Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Energetika

Nova EU pravila za energetske tvrtke

Energetske kompanije morat će promijeniti svoje poslovne modele te se iz tvrtki koje prodaju plin i struju prometnuti u pružatelje personaliziranih usluga potrošačima, pošto direktiva EU o energetskoj učinkovitosti uzima sve više maha.

Energetske kompanije morat će promijeniti svoje poslovne modele te se iz tvrtki koje prodaju plin i struju prometnuti u pružatelje personaliziranih usluga potrošačima, pošto direktiva EU o energetskoj učinkovitosti uzima sve više maha.

Jon Slowe, direktor konzultantske tvrtke Delta Energy and Enviroment, u intervjuu za EurActiv izjavio je kako mnoge tvrtke iz sektora energetike vide kao svoju osnovnu zadaću distribuciju plina i električne energije i nisu u potpunosti predani radu sa svojim kupcima o načinima korištenja energije.

“Oni to do sada nisu radili, to nije njihov način funkcioniranja, u tome nisu dobri”,  kaže Slowe koji kroz svoju tvrtku nudi kompanijama iz tog sektora pomoć u razvijanju decentralizirane energije te strategija i taktika za smanjenje štetnih emisija.

O nacrtu prve europske obvezujuće direktive o energetskoj učinkovitosti raspravlja 27 država članica na EU Vijeću ministara. Razgovori bi trebali biti zaključeni do srpnja, kada će završiti i šestomjesečno dansko predsjedanje Unijom. Očekuje se da bi nova direktiva mogla donijeti 20-postotne uštede u energetici do 2020.

Tražena ušteda

Jedan od najkontroverznijih članaka u tom nacrtu, za koji se smatra da je ključan u ispunjenju cilja o uštedi od 20 posto, jest obveza energetskih kompanija da uštede 1,5 posto energije godišnje kod svojih krajnjih kupaca. Slowe smatra da se cilj ne može ostvariti samo putem obnovljivih izvora energije već i kroz veću energetsku učinkovitost.

“To će se svakako dogoditi, željele to energetske kompanije ili ne”,  kaže Slowe te dodaje kako to kompanije vide kao prijetnju jer će biti prisiljene prodati manje energije, no on drži kako to ne znači automatski i negativni učinka na njihovo poslovanje. Štoviše, pojašnjava Slowe, ukoliko te kompanije definiraju svoje poslovanje na način da opskrbljuju kupce energijom, ali im i pomažu da ju efikasno troše njihovo će poslovanje biti samo bolje.

Marie Donnelly, direktorica ureda obnovljivih izvora energije i energetske učinkovitosti pri Europskoj komisiji slaže se s njegovim razmišljanjem. Govoreći na konferenciji u Bruxellesu napomenula je kako je upravo nedostatak informacija potrošačima glavna prepreka u učinkovitom korištenju energije.

S obzirom na europsku legislativu koja je u pripremi zgrade, uređaji i sustavi grijanja moraju biti učinkoviti. Energetske će tvrtke morati redefinirati svoje poslovne modele te se aktivnije uključiti u prodaju usluga koje su vezane za distribuciju energenata – poput instalacije učinkovitijih uređaja za grijanje – kotlova za vodu, pumpi itd.

Promicanje konkuretnosti

To će morati biti na vrhu liste prioriteta jer će i na taj način osigurati da potrošači koriste baš njihovu uslugu. To također promiče i konkurentsku tržišnu utakmicu, bez obzira na to što je većina navikla da je riječ, najčešće, o monopolu energetskih kompanija. Ovako će možda i neke druge kompanije odlučiti ući u taj sektor.

“Trebat će im mašta te inovativni pristup u prodaji i marketingu. To će biti osvajanje potrošača pravim prijedlogom u pravo vrijeme”, kaže Slowe.

Kompanije iz sektora energetike mogu, primjerice, zadati krajnjem potrošaču neki cilj, željenu uštedu te ih potom nagraditi ukoliko do tog cilja dođu. Obveze koje donosi nova direktiva donijet će i nove poticaje na tom tržištu. Ako se cilja godišnja ušteda od 1,5 posto to znači da će se smanjiti potrošnja energenata pa će te kompanije morati krenuti s nekim novim aktivnostima koje do sada nisu provodile ili ući u poslove koji do sada nisu bili njihova osnovna djelatnost.

“U konačnici energetske tvrtke morat će to platiti. One mogu trošak prebaciti na potrošača kroz veće račune za energiju, no krajnji kupci će biti na dobitku. Naime, uštedit će više nego li će biti to eventualno povećanje računa”, smatra Slowe.

Primjerice njemački EWE nudi potrošačima nove bojlere ako im se stari povare, a nude i njihovu besplatnu instalaciju. Zatim im pokušavaju prodati na duži rok uslugu grijanja kao i ugradnju toplinske pumpe koja će im iz godine u godinu smanjivati račune za grijanje.

Liderpress.hr


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.