U organizaciji Zadruge za etično financiranje (ZEF) i Zelene mreže aktivističkih grupa (ZMAG) održano je predavanje pod nazivom Društveni poduzetnici i njihov pozitivan društveni utjecaj u kontekstu mjerenja i kvantificiranja društvenog utjecaja.
Fokus predavanja bio je na aktualnim temama iz svijeta društvenog poduzetništva, poput važnosti mjerenja društvenog utjecaja i edukacije potrošača o načinu prepoznavanja društvenih poduzetnika, odnosno nefinancijskog izvještavanja kroz mjerenje društvenog utjecaja kao najjednostavnijeg načina za transparetno informiranje potrošača o društvenom poslovanju.
Ovim se temama Zadruga za etično financiranje aktivno bavi kroz projekt eECONOMIJA, čiji su ključni ciljevi osposobljavanje stručnjaka za pokretanje usluge mjerenja i praćenja društvenog utjecaja poduzeća i izrade nefinancijskih izvještaja putem postojeće metodologije Economy for the Common Good (ECG) te stvaranje mreže ECG konzultanata putem koje će Zadruga djelovati na tržištu.
Upravo u svrhu izrade nefinancijskih izvještaja za sve postojeće i buduće zakonske obveznike, Zadruga za etično financiranje (ZEF) na hrvatsko tržište uvodi uslugu mjerenja i praćenja društvenog, ekonomskog i okolišnog utjecaja poduzeća prema međunarodnoj metodologiji Economy for the Common Good (ECG), koja pruža sveobuhvatnu sliku o tome koliko je poslovanje poduzeća u skladu s ESG kriterijima (Environmental, Social, Governance) te donosi strateške prijedloge za integriranje ESG kriterija i transformiranje poslovanja u održivo i društveno odgovorno poslovanje. Riječ je o alatu za sustavno kvantificiranje održivosti poslovanja poduzeća, koji omogućava mjerenje doprinosa poduzeća općem dobru i prikazuje u kojoj se mjeri ono vodi vrijednostima ljudskog dostojanstva, solidarnosti i društvene pravde, održivosti okoliša, transparentnosti i suodlučivanja.
Kroz projekt eECONOMIJA, razvojem mreže ECG konzultanata, ojačavaju se kapaciteti zaposlenika Zadruge i partnera, a praktičnom primjenom ECG metodologije na tržište se postavlja standard koji prati zahtjeve Direktive EU o nefinancijskom izvještavanju (2014/95/EU) za sve poduzetnike te ujedno i kriterije Nacionalne strategije za razvoj društvenog poduzetništva 2015–2020 za ulazak u službenu Evidenciju društvenih poduzetnika. Cilj je povećati broj društvenih i tradicionalnih poduzetnika koji kvantificiraju svoj društveni utjecaj, podići svijest o važnosti mjerenja društvenog utjecaja koje istovremeno ne samo da predstavlja (nadolazeću) zakonsku obavezu već jača kapacitete poduzetnika uklanjanjem barijera poput otežanog pristupa financiranju i nedostatka vidljivosti i prepoznatljivosti društvenih poduzetnika u javnosti.
Nakon predstavljanja projekta eECONOMIJA, nositelja projekta Zadruge za etično financiranje i partnera u projektu Zelene mreže aktivističkih grupa, Maja Weisglass, sociologinja i suosnivačica lokalne mreže ECG konzultanata, kontekstualizirala je važnost društvenog poduzetništva u odnosu na aktualne društvene i ekonomske izazove poput globalne financijske nestabilnosti, klimatskih promjena, raslojavanja društva, neravnomjernog pristupa informacijama, znanjima i tehnologiji i resursima općenito, nezaposlenosti, nesigurnosti i siromaštva te (ne)raspolaganja javnim resursima/dobrima.