O svom ponašanju na radnom mjestu morate razmišljati dugoročno, graditi sliku odgovorne, povjerljive, samozatajne i radišne osobe.
1. Izbjegavajte tračeve na poslu
Prepričavanje jučerašnje utakmice ili komentiranje novog filma s radnim kolegom, za vrijeme jutarnje kave, sasvim je normalna stvar.
No rasprava o odnosu nove kolegice na poslu s direktorom, ili procjena šefove sposobnosti a vođenje firme, sasvim je nešto drugo od prepričavanja utakmice.
Tračanje je neprofesionalan način predstavljanja svojih sklonosti te vam se s vremenom može loše odraziti na status u firmi.
Ostavit ćete dojam osobe kojoj se ne mogu povjeriti važne informacije.
2. Istaknite se – bez ulizivanja
Vaš poslovni uspjeh u zdravom okruženju broji se isključivo u dostignućima.
Šefovi možda neće znati dovoljno o vašem trudu i radu, ako ih sami o tome ne izvijestite. No, to treba način koji neće ličiti na ulizivanje.
Kada izvještavate šefa o svom uspjehu, istaknite i doprinos kolega u koliko ga je bilo.
Najbolja varijanta je slanje izvješća o napretku nadređenima putem e-maila. U tome ne treba pretjerivati, dovoljno je poslati jednom tjedno ili jednom u dva tjedna, ovisi o tematici i količini posla koji odrađujete.
3. Priznajte vlastite pogreške
Ako ste pogriješili u nekom važnom segmentu poslovanja vašeg poduzeća, teško ćete to prikriti.
Prebacivanje krivice na drugog ili guranje problema „pod tepih“ mogu vam nanijeti trajno nepopravljivu štetu i stvoriti ružnu sliku o vama u očima nadređenih.
„Propadnite u zemlju“ pred šefom ili šeficom, jer i oni su jednom pogriješili. Priznavanjem pogreške osjećat ćete nelagodu tokom cijelog dana, no kada na putu kući budete razmišljali o tome, shvatit ćete da ste sazreli kao osoba.
Ironija je u tome što, da bite došli do ove razine zrelosti, prvo morate nešto zabrljati.
Pokušajte iskreno djelovati na radnom mjestu, ali i van njega. Time izbjegavate stres na vrlo jednostavan način, bez potrebe za izmišljanjem priča i pričica koje vam se prije ili kasnije obiju od glavu.
4. Pripazite na druženjima van radnog mjesta
Ne morate biti prijatelji s kolegama!
Nije nužno družiti se van radnog mjesta, ići s kolegama na rođendane, večere i druga slična druženja. Korektno i profesionalno ponašanje sasvim je dovoljno.
U slučaju da vas šef pozove na „happy hour“ nakon posla, to ne znači da trebate prekomjerno uživati alkohol i gnjaviti kolege „zabavnim“ anegdotama jer to nije način da ostvarite unapređenje ili neki drugi cilj koji vam padne na pamet pod utjecajem koje čašice više.
5. Ne podcjenjujte male stvari
Više niste pripravnik, to ne znači da ne smijete ponekad skuhati kavu, složiti fascikle, urediti radno mjesto, kopirati ili donijeti gablec radnim kolegama.
Takve stvari lijepa su gesta i ponekad ih čine i predsjednici uprava velikih tvrtki.
Ništa što rade kolege u vašem okruženju ne smije biti ispod vaše razine.