Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ljudski resursi

Mlađi zaposlenici skloniji tračanju

Nitko ne voli tračati a opet, nerijetko se i sami nađemo u situaciji kada prokomentiramo nešto ili nekoga. Iako će neki reći da je to ‘konstruktivna kritika’, svaki komentar koji nije iznesen osobi ‘licem u lice’ spada u tračanje. Koliko tračaju i koje su najčešće teme uredskih tračeva, istražio je MojPosao na više od 300 ispitanika.

Većina ispitanika trača, i to iz dosade

Čak 78% ispitanika smatra da zaposlenici tračaju često i puno, dok ih petina (21%) smatra da se tračanje odvija povremeno. Svega 1% ispitanika misli da zaposlenici ne tračaju.

Povod tračanju prvenstveno su dosada i ljubomora te ‘razbibriga’ tijekom pauze na poslu, smatraju ispitanici.

U tračanju sudjeluju gotovo svi zaposlenici, smatra 77% ispitanika. Njih 22% misli da se tračanjem bavi polovica zaposlenika, dok 1% ispitanika smatra da gotovo nitko ne trača.

Tračanje više ovisi o dobi nego o spolu

Većina ispitanika (64%) smatra da na poslu podjednako tračaju muškarci i žene. Tračanjem se više bave žene, smatra 29% ispitanika, dok za muškarce isto tvrdi njih 7%.

Muškarci u većoj mjeri od žena vjeruju da se tračanjem bavi tek polovica zaposlenika tvrtke: to je stav 34% muških ispitanika, dok u isto vjeruje svega 19% žena.

Muškarci također u nešto većoj mjeri čuju druge kako tračaju (83% muškaraca naspram 78% žena), dok žene u nešto većoj mjeri priznaju da i same sudjeluju u tračanju (75% žena naspram 70% muškaraca).

Čak 80% ispitanika iz velikih i srednjih tvrtki smatra da se na poslu trača često i puno, dok isto smatra manji udio zaposlenika malih tvrtki (71%).

Najviše ispitanika (79%) čulo je druge kolege da tračaju, dok ih tri četvrtine (74%) priznaje da su i sami sudjelovali u tračanju. Veliki broj ispitanika bio je sam meta tračanja (63%), dok ih je malo više od petine (24%) započelo tračanje drugih. Svega 2% ispitanika tvrdi da nisu niti čuli niti sudjelovali u tračanju.

U tračanju više sudjeluju ispitanici mlađi od 30 godina (77%), a najmanje zaposlenici stariji od 41 godine (61%). S druge strane, stariji zaposlenici tvrde da su u većoj mjeri meta tračeva (73%) dok isto za sebe tvrdi 57% ispitanika mlađih od 30 godina.

Koga najčešće tračamo i zašto?

Tračaju se podjednako kolege i nadređeni, navodi 77% ispitanika. Da su drugi zaposlenici najčešća meta tračeva tvrdi 15% ispitanika, dok ih 8% navodi da se najčešće trača nadređeni.

Najčešće teme uredskih tračeva su poslovne situacije poput otkaza, zapošljavanja i poslovnih akvizicija (65%), zatim osobine kolega (64%) i osobni život kolega u što spadaju ljubavni život i osobne financije (61%). Ispitanici se najmanje ‘bave’ komentiranjem privatnog života klijenata (23%) i zdravstvenog stanja kolega (16%).

Najviše se trača usmenim putem (99%) te putem servisa za instant poruke kao što su Facebook messenger, Google Hangouts (43%).

Zabrinjava podatak da 5% ispitanika trača putem svoje službene e-mail adrese pri čemu su muškarci nešto nepažljiviji od žena: 8% muškaraca tračanje prakticira pisanim putem i preko poslovnog maila dok isto čini 5% žena.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.