Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Elvira Mlivić Budeš

Osjećaj neravnoteže kao motivator promjene?

promjene, tunel

Krenete li na posao javnim prijevozom, uočit ćete ljude koji žure prema svojim radnim mjestima i nervozno se namještaju s pogledom iz kojeg se jasno vidi da u tom trenutku nisu uopće prisutni. S druge strane, možda ćete se naći u automobilu, s nešto prisebnijim, ali često i ljućim primjercima vozača u jutarnjoj gužvi ili koloni. Zašto odlazak na posao stvara toliko stresa?

Mora li to baš biti tako i koliko je zahvalnost korisna u poslu?

Neki zavide ljudima koji mogu biti zadovoljni u situaciji u kojoj se trenutno nalaze, dok drugi jednostavno tvrde da je ta zahvalnost i optimizam samo izmišljotina onih koji skreću misli od problema i svakodnevnih izazova. Mnogi će pomisliti da biti zahvalan znači ignorirati neugodne događaje ili jednostavno okretati glavu od realnosti. Ipak, je li to stvarno tako?!

Zahvalnost je zapravo opažanje, mogućnost sagledavanja posla i života drugačijim očima. Zahvalnost omogućava čovjeku da vidi poslovne aktivnosti izvan očitog i uobičajenog obrasca. Ljudi obično misle da je moguće biti zahvalan samo kad posao ide u dobrom smjeru, kad smo okruženi ugodnim ljudima ili jednostavno postižemo zacrtane ciljeve. Međutim, zahvalnost se nalazi iznad svakodnevnih poslovnih izazova, ona jednostavno skreće tijek misli s negativnih na pozitivne. To postaje uobičajena praksa, jer duhovno inteligentni ljudi sagledavaju širu sliku i vide dublji smisao iza uobičajenih događaja. Za okretanje misli i pokretanje vala zahvalnosti u poslu, ključno je sjetiti se brojnih darova i talenata s kojima smo rođeni i koje smo odlučili razvijati da bismo mogli zarađivati i živjeti od svog rada. Baš svatko ima talente, a svi imamo i odgovornost da ih razvijamo i koristimo radeći na svoju korist i korist zajednice.

Zahvalnost se može vježbati, ona se trenira kao i svaka druga vještina. Za uspjeh je potrebno imati strpljenje i sjetiti se odabrati zahvalnost tijekom zahtjevnih poslovnih događaja.Umjesto ljutnje i frustracije, umjesto bijesa i osvete, umjesto straha i osjećaja nemoći, ključno se sjetiti da svi imamo mogućnost odabrati svoje misli i emocije. Neki ljudi misle da će ih zahvalnost odvratiti od rješavanja problema. Ipak, koliko je vjerojatno da je moguće donijeti dobru odluku iz zabrinutosti ili kaotičnog osjećaja u nama? Neki ljudi jednostavno vjeruju da im briga pomaže da budu odrasli i odgovorni ljudi. Nažalost, to nije istina jer sam osjećaj brige ne pomaže u rješavanju situacije, osim što nam uništava zdravlje, blokira nas i stvara osjećaj nezadovoljstva i nemira.

Neki će reći da ih nezadovoljstvo motivira da postižu bolje rezultate i tako mijenjaju svoj život. Naravno da je osjećaj neravnoteže snažan motivator za promjene, no treba se sjetiti da nam adrenalin u tom slučaju iskrivljuje perspektivu što može dovesti do mnogih pogrešnih odluka jer nemamo odgovarajući osjećaj za hitnost reakcije i važnost događaja za našu poslovnu sudbinu.

Nezadovoljni ljudi često frustriraju i ostale članove tima. Sigurno ste se susreli s ljudima koji nisu nikad zadovoljni obavljenim zadacima, šefovima koji nikad ne mogu pohvaliti ili reći nešto afirmativno za zaposlenike ili realizirane projekte. Nezadovoljstvo je zarazno. Nezadovoljni menadžeri stvaraju neučinkovite i nezadovoljne timove. Pohvala, nagrada, poticaj i zahvalnost veći su motivatori od ignoriranja, nezainteresiranost i nezadovoljstva učinjenim.

Sljedeći put kad budete vagali je li zahvalnost pozitivna viša sila ili samo ljudska zabluda gledanja kroz „ružičaste naočale“, pogledajte kako izgledaju ljudi nakon razgovora s vama. Ako ste bili zahvalni i pozitivni, lica vaših suradnika će izgledati drugačije. Ako budete ljuti i nezadovoljni, njihova lica će vam jasno reći jeste li ih uspjeli motivirati ili izbezumiti. Izbezumljeni ljudi rade pod strahom, a strah je pokretač na kratke staze. Zahvalni i zadovoljni ljudi imaju vlastiti osjećaj odgovornosti prema poslu, a onda i samomotivaciju. O menadžeru ovisi hoće li širiti virus nezadovoljstva i tako smrtno zaraziti svoj projekt ili će razmišljati pozitivno i potaknuti tim da ide prema svjetlijoj zajedničkoj budućnosti.

dr. sc. Elvira Mlivić Budeš

(preneseno s portala Lider)


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.