Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Odjeli nabave najpodložniji prijevarama

Prema dostupnim podacima u svijetu se ostvaruju gubitci u iznosu od 6,3 milijardi dolara zbog prijevara u obliku zlouporabe položaja dok je svaka treća prijevara počinjena u odjelu nabave. Istraživanja također pokazuju da se i uvođenjem aktivnog monitoringa unutar kompanije, gubici od prijevara smanjuju i do 50 posto. Gotovo svaka četvrta kompanija u Hrvatskoj je bila žrtva nekog oblika gospodarskog kriminala, a kad bi se implementirali sofisticirani sustavi za otkrivanje prijevara taj bi broj bio i veći.

Kako su odjeli nabave najpodložniji prijevarama potrebno je od njih krenuti s kontrolom cijelog internog sustava pri čemu se koriste primjenjive analize, alati za vizualizaciju, identifikacija indikatora prijevara, provjera odnosa, odgovarajućih obrazaca kao i procjena rizika da bi se otkrila prijevara ili procijenio rizik od moguće prijevare.

PwC ov tim za otkrivanje prijevara sastoji se od vrhunskih stručnjaka koji posjeduju sva relevantna znanja potvrđena prestižnim certifikatima ali i vrhunskim aplikacijama koje korištenjem pametnih alata omogućuju stručnjacima učinkovito otkrivanje prijevara.

Proces otkrivanja započinje provjerom i analizom podataka koja sadrži standardizirane i testove prilagođene klijentovim potrebama. Zatim se prelazi na analizu i uočavanje mogućih obrazaca koji bi mogli biti sumnjivi te se uvodi primijenjena analiza koja se sastoji od statističkog modeliranja i korištenja računala/pametnih alata da bi se komplicirane baze podataka i nestrukturirani podaci preveli u jasne pokazatelje. Potom se dobiveni pokazatelji i rezultati vizualiziraju jer se u takvim shemama lakše uočavaju nepravilnosti i razumljivije su. Sljedeća faza posvećena je provjerama odnosa zaposlenika zaduženih za nabavu i provjerama samih dobavljača i njihovih odnosa.

Osim prijevara u području nabave, svi poslovni subjekti se u svom poslovanju susreću i s velikim problemom sve većeg sivog tržišta koje im nelojalnom konkurencijom uništava njihovo poslovanje. Naime 90 posto proizvođača je pronašlo svoje originalne proizvode u prodaji i na sivom tržištu. 69% tih proizvoda se kupuje bez garancije, dok je samo u IT sektoru  veličina sivog tržišta procijenjena na iznos od 58 milijardi dolara.

Sivo tržište na kojem se najčešće prodaju satovi, auti, igračke, luksuzni proizvodi, lijekovi, električni uređaji, kozmetika, telefoni i dizajnerska odjeća nastaje zbog nepostojanja službenih distributera, nejednakih cjenovnih modela, globalne potražnje, fluktuacija valuta te viškova u skladištima. Ono ima i velik utjecaj na snižavanje profita, smanjenu kontrolu nad određivanjem cijena proizvoda, prekide u mreži distributera, uzrokuje nezadovoljstvo kod krajnjih korisnika jer imaju ograničena prava (poput nepostojanja garancije) te nesigurnost u planiranju.

Za uspješnu borbu protiv sivog tržišta PwC je razvio posebne alate poput Leela – inteligentnog automatiziranog e-commerce alata za nadzor koji simulira ponašanja tisuća korisnika i automatski prikuplja informacije s e-commerce web stranica te analizira prikupljene podatke. Osim funkcije nadzornika, Leela se može koristiti za prikupljanje dokaza za pravne radnje i postupke te definiranje osjetljivih modela utvrđivanja cijena. Leela ima brojne funkcionalnosti koje pomažu u rješavanju brojnih problema poput nadzora i analize sivog i crnog tržišta, kreiranja modela cijena za proizvođača koji ulazi na potpuno novo tržište, potraga za ukradenim ili izgubljenim proizvodima, a također se može koristiti i za praćenje konkurencije i njihove prisutnosti na e-commerce portalima.

Drugi PwC-ov alat Intella pomaže klijentima u ranom i brzom otkrivanju potencijalnih rizika kad klijent surađuje s brojnim trećim stranama, dok treći Optimal Network  pruža mogućnost klijentima analiziranje mreže dobavljača ili distributera ili svojih vlastitih prodajnih mjesta. Ovaj alat vizualno prikazuje performanse mreže kompanije, a prediktivni ekonometrijski modeli su prilagođeni za pružanje preporuka koje se odnose na unapređenje mreže.

[box style=”0″]

Studija o prijevarama u Hrvatskoj koja je objavljena prije 6 mjeseci, pokazuje da Hrvatska, slično zemljama istočne Europe, ima problem s prijevarama. Međutim, prosječno poduzeće nije baš sigurno što napraviti kad se prijevara otkrije, manja je vjerojatnost da će prijevaru prijaviti, a što je specifično za Hrvatsku, veća je vjerojatnost da počinitelj neće biti sankcioniran. Sve su to izazovi. Nažalost, povjerenje u organe za provođenje zakona nije baš onakvo kakvo bi moglo biti, ali to nije tako samo u Hrvatskoj. Čak i u zemljama koje imaju visok indeks transparentnosti, poput Norveške, imaju sličan problem.

[/box]

Suradnjom s PwC-ovim stručnjacima klijenti dobivaju neovisnu analizu informacija potrebnih za razumijevanje potencijalnih rizika koji mogu ugroziti integritet kompanije i rizika korupcije u odnosu s trećim stranama; doseg na globalnoj razini, predani stručni tim s lokalnim znanjima; aktivno upravljaju financijskim, reputacijskim i regulatornim rizicima; pomoću vizualizacije odnosa uočavaju potencijalne konflikte, podržavaju praćenje imovine i dobivaju potporu prilikom ulaska na tržišta s visokim rizicima.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.