Prodaja novih vozila u Indiji potonula je u listopadu 24 posto na godišnjoj razini, po najvišoj stopi u više od deset godina, a pad prodaje zabilježen je i na divovskom kineskom tržištu, pokazali su podaci udruga proizvočađa automobila Kine i Indije.
Udruga indijskih proizvođača automobila (SIAM) izvijestila je da je u prošlom mjesecu prodano 138.521 vozila u prošlom mjesecu, u usporedbi s 181.704 vozila koliko ih je prodano u istom mjesecu lani. To je najveći pad prodaje od prosinca 2000. kada se prodaja sunovratila za 39,8 posto. Prodaja vozila u Indiji oslabila je tako četvrti mjesec zaredom, zbog visokih troškova zaduživanja koji pogađaju i jedno od najbrže rastućih tržišta automobila u svijetu.
Loši rezultati potvrdili su pesimizam u vezi sa stanjem u svjetskom gospodarstvu i prigušili nade da bi Indija mogla potaknuti svjetski rast dok Europa i SAD posustaju i klize prema recesiji.
Odvojeno objavljeni kineski podaci također su pokazali pad prodaje automobila u listopadu, za 1,1 posto u odnosu na isti lanjski mjesec. U prošlom je mjesecu tako prodano 1,52 milijuna automobila, objavilo je Kinesko udruženje proizvođača automobila (CAAM). Njihov se broj smanjio prvi puta u pet mjeseci. Na mjesečnoj razini prodaja automobila pala je za 7,5 posto, pokazuju CAAM-ovi podaci.