Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Na hranu i piće Hrvati u prosjeku potroše 1.900 kuna mjesečno

Kada se promatra prodaja proizvoda svakodnevne potrošnje Konzum je, i dalje, apsolutni lider u spontanoj (oko 4/5 ispitanih) i ukupnoj poznatosti ( 97%) trgovačkih lanaca u Hrvatskoj, pokazalo je najnovije istraživanje GfK.

Kada se promatra prodaja proizvoda svakodnevne potrošnje Konzum je, i dalje, apsolutni lider u spontanoj (oko 4/5 ispitanih) i ukupnoj poznatosti ( 97%) trgovačkih lanaca u Hrvatskoj, pokazalo je najnovije istraživanje GfK.

Značajnu ukupnu poznatost, od preko 90%, imaju još Kaufland, Lidl, Plodine i Getro, a pri  vrhu slijede još Mercator, Interspar i DM.

Promatrano po (subjektivnoj procjeni ispitanika) učestalosti odlazaka u kupovinu u neki  lanac, u zadnja 3 mjeseca prošle godine, potrošači također na prvo mjesto stavljaju Konzum  (66%) a prvih pet lanaca čine  još Lidl, Kaufland, Plodine i DM  (između 31% i 47%).

Osobna ocjena količine novca potrošenog u trgovačkim lancima  na vodeće pozicije stavlja: Konzum, Kaufland, Lidl i Plodine. U Konzumu je oko 30% kupaca ostavilo najviše novca kao prvom izboru trgovine i još oko  20% kao trgovini drugog izbora.

Promatra li se količina potrošenog novca po formatima trgovina proizlazi da su hipermarketi – najpopularniji oblik trgovine, i odmah zatim su supermarketi. U odnosu na prethodnu godinu zapažen  je rast  potrošnje kod hipermarketa (oko 8%) a manji pad imaju supermarketi, dok  male trgovine stagniraju ( na oko 15% udjela).

Osnovni razlozi zbog kojih se najviše novca potroši u određenoj trgovini svode se  na:  blizina stanovanju ili poslu (preko 55%), te širinu ponuđenog asortimana i prihvatljive cijene (svaki po 35%). Važnost i zadovoljstvo pojedinih elemenata  značajno varira kada se podaci analiziraju po pojedinim konkretnim lancima.

Najveća potrošnja u Dalmaciji i Zagrebu

U prosjeku jedno kućanstvo mjesečno potroši na hranu, piće i ostale proizvode svakodnevne potrošnje oko 1.900 kuna (što je daljnji manji pad u odnosu na prethodnu  2010. godinu). Ti su iznosi najviši  u Dalmaciji i Zagrebu a najmanji u sjevernoj Hrvatskoj (oko 1.500 kuna)  i  Slavoniji (oko 1.300 kuna). Tek oko 20% kućanstava troši  više od gornjeg prosjeka  – uglavnom između  2  i 3 tisuće kuna mjesečno.

Lojalnost  prema određenom mjestu kupnje / lancu, kod odlazaka u velike nabavke, opada i tek je svaki četvrti potrošač lojalan, a svaki drugi odlazi u nabavke na više raznih mjesta / u više lanaca.

Kada se kupuje hrana općenito se može istaknuti da su kupcima osobito ali i podjednako  važne slijedeće dvije karakteristike prodajnog mjesta: svježina / kvaliteta proizvoda,  te razina cijene (ocjena oko 4,7 na skali od 1 do 5).

Ostale bitne karakteristike su širina asortimana, jasno istaknuta cijena,  čistoća prodavaonice i okoline, orijentacija u trgovini, ljubazno osoblje, brzina rada blagajni, sniženja i  promotivne akcije –  to su ocjene između 4,3 i 4,5 (na skali od 1 do 5).

Potaknuti problemima koje je donijela recesija  u kupovinu se i dalje odlazi s unaprijed pripremljenom listom potrebnih proizvoda (64% potrošača) ali samo polovina ih uspije kupiti zaista isključivo  samo ono što su zapisali.

Karakteristično je da se često  u nabavku ide  automobilom (50% često i još 20% povremeno)  posebno ako se ide u veliku kupovinu.

Kupljena roba, posebno kod velikih kupovina, plaća se gotovinom (73%) ali  u oko 27% slučajeva i s karticama. Kod plaćanja karticama preko 2/3 ih plaća debitnim karticama, oko 15% kreditnim karticama, a ostatak kombinira obje vrste kartica.

„Loyalty“ kartice su postale uobičajena praksa kod potrošača i danas ih već ima preko  70%  potrošača (2009. g.  bilo ih je 55%). Vodi Konzum (MultiPlusCard) a slijedi ga DM (dm active beauty card). Nešto preko 40% potrošača ima samo po jednu „loyalty“  karticu, a 34% ima po dvije  kartice.

Promotivne akcije

Osnovno informiranje o ponudi trgovačkih lanaca je putem letaka u poštanskim  sandučićima  –  za oko 76% kupaca. Na drugom je mjestu informiranje putem oglasa na televiziji (oko  55%). Približno po 32% potrošača koristi letke iz trgovina, a  prati i promotivne akcije na mjestu prodaje.

Petina potrošača još prati i letke u dnevnim novinama, a isto toliko ih  slijedi preporuke prijatelja i znanaca. Dakle, potrošači se informiraju istovremeno na više načina, a svega nešto manje od 10% potrošača ne koristi nikakvo posebno informiranje za kupnju.

Dok čak preko 90% potrošača prima informacije putem nekog od oblika  letaka (i taj oblik informiranja stalno raste), za konačnu kupnju letke  koristi  nešto više od 25% ispitanih.

Privatne marke pojedinih trgovačkih lanaca definitivno imaju svoje kupce.  Oko 80% ispitanih potrošača sada kupuje privatne marke (60% bar neke  a oko 20% se izjašnjava kao redoviti kupac  upravo takvih proizvoda niže cijene). Mjere štednje u vrijeme krize potakle su brzi rast ovih  proizvoda.

GfK


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.