Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Turizam

Malo poduzetništvo u turizmu: naglasak na autohtonom i autentičnom

Osim otvaranja znatnog broja novih radnih mjesta, mali obiteljski hoteli angažiraju i upotrebljavaju uglavnom lokalno – od građevinskih tvrtki za njihovu gradnju, pa do opreme i hrane.

Posebni i prepoznatljivi, s individualnim pristupom svakom gostu i 24-satnom uslugom, tako bi se mogli opisati obiteljski i mali hoteli, nositelji suvremenog trenda u hrvatskom turizmu. Do prije petnaestak godina jedva da su bili prisutni na tržištu, no danas njihova gospodarska važnost nije nezanemariva s obzirom na to da njihov broj svakodnevno raste.

Dokaz je tome i podatak da je Nacionalna udruga obiteljskih i malih hotela u vrijeme osnutka 2004. u Splitu imala svega 30 članova, dok danas ima četiri puta više. Za razliku od Hrvatske, u razvijenim turističkim zemljama obiteljski i mali hoteli nisu novost. Hrvatska se razvojem ovog vida malo poduzetništva u turizmu približava Italiji,  Francuskoj, Austriji i Grčkoj te nudi ono što te zemlje razvijaju već desetljećima.

Unatoč tome, obiteljski i mali hoteli u Hrvatskoj kvalitetom, sadržajima i ponudom već su i premašili konkurenciju, iako u ukupnim hotelskim kapacitetima čine svega deset posto, dok u spomenutim zemljama dosežu magičnu brojku od 80 posto. Drugim riječima, Hrvatska danas broji oko 400 malih obiteljskih hotela, dok ih Italija ima 23 tisuće, a Grčka i Austrija po deset tisuća.

Investicija u male obiteljske hotele temelj je održivog razvoja hrvatskog turizma

Naime, istraživanja turističkog tržišta odavno su pokazala da je ekonomija malih hotela konkurentna. S druge strane upravo se na primjeru malih hotela afirmira autohtono i autentično, promovira se vlastita kultura, a što je najvažnije, u turističkom proizvodu sudjeluje lokalno stanovništvo. Osim otvaranja znatnog broja novih radnih mjesta, mali obiteljski hoteli angažiraju i upotrebljavaju uglavnom lokalno – od građevinskih tvrtki za njihovu gradnju, pa do opreme i hrane.

Uz sezonsko, omogućuj i cjelogodišnje zaposlenje, mnogi od njih rade tijekom čitave godine te direktno utječu na produžetak turističke sezone. Za razliku od velikih hotela, male hotele karakterizira elastičnost i brzina prilagođavanja promjenama na turističkom tržištu te veća profitabilnost. U razvoju turizma u Hrvatskoj mali hoteli postali su pokretači i nositelji promjene i unaprjeđenja cjelokupne hotelske industrije.

„Gost želi, traži i očekuje kvalitetu, a upravo je kvaliteta ono što mali hoteli mogu ponuditi. Ponuda hrane i pića lako se prilagođava strukturi gostiju te – što je najvažnije – njihovim željama. Vlasnici malih hotela ili njihovi menadžeri neprestano su na usluzi, imaju pregled nad situacijom pa trenutno mogu reagirati na zahtjeve i potrebe gosta. Osoblje je također u stalnom kontaktu s gostima, svakom gostu se pristupa individualno i nastoji mu se udovoljiti bez odgađanja. Gosti, ali i osoblje u malim hotelima nisu anonimni, svatko ima ime, što je preduvjet za iznimno ugodnu atmosferu temeljenu na povjerenju i zadovoljstvu. Upravo su mali obiteljski hoteli našli pravu formulu kao odgovor na zahtjevne i složene tendencije u turizmu – gostu se kroz izvornu atmosferu pruža osjećaj da je važan i da je dobrodošao“, ističe Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.