Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Odnosi s javnošću jučer i danas – važnost društvenih mreža

Danas Facebook ima više od 250 milijuna korisnika, no ta društvena mreža i dalje ruši sve rekorde te je definitivno jedna od najposjećenijih internetskih odredišta. Odmah nakon Facebooka dolazi sve popularniji Twitter, tzv. mikrobloging-servis koji je od 2008. do 2009. godine okupio više od sedam milijuna korisnika. I on se vrlo dobro može iskoristiti u promidžbi.

Danas Facebook ima više od 250 milijuna korisnika, no ta društvena mreža i dalje ruši sve rekorde te je definitivno jedna od najposjećenijih internetskih odredišta. Odmah nakon Facebooka dolazi sve popularniji Twitter, tzv. mikrobloging-servis koji je od 2008. do 2009. godine okupio više od sedam milijuna korisnika. I on se vrlo dobro može iskoristiti u promidžbi.

Idući mjesec u Zagrebu se održava prvi Weekend Session, i to 3. prosinca 2009. godine u Hypo Centru, a glavna zvijezda te jednodnevne konferencije bit će David Plouffe, glavni strateg i voditelj predsjedničke kampanje Baracka Obame.

Kako komunikolozi i sociolozi ističu da je u Obaminu izboru za predsjednika Sjedinjenih Američkih Država ključan medij bio internet, napisat ćemo riječ-dvije o odnosima s javnošću (public relations, PR), ali i o suvremenim težnjama u medijima koje obuhvaćaju virtualne društvene skupine odnosno društvene mreže.

Facebook i Twiter

Danas Facebook ima više od 250 milijuna korisnika, no ta društvena mreža i dalje ruši sve rekorde te je definitivno jedno od najposjećenijih internetskih odredišta. Odmah nakon Facebooka dolazi sve popularniji Twitter, tzv. mikrobloging-servis koji je od 2008. do 2009. godine okupio više od sedam milijuna korisnika. Za razliku od Facebooka, servis podržava poruke od najviše 160 znakova, a ne dopušta ni upload fotografija, no zahvaljujući linkovima, i on se vrlo dobro može iskoristiti u promidžbi.

Obje su društvene mreže upravo savršeno iskorištene u američkoj predsjedničkoj kampanji, što dokazuje mogućnosti i snagu tih novih marketinških alata. Plouffe je spoznao važnost vizualnog identiteta i interaktivnosti pa se Obamina poruka simbolizirana riječju “Change” (promjena) stalno vrtjela u spotovima na internetskoj stranici, Facebooku i Twiteru, čime je doprla do milijuna ljudi.

Povijest PR-a

Prva priopćenja za javnost izrađivale su željezničke kompanije u SAD-u, no vrlo brzo ta je forma postala općeprihvaćena i proširila se na sve velike kompanije i organizacije. Početkom 20. stoljeća tvrtka Ohio Bell Telepohone otkrila je da je izdavanje priopćenja za medije zgodan način za izbjegavanje brojnih nezgodnih pitanja koja su im novinari imali običaj postavljati. Unatoč slučajevima poput tih, priopćenja se uglavnom rabe kako bi se novinarima pružila dodatne informacije ili da ih se privuče na konferencije za novinare.

Napisano u formi klasične novinske priče, priopćenje za javnost predstavlja tvrtkin pogled na priču koju želi plasirati u medije. Kao i u novinskim pričama, u priopćenjima se iskorištavaju činjenice i izjave pojedinaca kako bi se naglasila njihova točnost i vjerodostojnost.

Izvještaji za javnost najčešće se ne objavljuju u integralnom obliku, tj. novinari ih obično prilagode mediju za koji pišu. Ipak, postoje slučajevi u kojima se objavljuju bez izmjena.

Važnost elektroničke pošte

U posljednje je vrijeme elektronička pošta postala glavni način distribucije izvještaja za javnost. Budući da je novinarima vrlo jednostavno na računalu mijenjati te dokumente, stara se forma više ne poštuje tako striktno.

Izvještaji za javnost danas više nisu namijenjeni samo novinarima nego i tvrtkinim klijentima i organizacijama koje prate i analiziraju razvoj tržišta. Zahvaljujući press-centrima koje većina tvrtki ima na svojim internetskim stranicama, izvještajima za javnost mogu pristupiti i svi posjetitelji.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.