Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Od ideje do poslovne prilike – donosimo deset faktora za procjenu ideje

Imate ideju. Izvrsno, no ima ih na pretek. Same po sebi, nemaju baš neku vrijednost. Ono što čini ideju „dobrom“ je njena transformacija u poslovnu priliku, kaže Coach Elena Cvjetković na MojBiz.com. Vjerujem da ste se barem jednom čuli za neku novu uslugu ili proizvod na tržištu i pomisli – pa to je tako dobra ideja! Zašto to nisam ja poduzela/poduzeo? Ili, možda, nikad ne biste rekli za neke od ideja da zaista mogu postati tako uspješno realizirane na tržištu.

Imate ideju. Izvrsno, no ima ih na pretek. Same po sebi, nemaju baš neku vrijednost. Ono što čini ideju „dobrom“ je njena transformacija u poslovnu priliku, kaže Coach Elena Cvjetković na MojBiz.com. Vjerujem da ste se barem jednom čuli za neku novu uslugu ili proizvod na tržištu i pomisli – pa to je tako dobra ideja! Zašto to nisam ja poduzela/poduzeo? Ili, možda, nikad ne biste rekli za neke od ideja da zaista mogu postati tako uspješno realizirane na tržištu.

U poslovnom svijetu neki svoje ideje drže za sebe, skrivajući ih od konkurencije. Neki, pak, hodaju i govore o njima, pažljivo osluškujući reakcije. Neki ih zaštićuju, neki dijele, neki kopiraju, neki ismijavaju. Ima ih raznih, zabavnih, nerazumnih, neizvedivih, kreativnih, korisnih…

Neke ideje su možda bolje od drugih, neke poslovne prilike isplativije. Ponekad se prilika sastoji u tome s koliko resursa raspolažete, odnosno, koliki je početni kapital kojeg možete uložit, kako ste umreženi, kakva je situacija na tržištu i tako dalje.

Prilika može proizaći iz puno uloženog rada u pripreme, no ponekad je zaista i pitanje puke sreće.

Realizacija – tu mnogi pokleknu

Imate ideju, transformirali ste je vrijedno u poslovnu priliku, na redu je realizacija. E tu mnoge ideje padaju u vodu.

Dobre ideje i dobre poslovne prilike mogu Vam se savršeno „posložiti“. No, smatram da je ono što čini razliku između uspješnih poslovnih ljudi od svih ostalih njihova spremnost i znanje da svoje planove i realiziraju.

Ponekad je sama realizacija dostatna da nadoknadi ono što manjka ideji ili njenom pretvaranju u poslovnu priliku: upornost, vještina prodaje ili pregovaranja, veze i poznanstva i svi ostali oblici ne-etičnog poslovanja. No, ne na dugi rok.

Dakle, razlika između ideje i poslovne prilike je u tome da procijenite da li se ideja može pretvoriti u konkretan proizvod ili uslugu, plasirati na tržište, privući potrošače i osigurati dostatnu zaradu i podmirenje svih obaveza koje poduzetničko poslovanje povlači samo po sebi.

Doza kritičnosti i puno analitičnosti

Ne morate biti vrsni ekonomisti, mikro ili makro analitičari, no potrebna je zdrava doza kritičnosti i puno analitičnosti u pristupu. Pomaže postavljanje svih mogućih i nemogućih pitanja, brainstorming, zamišljanje razvoja ideje u svim mogućim smjerovima u kojima može krenuti. Ne morate se držati onog što već jeste i što postoji, inovativnost je ključna riječ, ali svakako trebate preispitati svoje pretpostavke i testirati ih.

U evaluaciji poslovnih prilika postoji čitav niz faktora o kojima bi bilo dobro promisliti.

Procijenite svoju ideju prema ovim faktorima:

1. Ponuda vrijednosti: Koji točno problem rješava vaša usluga/proizvod?

2. Položaj na tržištu: Kome rješavate problem?

3. Tržišni udjel: Koje su mogućnosti? Koliki može biti? Koje su niše?

4. Pristup praćenju realizacije: Kako namjeravate pratiti realizaciju na tržištu?

5. Okruženje: Tko je konkurencija, što je zamjena za vaš proizvod/uslugu, koje su alternative trenutno na tržištu?

6. Diferencijacija: Po čemu ste upravo vi najbolji? Zašto bi netko kupio upravo vaš proizvod ili koristio vaše usluge?

7. Tržišna kretanja: Što će se dogoditi za godinu dana a što za pet godina?

8. Tržišni plasman: Kako mislite plasirati svoju uslugu ili proizvod?

9. Potrebna rješenja: Što je uspjeh? Koji su faktori ključni za uspjeh? Koje su prepreke?

10. Potrebne kompetencije: Navedite potrebne ključne kompetencije za vođenje svog poslovanja, onako kako ste ga vi zamislili i procijenite i sami sebe, kao i ključne točke svog osobnog razvoja.

Proces donošenja odluke je priča za sebe. Gore navedeni faktori su poprilično bazični, no ako imate odgovore na sva pitanja, vjerujem da možete donijeti odluku. Naravno, ne mogu zamijeniti pravi poslovni plan ili projekciju poslovanja, no vjerujem da vam mogu pomoći u procesu pretvaranja svoje „dobre“ ideje u ono što donosi novac – dobru poslovnu priliku!

www.mojbiz.com


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.