Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Merging, spajanje kompanija za bolje poslovne rezultate

Želite proširiti poslovanje, probiti se na nova tržišta, ojačati u odnosu na konkurenciju? Sanjate čarobnu riječ «sinergija», koju ćete ostvariti sa strateškim partnerom, snažno ulazeći na nova tržišta? Pročitajte sve o vrstama spajanja, razlozima za njih te prednostima i nedostacima takvog poslovnog poteza, koji je u svakom slučaju dinamičan, rizičan i odvažan te predstavlja višu razinu tržišnog natjecanja.

Želite proširiti poslovanje, probiti se na nova tržišta, ojačati u odnosu na konkurenciju? Sanjate čarobnu riječ «sinergija», koju ćete ostvariti sa strateškim partnerom, snažno ulazeći na nova tržišta? Pročitajte sve o vrstama spajanja, razlozima za njih te prednostima i nedostacima takvog poslovnog poteza, koji je u svakom slučaju dinamičan, rizičan i odvažan te predstavlja višu razinu tržišnog natjecanja.

Vrste spajanja

Ono što u praksi znači jačanje konkurentnosti i širenje poslovanja u teoriji se objašnjava na tri načina: postoje horizontalna, vertikalna i holdinška spajanja.

Horizontalno spajanje preuzimanje je kompanije iz iste djelatnosti. Što znači da je kupljena kompanija nekadašnji konkurent. Motivi za takva spajanja višestruki su. Kompanija jača položaj na tržištu i slabi konkurenciju. Velike kompanije kupuju jake tvrtke iz neke države, kupujući time tržišni udio koje su te kompanije imale. To je vrlo efikasan način ulaska na neko tržište, a hrvatski je primjer kupnja Ine i Plive.

Vertikalno spajanje kupnja je kompanija u različitim fazama proizvodnog procesa. Najbolji je primjer za takve akvizicije Agrokor – kompanija koja pod sobom ima sve faze proizvodnje proizvoda, njegov marketing i prodaju krajnjem korisniku, kupcu u prodavaonicama. Tako kompanija može kontrolirati sve faze proizvodnje, distribucije i prodaje svojih proizvoda.

Holding

Holding je spajanje kompanija koje nemaju zajedničku djelatnost. Šezdesetih i sedamdesetih godina prošloga stoljeća vladala je moda holdinškog spajanja. Osamdesete su donijele raspad mnogih holdinga i od tada su takva spajanja u laganom opadanju.

Loša je strana holdinga nepostojanje zajedničkih strateških ciljeva i glomazan mehanizam upravljanja, koji je često neefikasan. Zagrebački holding domaći je primjer velike kompanije koja je osnovana radi smanjivanja birokratskih troškova i bolje usluge građanima Zagreba.

Razlozi spajanja

Korist je od spajanja dva poduzeća u dobivanju dodatne vrijednosti i jačanju konkurentnosti. Nova kompanija mora vrijediti više od zbrojene vrijednosti prošlih poduzeća. Sony i Ericsson odvojeno su proizvodili prosječne mobitele i nisu se uspjeli nametnuti kao snažni igrači u industriji mobilne telefonije. Spajanjem u Sony Ericsson profilirali su se u jednog od lidera u toj industrijskoj grani.

Sentimentalna vrijednost

Motivi spajanja mogu biti i osobni. Zasićenje poslom i okretanje novim poslovnim izazovima prodajom tvrtke i kapitaliziranjem višegodišnjeg rada. Kompanije nerijetko prerastu svoje osnivače pa je potrebno uvesti kapital i stručnjake sa strane.

Postoji i psihološki aspekt precjenjivanja ili podcjenjivanja vlastite kompanije zbog pristrana pogleda na vlastite uspjehe. Koji god razlozi stajali iza spajanja kompanija, to je u svakom slučaju dinamičan, rizičan i odvažan potez kojim poduzetnik prelazi na višu razinu tržišnog natjecanja.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.