Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Od ideje do poslovne prilike – donosimo deset faktora za procjenu ideje

Imate ideju. Izvrsno, no ima ih na pretek. Same po sebi, nemaju baš neku vrijednost. Ono što čini ideju „dobrom“ je njena transformacija u poslovnu priliku, kaže Coach Elena Cvjetković na MojBiz.com. Vjerujem da ste se barem jednom čuli za neku novu uslugu ili proizvod na tržištu i pomisli – pa to je tako dobra ideja! Zašto to nisam ja poduzela/poduzeo? Ili, možda, nikad ne biste rekli za neke od ideja da zaista mogu postati tako uspješno realizirane na tržištu.

Imate ideju. Izvrsno, no ima ih na pretek. Same po sebi, nemaju baš neku vrijednost. Ono što čini ideju „dobrom“ je njena transformacija u poslovnu priliku, kaže Coach Elena Cvjetković na MojBiz.com. Vjerujem da ste se barem jednom čuli za neku novu uslugu ili proizvod na tržištu i pomisli – pa to je tako dobra ideja! Zašto to nisam ja poduzela/poduzeo? Ili, možda, nikad ne biste rekli za neke od ideja da zaista mogu postati tako uspješno realizirane na tržištu.

U poslovnom svijetu neki svoje ideje drže za sebe, skrivajući ih od konkurencije. Neki, pak, hodaju i govore o njima, pažljivo osluškujući reakcije. Neki ih zaštićuju, neki dijele, neki kopiraju, neki ismijavaju. Ima ih raznih, zabavnih, nerazumnih, neizvedivih, kreativnih, korisnih…

Neke ideje su možda bolje od drugih, neke poslovne prilike isplativije. Ponekad se prilika sastoji u tome s koliko resursa raspolažete, odnosno, koliki je početni kapital kojeg možete uložit, kako ste umreženi, kakva je situacija na tržištu i tako dalje.

Prilika može proizaći iz puno uloženog rada u pripreme, no ponekad je zaista i pitanje puke sreće.

Realizacija – tu mnogi pokleknu

Imate ideju, transformirali ste je vrijedno u poslovnu priliku, na redu je realizacija. E tu mnoge ideje padaju u vodu.

Dobre ideje i dobre poslovne prilike mogu Vam se savršeno „posložiti“. No, smatram da je ono što čini razliku između uspješnih poslovnih ljudi od svih ostalih njihova spremnost i znanje da svoje planove i realiziraju.

Ponekad je sama realizacija dostatna da nadoknadi ono što manjka ideji ili njenom pretvaranju u poslovnu priliku: upornost, vještina prodaje ili pregovaranja, veze i poznanstva i svi ostali oblici ne-etičnog poslovanja. No, ne na dugi rok.

Dakle, razlika između ideje i poslovne prilike je u tome da procijenite da li se ideja može pretvoriti u konkretan proizvod ili uslugu, plasirati na tržište, privući potrošače i osigurati dostatnu zaradu i podmirenje svih obaveza koje poduzetničko poslovanje povlači samo po sebi.

Doza kritičnosti i puno analitičnosti

Ne morate biti vrsni ekonomisti, mikro ili makro analitičari, no potrebna je zdrava doza kritičnosti i puno analitičnosti u pristupu. Pomaže postavljanje svih mogućih i nemogućih pitanja, brainstorming, zamišljanje razvoja ideje u svim mogućim smjerovima u kojima može krenuti. Ne morate se držati onog što već jeste i što postoji, inovativnost je ključna riječ, ali svakako trebate preispitati svoje pretpostavke i testirati ih.

U evaluaciji poslovnih prilika postoji čitav niz faktora o kojima bi bilo dobro promisliti.

Procijenite svoju ideju prema ovim faktorima:

1. Ponuda vrijednosti: Koji točno problem rješava vaša usluga/proizvod?

2. Položaj na tržištu: Kome rješavate problem?

3. Tržišni udjel: Koje su mogućnosti? Koliki može biti? Koje su niše?

4. Pristup praćenju realizacije: Kako namjeravate pratiti realizaciju na tržištu?

5. Okruženje: Tko je konkurencija, što je zamjena za vaš proizvod/uslugu, koje su alternative trenutno na tržištu?

6. Diferencijacija: Po čemu ste upravo vi najbolji? Zašto bi netko kupio upravo vaš proizvod ili koristio vaše usluge?

7. Tržišna kretanja: Što će se dogoditi za godinu dana a što za pet godina?

8. Tržišni plasman: Kako mislite plasirati svoju uslugu ili proizvod?

9. Potrebna rješenja: Što je uspjeh? Koji su faktori ključni za uspjeh? Koje su prepreke?

10. Potrebne kompetencije: Navedite potrebne ključne kompetencije za vođenje svog poslovanja, onako kako ste ga vi zamislili i procijenite i sami sebe, kao i ključne točke svog osobnog razvoja.

Proces donošenja odluke je priča za sebe. Gore navedeni faktori su poprilično bazični, no ako imate odgovore na sva pitanja, vjerujem da možete donijeti odluku. Naravno, ne mogu zamijeniti pravi poslovni plan ili projekciju poslovanja, no vjerujem da vam mogu pomoći u procesu pretvaranja svoje „dobre“ ideje u ono što donosi novac – dobru poslovnu priliku!

www.mojbiz.com

Napisao

Preporučujemo

Računovodstvo i financije

Završni račun je neizostavna stavka koju svaki poslodavac mora imati. Iz njega se vidi koliko je uspješno ili neuspješno poslovala određena tvrtka u navedenoj...

Poduzeća

U Vodotehnici sada možete odabrati artikle snižene od 25% pa sve do 70% bez obzira na način plaćanja.

Financije

Od ulaska Hrvatske u EU, investicijsko je zlato u potpunosti oslobođeno svih poreza, tako da se pri kupnji ne plaća PDV, ali ni pri...

Komentari

Slavonija je jedinstvena destinacija, svima nama u regionalnim turističkim zajednicama jasno je da pojedinačno ne možemo postići puno, stoga je zajednički nastup jedini logičan...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.