Pet najjačih poslovnih odbijenica ikad

Komunikacija je u ljudskoj prirodi. Od prvog trenutka života čovjek komunicira. Reklo bi se – nema ništa lakše. Samo otvoriš usta i riječi idu kao podmazane. No, nije to baš uvijek tako. Jedan od najtežih načina u komunikaciji je onaj kada trebate odbiti potencijalnog klijenta, onog tko vam kucne na vrata i predlaže suradnju. Prvo prihvatite sastanak da čujete o čemu je riječ. Nakon sastanka razmislite o ideji i zaključite da je ne želite realizirati. To se čini lako, no nije tako baš uvijek. Ovaj put donosimo vam pet najjačih poslovnih odbijenica ikad ali i onih trenutaka slabosti komunikacije kada ne razmišljamo da smo viđeni i da nas čuju.

1. Nikad ne pokrivajte telefon rukom da vas ne čuju, stisnite hold. Zato je taj gumb tu

Zovem potencijalnog klijenta i kaže mi asistentica u uredu samo da provjerim pa se malo zaboravi i prekrije telefon rukom i kaže: Bla i bla te treba… Nastaje muk, ništa ne čujem jer je zapravo telefon stisnula jače i za par sekundi se javi i kaže mi: Kolegica nije u uredu, javit će vam se za 15 minuta. Poklapam slušalicu ne želeći reći da sam je zapravo čula

2. Pazite da ne forwardate olako

Naravno da se sva prepiska dešava putem maila. Nakon nekoliko pokušaja da dođemo do odgovora, šaljemo upit na višu razinu, direktoru odjela. Direktori su često u gužvi pa ne razmisle dvaput, a forward sve pamti i proslijeđuje dalje. Odgovor koji sam dobila u forwardu je: Marice, daj odgovori ovima da nas ne zanima. A Marica, dobra žena, postavi amortizer i ublaži stvar: Poštovana, uslijed konzultacije s timom zaključili smo da nam se vaš projekt ne uklapa u strategiju za ovu godinu.
Hvala Marici od srca. No, naočale se ne nose za ukras.

3. Da, da, samo vi pošaljite mail

Zove kolegica preljubaznu gospođu u odjelu ljudskih potencijala jedne kompanije. Predivna komunikacija, gospođa se raspala od ljubaznosti: “Da, da, dajte mi samo mail pošaljite. Mi smo otvoreni za nove stvari, za nove projekte. Samo dajte”.  Naša asistentica se beskrajno zahvaljuje na usluzi i poklapa slušalicu te šalje mail. Nakon samo deset minuta stiže britak odgovor: Nismo zainteresirani.

4. Vidovnjaci

Nego, zove naša draga kolegica jedan od velikih poslovnih brendova turizma i kažu joj kolege iz odjela da proslijedi svoj mail s upitom za sastanak. I ona lijepo prione i napiše krasnih par rečenica s prijedlogom za sastanak i prezentaciju projekta. Samo to, doslovno. Nakon jednog dana dolazi nam odgovor mailom, naravno od vidovite osobe: “Poštovana, zahvaljujemo vam na vašoj ponudi i prezentaciji, no, nismo zainteresirani za suradnju”.

5. Ne. Ali… NE!

Prilikom organizacije seminara jednog od najvećih gurua vođenja, zovemo mi odjele ljudskih potencijala za dogovore sastanaka na temu seminara. I kako nas je mama učila, prvo se lijepo predstavimo i onda lagano započnemo komunikaciju… Tako je pristojno, zar ne? No, u ovom slučaju s druge strane telefonske žice sjedio je netko prilično nestrpljiv i jednostavno našu kolegicu otpilio nakon predstavljanja. To je izgledalo otprilike ovako:

Ona: Dobar dan, ovdje Mira…

On: Ne.

Ona: Ali, nisam… – biva još jednom prekinuta.

On: NE! I tres.

Što reći? I danas se sjetimo tih situacija sa smješkom, iako nas taj tren ostave bez teksta. Zapravo smo se danas tako dobro nasmijali iako ne preporučamo ovu vrstu komunikacije. Radije malo razmislite i budite otvoreni. Ovo je svijet ponude i potražnje.
Kad odbijate, budite samo pristojni. To će biti dovoljno.

Napisala: Lea Brezar, Dhar media

Podijeli

Odgovori

Top