Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Planiranje karijere – 5 koraka do dobrih odnosa s kolegama i zadovoljnog šefa

Postoje osobe kojima je odmjereno i uljudno ophođenje s drugim ljudima, pa tako i na poslu urođeno. Spremni su pomoći, dati savjet, ili ga primiti – jednostavno, s njima je lako i ugodno surađivati. Ukoliko niste rođeni s tim rijetkim darom, uvijek ga možete izvježbati i na poslu ostaviti pozitivan dojam korektne i odgovorne osobe.

Postoje osobe kojima je odmjereno i uljudno ophođenje s drugim ljudima, pa tako i na poslu urođeno. Spremni su pomoći, dati savjet, ili ga primiti – jednostavno, s njima je lako i ugodno surađivati. Ukoliko niste rođeni s tim rijetkim darom, uvijek ga možete izvježbati i na poslu ostaviti pozitivan dojam korektne i odgovorne osobe.

O svom ponašanju na radnom mjestu morate razmišljati dugoročno, graditi sliku odgovorne, povjerljive, samozatajne i radišne osobe.

1. Izbjegavajte tračeve na poslu

Prepričavanje jučerašnje utakmice ili komentiranje novog filma s radnim kolegom, za vrijeme jutarnje kave, sasvim je normalna stvar.

No rasprava o odnosu nove kolegice na poslu s direktorom, ili procjena šefove sposobnosti a vođenje firme, sasvim je nešto drugo od prepričavanja utakmice.

Tračanje je neprofesionalan način predstavljanja svojih sklonosti te vam se s vremenom može loše odraziti na status u firmi.

Ostavit ćete dojam osobe kojoj se ne mogu povjeriti važne informacije.

2. Istaknite se – bez ulizivanja

Vaš poslovni uspjeh u zdravom okruženju broji se isključivo u dostignućima.

Šefovi možda neće znati dovoljno o vašem trudu i radu, ako ih sami o tome ne izvijestite. No, to treba način koji neće ličiti na ulizivanje.

Kada izvještavate šefa o svom uspjehu, istaknite i doprinos kolega u koliko ga je bilo.

Najbolja varijanta je slanje izvješća o napretku nadređenima putem e-maila. U tome ne treba pretjerivati, dovoljno je poslati jednom tjedno ili jednom u dva tjedna, ovisi o tematici i količini posla koji odrađujete.

3. Priznajte vlastite pogreške

Ako ste pogriješili u nekom važnom segmentu poslovanja vašeg poduzeća, teško ćete to prikriti.

Prebacivanje krivice na drugog ili guranje problema „pod tepih“ mogu vam nanijeti trajno nepopravljivu štetu i stvoriti ružnu sliku o vama u očima nadređenih.

„Propadnite u zemlju“ pred šefom ili šeficom, jer i oni su jednom pogriješili. Priznavanjem pogreške osjećat ćete nelagodu tokom cijelog dana, no kada na putu kući budete razmišljali o tome, shvatit ćete da ste sazreli kao osoba.

Ironija je u tome što, da bite došli do ove razine zrelosti, prvo morate nešto zabrljati.

Pokušajte iskreno djelovati na radnom mjestu, ali i van njega. Time izbjegavate stres na vrlo jednostavan način, bez potrebe za izmišljanjem priča i pričica koje vam se prije ili kasnije obiju od glavu.

4. Pripazite na druženjima van radnog mjesta

Ne morate biti prijatelji s kolegama!

Nije nužno družiti se van radnog mjesta, ići s kolegama na rođendane, večere i druga slična druženja. Korektno i profesionalno ponašanje sasvim je dovoljno.

U slučaju da vas šef pozove na „happy hour“ nakon posla, to ne znači da trebate prekomjerno uživati alkohol i gnjaviti kolege „zabavnim“ anegdotama jer to nije način da ostvarite unapređenje ili neki drugi cilj koji vam padne na pamet pod utjecajem koje čašice više.

5. Ne podcjenjujte male stvari

Više niste pripravnik, to ne znači da ne smijete ponekad skuhati kavu, složiti fascikle, urediti radno mjesto, kopirati ili donijeti gablec radnim kolegama.

Takve stvari lijepa su gesta i ponekad ih čine i predsjednici uprava velikih tvrtki.

Ništa što rade kolege u vašem okruženju ne smije biti ispod vaše razine.

Napisao

Pročitajte još:

Ljudski resursi

Do nepredviđene zvonjave naših telefona najčešće dolazi zbog izvanrednih situacija na poslu, primjerice hitnih upita klijenata koje je potrebno riješiti, 'uskakanja u cipele' kolege...

Ljudski resursi

Je li problem u vama ili jednostavno imate lošeg šefa?

Izdvojeno

Nakon početnog pozdrava započnite razgovor uz napomenu koja daje na znanje drugoj osobi da ste uložili vrijeme i razmišljali o njegovim ili njezinim poslovnim...

Edukacija

S obzirom da nikada nije prerano razmišljati o karijeri, razmislite o ovih nekoliko pametnih karijernih poteza koji će vam se kasnije zasigurno isplatiti! 1....

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.