Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Misija i vizija kompanije – temeljni kamen strateških ciljeva

Kaže se da svako ljudsko biće ima misiju ili razlog postojanja. Slična filozofija može se primijeniti na poduzeće. Izjava o misiji poduzeća trebala bi definirati razlog postojanja i pravila po kojima se poduzeće ponaša i djeluje. Vizija poslovanja prikazuje se definiranim strateškim ciljevima i obično se u kompanijama kolokvijalno kaže: “Misija je ono što jesmo, a vizija ono što želimo biti, ono čime želimo inspirirati zaposlenike.”

Kaže se da svako ljudsko biće ima misiju ili razlog postojanja. Slična filozofija može se primijeniti na poduzeće. Izjava o misiji poduzeća trebala bi definirati razlog postojanja i pravila po kojima se poduzeće ponaša i djeluje. Vizija poslovanja prikazuje se definiranim strateškim ciljevima i obično se u kompanijama kolokvijalno kaže: "Misija je ono što jesmo, a vizija ono što želimo biti, ono čime želimo inspirirati zaposlenike."

Misija poduzeća osnova je ili okvir prema kojemu poduzeće definira željenu sliku budućnosti ili viziju o tome što i kako želi ostvariti. Poduzeće koje ostvaruje ciljeve poslovanja sigurno je ispunilo i zahtjeve koje je postavila vizija razvoja. Definirana misija i vizija poslovanja predstavljaju okvir za oblikovanje strategije, odnosno njezina su polazna točka.

Vizija budućnosti

S obzirom na činjenicu da misija određuje razloge postojanja poduzeća, logično je da ima velik utjecaj na odabir ciljanih industrijskih područja i način provođenja konkurentske utakmice. Pravilno razumijevanje misije vlastita poduzeća predstavlja nužan faktor u oblikovanju strategije poduzeća.

Čimbenici koji utječu na oblikovanje misije različiti su. Kompanije i njihova vodstva misiju i viziju promišljaju na temelju povijesti kompanije, njezine organizacijske kulture, ključne osobe organizacije i struktura moći.

Definiranom misijom poduzeće je spremno za izradu vizije poslovanja i njezin prikaz sustavom strateških i operativnih ciljeva poslovanja. Ciljevi poslovne organizacije predstavljaju konkretizaciju prethodno utvrđene misije poduzeća. Ciljevima se jasno obrazlaže način, izvori, vrijeme i kontrola ostvarivanja misije poduzeća.

Strategija za uspjeh

Strateški ciljevi koje je poduzeće postavilo određuju njegovu konkurentsku poziciju koju želi postići, kao i buduće performanse, odnosno financijske i operativne rezultate koje menadžment priželjkuje u odnosu na stratešku misiju koju je postavilo.

Najčešći strateški ciljevi poduzeća definiraju ciljani tržišni udio, željenu stopu rasta prihoda i profita, očekivanu stopu povrata na investirani novac, konkurentsku sposobnost poduzeća, ulaganja u tehnološki razvitak, položaj u industriji, stopu zadovoljstva kupaca i druga područja, ovisno i o osnovnim karakteristikama poduzeća i okruženja.

Definiranje vizije budućnosti određivanjem strateških ciljeva poduzeća ključna je točka procesa strateškog menadžmenta kojom poduzeće definira gdje želi biti u budućnosti u odnosu na konkurentsku poziciju u užoj i široj okolini, kao i željene rezultate koji će mu u cjelini omogućiti ostvarivanje i održavanje dugoročne konkurentske prednosti.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.