Misija poduzeća osnova je ili okvir prema kojemu poduzeće definira željenu sliku budućnosti ili viziju o tome što i kako želi ostvariti. Poduzeće koje ostvaruje ciljeve poslovanja sigurno je ispunilo i zahtjeve koje je postavila vizija razvoja. Definirana misija i vizija poslovanja predstavljaju okvir za oblikovanje strategije, odnosno njezina su polazna točka.
Vizija budućnosti
S obzirom na činjenicu da misija određuje razloge postojanja poduzeća, logično je da ima velik utjecaj na odabir ciljanih industrijskih područja i način provođenja konkurentske utakmice. Pravilno razumijevanje misije vlastita poduzeća predstavlja nužan faktor u oblikovanju strategije poduzeća.
Čimbenici koji utječu na oblikovanje misije različiti su. Kompanije i njihova vodstva misiju i viziju promišljaju na temelju povijesti kompanije, njezine organizacijske kulture, ključne osobe organizacije i struktura moći.
Definiranom misijom poduzeće je spremno za izradu vizije poslovanja i njezin prikaz sustavom strateških i operativnih ciljeva poslovanja. Ciljevi poslovne organizacije predstavljaju konkretizaciju prethodno utvrđene misije poduzeća. Ciljevima se jasno obrazlaže način, izvori, vrijeme i kontrola ostvarivanja misije poduzeća.
Strategija za uspjeh
Strateški ciljevi koje je poduzeće postavilo određuju njegovu konkurentsku poziciju koju želi postići, kao i buduće performanse, odnosno financijske i operativne rezultate koje menadžment priželjkuje u odnosu na stratešku misiju koju je postavilo.
Najčešći strateški ciljevi poduzeća definiraju ciljani tržišni udio, željenu stopu rasta prihoda i profita, očekivanu stopu povrata na investirani novac, konkurentsku sposobnost poduzeća, ulaganja u tehnološki razvitak, položaj u industriji, stopu zadovoljstva kupaca i druga područja, ovisno i o osnovnim karakteristikama poduzeća i okruženja.
Definiranje vizije budućnosti određivanjem strateških ciljeva poduzeća ključna je točka procesa strateškog menadžmenta kojom poduzeće definira gdje želi biti u budućnosti u odnosu na konkurentsku poziciju u užoj i široj okolini, kao i željene rezultate koji će mu u cjelini omogućiti ostvarivanje i održavanje dugoročne konkurentske prednosti.