Istaknuto je to na današnjoj konferenciji za novinare u sjedištu Agencije za promicanje izvoza i ulaganja (APIU), koja je s Ministarstvom gospodarstva, rada i poduzetništva osigurala 60 posto novca za nastup hrvatskih malih brodograditelja u Duesseldorfu. Preostalih 40 posto troškova snosile su članice Klastera.
Prodana prva jedrilica od 250.000 eura
Hrvatski štand od 500 metara četvornih na sajmu Boot Show (od 23. do 31. siječnja) bio je drugi po veličini (iza Bavarske) i vrlo zapažen s šest izloženih plovila, među kojima i jedrilica koju je za 250 tisuća eura direktno na sajmu prodala tvrtka Ad Boats d.o.o., kazao je direktor Klastera Mario Krizman.
To je ujedno prvi prodani brod hrvatskih malih brodograditelja u inozemstvu ove godine, a s obzirom na dogovorene poslove na tom sajmu i buduću prodaju, kao i najnovije dogovoreno smanjenje trošarina na plovila ove bi se godine taj sektor mogao početi ‘izvlačiti’ iz duboke krize, rekao je Krizman.
Pojasnivši da je mala brodogradnja prošle godine zbog negativnih ekonomskih kretanja i uvođenja previsokih trošarina doživjela gotovo slom, Krizman je dodao i da je godišnji promet članica Klastera stravično pao i to daleko ispod 500 milijuna kuna koliko je taj promet iznosio 2008.
Trošarine smanjene do šest puta!
Iako ni sada nisu u potpunosti zadovoljni najnovijim izmjenama zakona o posebnim porezima, u sklopu čega su i, kako je kazao, pet do šest puta u odnosu na prije smanjene trošarine, ipak je to bolje od onog što je bilo.
Stoga se sada, a i potaknuti zanimanjem stranih tržišta, mali brodograditelji, kojih je u Hrvatskoj oko 100, od kojih su 37 članice Klastera, ipak nadaju boljoj poslovnoj godini.
I Krizman i ravnatelj APIU-a Sani Ljubunčić na današnjoj su konferenciji istaknuli veliki izvozni potencijal malih brodograditelja, što je potvrdio i nastup u Duesseldorfu.
Ljubunčić je pritom istaknuo i važnost zajedništva državnih institucija i gospodarstva, koji u sinergiji djelovanja mogu ostvariti veći promotivni i izvozni uspjeh.