizam govorio – dosta. Zlatko je tada već počeo eksperimentirati s makrobiotikom. Kako mi je pričao o tom sjećam se da mi se više od prehrane sviđala sama filozofija. Ipak, nisam pravila bauk oko novih namirnica u mom životu, sve je dolazilo jednostavno i prirodno.

2. Koja je osnovna ideja makrobiotike?

Osnovna ideja iza koje i dan danas stojimo je da je zdrav pojedinac preduvjet zdravog okoliša – u smisli, kada čovjek počne brinuti o vlastitom zdravlju, počinje brinuti i o okolišu, a oni proizvodi koji su dobri i za naše zdravlje, dobri su i za okoliš.

3. Opišite nam svoje početke…

Na početku smo osnovali udrugu građana, tj. društvo za unapređenje kvalitete življenja. U to vrijeme udruga je bila platforma kroz koju smo mogli provoditi edukacije i seminare, a to je ono čime se Makronova bavila – educiranjem o zdravim stilovima življenja. Nakon toga smo početkom 90-ih godina osnovali poduzeće Biovegu jer smo željeli ljudima konkretno prikazati o čemu mi to pričamo.

4. Usporedite dva teška razdoblja za poslovne ljude u Hrvatskoj – ratne godine i trenutnu krizu…

Kad je rat završio bilo nam je poslovno najteže, ali u to vrijeme se teško nešto čestito moglo i raditi. Mi smo već tada imali planove s Biovegom i proizvodnjom te smo se željeli okrenuti više na lokalno tržište. Da bi se uložilo u proizvodnju potrebna su velika sredstva, a lakše je početi s prodajom nego s proizvodnjom, zato smo krenuli s Bio&Bio trgovinama, a cilj je bio proizvodnja i Biozrno.

Ipak, jedan od najdelikatnijih trenutaka se možda odvija se u zadnje dvije godine kad prerastamo iz malog u srednje poduzeće jer niz stvari treba preispitati i poslagati, a u isto vrijeme zadržati dobru atmosferu i ne otići u sirovi kapitalizam.

5. Koji je razlog vašeg poslovnog uspjeha?

Biznis se razvio zbog upornosti, posvećenosti i znanja. Jako smo dobro poznavali tematiku s kojom počinjemo raditi proizvode. Znali smo da treba strpljenja te da se radi korak po korak. Nije bilo motivirano s profitom. Znali smo da mora doći kao posljedica zato smo imali strpljenja.

6. Povrat investicije, isplativost projekata?

Za različite projekte – različito. Mi smo uvijek u fazi ulaganja i vjerojatno ćemo uvijek biti. Isplativost je vrlo relativan pojam i vezan je za očekivanja. Mnogi koji su nam financijski analizirali restoran rekli su da ga treba zatvoriti jer je neisplativ, a mi smo ga držali jer je on marketing drugim našim projektima. Trgovina je najbrže postiže isplativost, edukacija je uvijek na rubu – sretni ste ako se pokrivate. Sve skupa ima svoju isplativost jer ljudi redovito dobivaju plaće i sve se razvija dobro. Biovegina grupa zapošljava 150 ljudi, što je za nas impozantan broj. U recesiji mi nemamo baš nekih problema, a i strpljivi smo.

7. Koji su benefiti a koje negativne strane činjenice da ste bili prvi na tržištu?

Mislim da je teže biti pionir – probijali smo predrasude. Ne mislim da smo uspjeli zato što smo prvi već da smo uspjeli zato što smo kvalitetni. Mislim da je puno lakše onima koji sada to počinju raditi jer im je put otvoren i ljudi već prepoznaju makrobiotiku.

8. Ostvarili ste suradnju s Konzumom i kreirali vlastitu robnu marku…

Prije godinu dana pokrenuli smo prvu nacionalnu robnu marku za supermarkete naziva Ekozona. To je bio možda najveći naš projekt. Trebalo je pripremiti 120 proizvoda za jedan kanal u kojem ti proizvodi nisu prepoznatljivi. Surađujemo s Konzumom, a zanimljivo je kako mi je nedavno netko rekao kako je čuo da mi svu sirovinu kupujemo od Todorića pa ju prepakiravamo. To je stvarno smiješno, a da nije smiješno bilo bi tragično. Ipak, sve je transparentno i sve se može provjeriti.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.