Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Pet industrija u kojima je SAD izgubio globalnu prevlast

SAD je svjetska velesila i vjerojatno još uvijek, prema mnogim parametrima lider bez obzira na klimu koja u posljednjih nekoliko godina sve više upućuje na uspjehe nekih drugih zemalja. U ovom članku donosimo vam brojke koje više nisu na strani SAD-a – u industrijama u kojima su ih, barem po količini, druge svjetske velesile pretekle…

SAD je svjetska velesila i vjerojatno još uvijek, prema mnogim parametrima lider bez obzira na klimu koja u posljednjih nekoliko godina sve više upućuje na uspjehe nekih drugih zemalja. U ovom članku donosimo vam brojke koje više nisu na strani SAD-a - u industrijama u kojima su ih, barem po količini, druge svjetske velesile pretekle...

Autoindustrija

Pozicija: drugi

Lider: Japan, 17 milijuna proizvedenih automobila japanskih proizvođača u 2009. godini.

SAD: 12 milijuna proizvedenih automobila

Toyota, Honda, Nissan i Mazda ponos su Japana. Godinama su gradili imidž preciznosti, visokih standarda, a pogledamo li samo naše podneblje, svi pod pojmom „Japanci“ odmah pomislimo na spomenute marke automobila. Pokorili su sve svjetske automobilske velesile i preskočili SAD. Japanski su proizvođači u 2009. godini proizveli čak 17 milijuna automobila, što je na globalnoj razini uvjerljivo najviše.

Koktel iznimno skupe radne snage i pada potražnje na domaćem tržištu, tržište automobila u SAD-u umalo je doživjelo potpuni kolaps 2008. godine.

Proizvodnja piva

Pozicija: drugi

Lider: Kina, 423 milijuna hektolitara proizvedenog piva u 2009. godini

SAD: 229 hektolitara proizvedenog piva

U SAD-u su se 2000. godine busali u prsa kako su vodeći proizvođač piva u svijetu s proizvodnjom od oko 232 milijuna hektolitara godišnje. Na drugom mjestu bila je Kina, sa 220 milijuna hektolitara.

Devet godina kasnije, SAD je svoju proizvodnju povećao za devet milijuna hektolitara, a Kina za 203 milijuna hektolitara proizvedenog piva.

Kinez u prosjeku popije dvostruko manje piva od stanovnika SAD-a, ali je onih koji uopće piju pivo u Kini četiri puta više, što im je omogućilo da postanu svjetski lider u ovoj industriji.

Izvoz hi-tech proizvoda

Pozicija: drugi

Lider: Kina, 381 milijardu dolara u 2008. godini

SAD: 231 milijardu dolara u 2008 godini

Nastavljamo s industrijama u kojem su Kinezi potukli SAD. Kada smo govorili o pivu, pretekli su SAD jer ih ima „k’o Kineza“, no kada je riječ o hi-tech industriji, velik broj stanovnika vjerojatno ne igra važnu ulogu, tim više što je hi-tech industrija jedan od ponosa SAD-a. Poznato je koliko SAD na tom području ulaže u izobrazbu mladih.

Kina je prepoznala važnost ove industrijske grane i mnogo truda i sredstava uložila u nju. Od 2005. do 2008. godine SAD ne bilježi značajniji rast, a Kina je porasla za čak 78 posto i sa 381 milijardu dolara vrijednim izvozom postala vodeći svjetski hi-tech izvoznik.

Proizvodnja ugljena

Pozicija: drugi

Lider: Kina, 3,3 milijardi proizvedenih „short tons“ u 2009. godini. „Short tons“ je mjerna jedinica koja se pretežito koristi u SAD-u (1 short ton = 0,9 tona).

SAD: Milijardu proizvedenih s-tona u 2009. godini

Proizvodnja ugljena u Kini je neusporedivo veća u usporedbi sa SAD-om. Razlog leži u eksponencijalnom rastu kineske energetske infrastrukture u posljednjih deset godina. Od 2005. godine proizvodnja ugljena u SAD-u blago je pala, dok Kina bilježi rast za čak 34 posto.

Kina i SAD zajedno proizvode ugljena koliko i sav ostali svijet skupa.

Proizvodnja nafte

Pozicija: treći

Lider: Rusija, 10 milijuna barela dnevno

SAD: 9 milijuna barela dnevno

SAD je treći proizvođač nafte u svijetu s proizvodnjom od oko devet milijuna barela dnevno. Lider je Rusija sa 10 milijuna, a slijedi Saudijska Arabija s proizvodnjom od 9,7 milijuna barela dnevno.


Napisao

Pročitajte još:

Marketing i prodaja

Kod vođenja prodajnih razgovora dobro obučen prodavač ne prelazi odmah na stvar tj. ne počinje prodavati odmah jer zna da je za uspješnu prodaju...

Lifestyle

Samopouzdanje, kao i većina drugih vještina, može se naučiti i bitno poboljšati.

Ljudski resursi

U prilogu donosimo 7 koraka pomoću kojih ćete djelovati uvjerljivo, te se prezentirati i pokazati kako ste osoba koja posjeduje integritet.

Novosti

Pitate se kako ostvariti bilo koji cilj. Što učiniti drukčije?

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.