Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Financije

Pametna kupovina – kako upravljati novcem

Svakodnevno smo izloženi ogromnom broju reklama koje svjesno ili nesvjesno upijamo, što može utjecati na podsvjesno donošenje odluka, dok istovremeno smatramo da smo ih mi svojom voljom donijeli.

shopping

Kupovinu obavljamo svaki dan, nekad potpuno opravdano, a nekada impulzivno. Kupujemo stvari koje su nam potrebne, kupujemo stvari koje želimo, ali priznajmo – kupujemo i stvari koje, niti istinski želimo, niti su nam odista potrebne.

Jedan od razloga našeg neodgovornog šopinga su pametni prodavači.

Svakodnevno smo izloženi ogromnom broju reklama koje svjesno ili nesvjesno upijamo tijekom dana i noći, što može utjecati na podsvjesno donošenje odluka, dok istovremeno smatramo da smo ih mi svojom voljom donijeli.

Ipak, nitko nas zapravo ne tjera da izvadimo novac iz novčanika i kupimo određenu stvar. Zato je najbolja zaštita od nepromišljenih kupovina da budemo svjesni toga što utječe na naše odluke.

Zato ćemo u nastavku teksta navesti kako upravljati novcem pametnom kupovinom.

Kupujte kvalitetnu garderobu

Potrošači se u većini slučajeva mogu podijeliti na one koji troše minimalno novca na garderobu i na one koji troše basnoslovne sume novca za komad odjeće.

Zato je “zlatna sredina” idealna norma koja se može primijeniti za optimalnu kupovinu garderobe – potrebno je potrošiti onoliko novca koliko će osigurati visoku kvalitetu tkanine koju nosite na sebi, bez pretjeranog trošenja novca.

Razlog leži u činjenici da kvalitetnija garderoba duže traje, nježno prianja uz kožu i manja je šansa da ćete se kasnije povesti impulzivnom kupovinom, jer će kvalitetnija garderoba duži niz godina izgledati kao nova i prijatno ćete se osjećati u njoj.

Ovaj poznati srpski brend je primjer kako kupovina može biti ujedno kvalitetna i povoljna, zato odredite adekvatan budžet i uložite u kvalitetniju odjeću i veš koju zaista volite, a vidjet ćete da će vam i novčanik vremenom biti zahvalan.

Napravite listu za šoping i budite dosljedni

Nije tajna da se veliki šoping centri, marketi pa čak i dućani uređuju tako da se lako možete izgubiti u njima. Tako vaše oko leti s proizvoda na proizvod, pa ćete se uvijek sjetiti dodatne stavke na vašoj šoping listi koju ste zaboravili.

Zato kod kuće napravite šoping listu stvari koje su vam zaista potrebne, gdje nema vanjskih faktora koji utječu na vaše razmišljanje. Važno je da budete dosljedni, jer je lako povesti se za popustima i prividnom uštedom na proizvodima koji vam ne trebaju i koji nisu na listi.

Koristite gotovinu umjesto kartice

Iako djeluje kao da je svejedno kojim sredstvom plaćate, studije ukazuju na to da ljudi potroše čak 50% više novca kada plaćaju karticom. Zašto je to tako?

Kada platimo karticom, ne vidimo novac koji smo dali, pa nas kartica samim tim potiče da trošimo više nego što namjeravamo i omogućava nam lak pristup kapitalu.

Izraz “daleko od očiju daleko od srca” ima posebno značenje kada govorimo o ovoj temi, jer ne vidimo novac kako napušta novčanik pa se lako povedemo impulzivnom kupovinom.

Pored toga što kartice potiču prekomjernu kupovinu, također utječu na nas da kupimo više stvari nego što smo planirali.

Kako spriječiti impulzivnu kupovinu karticom?

Općenito govoreći, nošenje onoliko gotovine sa sobom koliko nam je potrebno da obavimo željenu kupovinu, u velikoj mjeri će pomoći da upravljamo novcem, pa je to najbolji način da kupovinu zadržimo u okviru svog budžeta.

Izbjegavajte kupovinu u grupi

Jedan od ugodnih načina da provedete subotnje popodne je šoping s prijateljima. Međutim, nerijetko možemo pasti pod fenomen koji se naziva “razmatranje na nivou grupe”, odnosno da grupa utječe na norme potrošnje i definira što je prihvatljivo, a što nije.

Dakle, ako cijelo društvo smatra da je razumno platiti 500 eura za jedan par tenisica, možete se sutra zapitati jesu li vam zaista trebale tako skupe tenisice dok računate koliko vam je novca ostalo do sljedeće plaće.

Ubacite ušteđeni novac u “kasicu prasicu”

Napravili ste spisak, otišli u šoping i bili dosljedni. Čestitate sebi što ste obavili svoju prvu pametnu kupovinu, ali možete naposljetku doći do pitanja zašto niste priuštili sebi još onaj jedan komad garderobe koji vam je zapeo za oko?

Kako biste bili dosljedni u svojoj pametnoj kupovini i upravljanju novcem, napravite kasicu prasicu i svaki novac koji uštedite pametnom kupovinom ubacite u nju. Kada sami budete vidjeli koliko novca zapravo štedite pametnim investiranjem, dobit ćete dodatnu motivaciju da ne odustajete od njega.

Budite oprezni s besplatnim stvarima

Razmislite brzo –  biste li uzeli besplatan kupon od 10 eura, ili platili 7 eura za kupon koji vrijedi 20 eura? Bihevioristi ukazuju na to da se većina ljudi opredjeljuje za potpuno besplatnu varijantu, iako to u suštini znači da gubite profit od 13 eura.

Besplatne stvari ne moraju nužno biti potpuno besplatne, stoga nemojte žuriti i upadati u zamku kada vam se ukaže prilika za uštedom. To pogotovo važi za kupone koje možete iskoristiti prilikom plaćanja u dućanu ili putem interneta.

Je li samonagrađivanje u suprotnosti s pametnom kupovinom?

Za pametnu kupovinu potrebno je malo planiranja, znanja o proizvodima i strpljenja. U materijalnom smislu, jedine potrebe koje su ljudima neophodne za egzistenciju su hrana, voda, odjeća i sklonište.

Međutim, kada su te potrebe ispunjene prirodno je da težimo ispunjenju nekih drugih želja, koje će utjecati na naše raspoloženje ili emocionalno stanje. Je li grijeh izdvojiti određenu svotu novca za relaksirajuću masažu?

Naravno da samonagrađivanje ne znači da ste nepromišljeni ili da ne upravljate svojim novcem, ali je važno držati se svog budžeta i biti svjestan što kupujete, za koje potrebe i koliko trošite.

Pročitajte još:

Marketing i prodaja

Marketing u casino industriji nudi pregršt inovativnih strategija upravo iz razloga jer je to područje s poprilično specifičnim mušterijama.

Marketing i prodaja

Uviđamo da je kvalitetan proizvod koji zadovoljava potrebe korisnika, osnova za financijski uspjeh, pa je samim tim potrebno prilagoditi ga potrošačima.

Komentari

Ako promatramo poslovne pothvate jedan od ključnih načina kako bismo se izdvojili, odnosno bili bolji od konkurencije temelji se na marketinškim komunikacijama.

Marketing i prodaja

Kreativnost kao marketinški alat koristi se za postizanje prepoznatljivosti brenda, stvaranje konkurentske prednosti na tržištu i ima značajan utjecaj na generiranje novih tržišnih trendova.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.