Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

DOP

Male promjene koje možete napraviti već pri kupnji

Samo malom promjenom u ponašanju pri kupovini, možemo smanjiti štetu koju svojim svakodnevnim, često nesvjesnim postupcima činimo prirodi.

Epidemija koronavirusa uvelike je promijenila naše navike kupovanja, ali i potaknula svjesnost građana o važnosti brige za vlastito zdravlje pri odlasku u trgovine. Novi obrasci ponašanja pri kupovini uz pojačane higijenske mjere zasigurno su pozitivna strana ove krize. Naučili smo puno o fizičkoj distanci, sigurnom korištenju rukavica i košarica za kupnju, ponašanju pri odabiru artikala na policama, beskontaktnom plaćanju kao primjerenijim ovoj situaciji. Sada, kada smo „pametniji“ u brizi o svojoj sigurnosti, zašto ne bismo bili bolji i prema okolišu?

Samo malom promjenom u ponašanju pri kupovini, možemo smanjiti štetu koju svojim svakodnevnim, često nesvjesnim postupcima činimo prirodi. Sada više nego ikada imamo priliku malim promjenama utjecati i na kolektivnu svijest kako bi zajedno očuvali zdravlje našeg planeta.

  1. Postoje platnene vrećice i za voće i povrće te nije nužno koristiti plastične. Jednostavno stavite svoje voće i povrće u platnenu vrećicu, izvažete ga i zalijepite etiketu na za to predviđeno mjesto na vrećici.
  2. Kada kupujete po jedan komad voća i povrća, možete koristiti samo jednu vrećicu (platnenu ili plastičnu) na koju možete zalijepiti više naljepnica izvaganih proizvoda ili samo upozoriti prodavačicu ako imate dio proizvoda koji se kupuju po komadu i koji su to.
  3. Većina trgovina dopušta korištenje platnene vrećice već pri ulasku u dućan – bez da morate koristiti kolica ili košarice. Time ne morate razmišljati o čistoći istih, a to će vam pomoći i da lakše ograničite kupnju i odaberete ono što vam zaista treba.
  4. Ako ne možete izbjeći kupovinu vrećice na blagajni probajte da je ona barem biološki razgradiva. Ako niti to nije moguće – pokušajte tu plastičnu vrećicu iskoristiti više puta ili ju koristite za otpad umjesto dodatnih plastičnih vrećica za smeće.
  5. Sve veći broj proizvođača prirodne kozmetike omogućava donošenje iskorištenih pakiranja pojedinih proizvoda koje zatim ponovno koriste za punjenje odabranim proizvodima. Nadamo se da će se ovaj trend nastaviti uskoro i u Hrvatskoj.
  6. Kada kupujete kolače ili torte u slastičarnicama ili trgovinama, uvijek možete donijeti svoju posudu u koju će vam prodavač staviti odabrane proizvode.
  7. Coffee to go bi mogao biti još slađi kada biste koristili svoje termo bočice za kavu! Osim što bi vam kava duže ostala topla, u isto vrijeme biste smanjili potrošnju papirnatih čaša i u konačnici spasili koje drvo.
  8. Pojedini poznati brendovi omogućavaju donošenje rabljene odjeće i tkanine koju kasnije recikliraju, a vi možete dobiti i do 15% popusta pri kupnji. Dobro je znati da izradom pamučne majice nastaje između 1,5 i 3,6 kg CO2. Recikliranjem se te vrijednosti mogu smanjiti za čak 85-90%.

Zagrebačka agencija Brigada, kao i Bruketa&Žinić&Grey, priključila se inicijativi ‘Postani plastic-free tvrtka ili organizacija’ te kreirala platnene shopping torbe kako bi zaposlenici agencije, klijenti i suradnici bili u skladu s modnim trendovima, a ujedno i doprinijeli okolišu korištenjem platnenih umjesto plastičnih vrećica za kupnju.

Pročitajte još:

DOP

Nova ponuda u sklopu programa cirkularne ekonomije A1 Hrvatska omogućuje privatnim korisnicima da pravilno zbrinu svoje rabljene uređaje i tako značajno uštede prilikom kupovine...

Ekonomija

Linija će utrostručiti godišnji kapacitet recikliranja iskorištene kartonske ambalaže u Poljskoj sa sadašnjih 25.000 na 75.000 tona.

DOP

Uz uvođenje 100% reciklirane boca, svi glavni brendovi Grupe pića (Jamnica, Jana u pakiranjima većima od 0,5l, Sarajevski kiseljak, Mg Mivela, Sky cola) uvode...

DOP

Prelazak na reciklabilnu papirnatu ambalažu, vodećoj svjetskoj prehrambenoj kompaniji Nestlé omogućuje uklanjanje otprilike 250 milijuna plastičnih pakiranja koja se prodaju na globalnoj razini svake...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.