Jakša Bilić i Aleksandar Damjanić članovi su tima koji je pokrenuo inicijativu organiziranja Startup Weekend Zagreb. U razgovoru za tjednik Lider Jakša Bilić predstavlja Startup Weekend kao i svoja poslovna iskustva. Bilić je završio master iz grčke povijesti na Ecole Pratique des Hautes Etudes u Parizu. Trenutno predaje Rimsku književnost na Hrvatskim studijima Sveučilista u Zagrebu te pohađa doktorski studij.
• Što sudionici mogu očekivati od Startup Weekenda?
– Startup Weekend je događaj osmišljen radi pružanja vrhunske edukacije kroz praksu za buduće poduzetnike. Od predstavljanja poslovnih ideja preko brainstorminga, razvijanja poslovnoga plana i stvaranja prototipa proizvoda ili usluga do finalnih prezentacija pred potencijalnim investitorima – sve to unutar 54 sata. Tijekom događaja sudionici razvijaju buduće startupe i timski surađuju s ljudima izvan svojih uobičajenih poslovnih krugova, a naglasak je na konkretnom radu i inovaciji. Time se potiče ljude da kroz intenzivan vikend rada stvaraju nove vrijednosti ni iz čega. Događaj počinje u petak predstavljanjem ideja pred ostalim sudionicima. Nakon toga sudionici glasuju za najbolje ideje i timove u kojima namjeravaju raditi tijekom Weekenda. Tijekom subote i nedjelje timovi rade na dizajnu i razvoju proizvoda, usluga ili poslovnog plana i vizije projekta te ih na kraju predstavljaju pred potencijalnim investitorima. Timovima u radu pomažu mentori, koji su odabrani među iskusnim poduzetnicima, pravnim savjetnicima i ljudima iz akademske zajednice.
• Kakva su dosadašnja iskustva s takvim događajima? Tko su sudionici Startup Weekenda?
– Polovina sudionika Startup Weekenda posjeduju tehničko i grafičko obrazovanje, a druga poslovno. Na taj način Startup Weekend nastoji okupiti ljude s komplementarnim vještinama i stvoriti ozračje suradnje koje je izrazito važno u početnoj fazi razvoja svakoga poduzetničkog pothvata. Najvažniji razlozi dolaska na Weekend su stjecanje praktičnog iskustva kroz primjenu teoretskog znanja na konkretnim zadacima i poslovnim izazovima, networking s članovima poduzetničke zajednice, upoznavanje ljudi s komplementarnim vještinama koji su potencijalni poslovni partneri kao i pokretanje vlastite kompanije. Više od 36 posto sudionika Startup Weekenda i dalje intenzivno radi na projektu čak tri mjeseca nakon događaja. Više od 80 posto sudionika planira nastaviti raditi na vlastitom startupu nakon završetka Startup Weekenda. U 2011. kroz Startup Weekend događaje diljem svijeta nastalo je 1000 novih kompanija, od kojih 10 posto prikupi investicije i posluje s profitom nakon godinu dana postojanja.
• U kojoj mjeri Startup Weekend može pomoći razvoju poduzetništva u Hrvatskoj?
– Trenutačni ekonomski čimbenici potpuno su promijenili pogled na poduzetništvo, koje je postalo nezaobilazan pokretač zapošljavanja i gospodarskog rasta. Vjerujemo da izvrsni i učinkoviti poduzetnički projekti oplemenjuju gospodarsku klimu, stvaraju nove vrijednosti i pružaju trajno visoku kvalitetu. Iz tog razloga odlučili smo organizirati Startup Weekend Zagreb, jer smo uvjereni da je to idealan događaj za stvaranje novih vrijednosti u društvu. Prepoznali smo potrebu aktiviranja svih raspoloživih izvora za poticanje i olakšavanje nastanka kvalitetnih poduzetničkih pothvata. Cilj nam je pomoći u uspostavi zdravog poduzetničkog ekosustava u Hrvatskoj i poticanje ostvarivanja novih poslovnih mogućnosti kroz samoinicijativu i proaktivni pristup. Startup Weekend ima 45 tisuća alumnija koji dijele istu viziju – promijeniti svijet u kojem živimo.