Poduzetnici, izbjegnite dugotrajne sudske sporove

Sudski postupci i tužbe većini ljudi izazivaju nelagodu i nemir. Nažalost, često s potpunim pravom. Ako ste ujedno i vlasnik tvrtke i hrabro ste zakoračili u svijet poduzetništva, vaše pravne mogućnosti i opcije često ostaju neispitane do trenutka kada dođe do eskalacije nekog spora.

Sudski postupci su često skupi, dugo traju te oduzimaju puno vremena i energije. Međutim, važno je znati da imate druge mogućnosti na raspolaganju. Jedan od alternativnih načina rješavanja sporova jest i medijacija. Postupak mirenja može se provesti i na sudu, a isto tako, medijacija se provodi i kod centara za mirenje, gdje medijaciju provode medijatori s posebnim zanjima o konfliktu, komunikacijskim, pregovaračkim i medijatorskim vještinama. Ovdje bih posebno ukazala na Hrvatsku udrugu za mirenje na čijoj listi su vrsni medijatori koji će pokušati svakom vašem problemu naći rješenje.

Formalno gledajući, svaki proces medijacije počinje privolom stranaka koje poziva povjerenik za mirenje (sud), odnosno centar za mirenje (ukoliko se ne radi o suglasnom prijedlogu za pokretanje medijacije) te se stranke upoznaje s postupkom, njegovim značajem i njegovim tijekom. U postupku medijacije svaka stranka može neometano iznijeti sve što smatra važnim, naglasak na utvrđivanju onoga što stranke doista žele i/ili trebaju te se kroz suradnju između stranaka i razgovorom mogu postići različita i kreativna rješenja koja se ne bi mogla postići u sudskom postupku.

Kristina Bajsić Bogović

Po uspješnom završetku sklapa se nagodba koja ima snagu ovršne isprave.

Svatko tko se u bilo kojem trenutku bavio nekim oblikom poduzetništva, svjestan je da je vrijeme najvažniji kapital koji poslodavac može imati. Svi žele izbjeći sudske sporove, ali vrlo često su upravo oni zadnja slamka spada u razrješenju određenih razmirica.

Trenutno se medijacija najčešće provodi u sporovima radi naknade štete između osiguravajuće kuće i oštećenika te u sporovima između izvođača i podizvođača do kojih je došlo uslijed problematike u izvođenju radova te naknade štete. Razlog za to je vrlo jednostavan – obje strane žele nastaviti s poslovanjem uz minimalne gubitke i troškove. Kada je riječ o sudskim sporovima, razum je vaš najbolji prijatelj – pokušajte realno, bez emocija sagledati obje strane priče i donijeti odluku koja će za vas imati najbolji ishod.

Zašto bi se tvrtke trebale odlučiti za mirenje?

Prije svega, tijekom dugogodišnjeg odvjetničkog iskustva, svjedočila sam situacijama u kojima je klijent došao do rješenja spora u svega nekoliko dana. Tvrdoglavo držanje pozicije i iščekivanje rješenja nekoliko godina ne samo što je kontraproduktivno, već vas i na kraju poprilično financijski optereti.

Odlučite li se za proces mirenja ili medijacije, nemojte se bojati da ćete biti percipirani kao slabija strana jer ste potražili alternativno rješenje. Dakako, priča svake stranke je različita, ali gledajući u cjelini, mirenje će sasvim sigurno donijeti brojne benefite, a vama dati vrijeme da se fokusirate na razvoj poslovanja, a ne na sudske strategije.

S druge strane, mirenje je proces u kojem sve strane uče, a prvenstveno stječu važno iskustvo konstruktivnog pristupa sukobu i razmiricama. Koliko god to u nekom trenutku izgledalo nemoguće, zajedničko rješenje se uvijek može pronaći. Tim vještinama vrlo je korisno podučiti i svoje radnike. Koji su benefiti i kako izgleda taj proces, saznajte u idućoj kolumni.

Kristina Bajsić Bogović uspješno plovi odvjetničkim vodama osam godina. Neovisnost u obavljanju posla, dinamičnost, u određenom dijelu i kreativnost te potreba za stalnim usavršavanjem presudile su u odabiru studija prava koji će odrediti njezin profesionalni put. Redovito pohađa i organizira edukacije, a posebno se u zadnje vrijeme posvećuje edukaciji mladih o vršnjačkome nasilju. Članica je Hrvatske udruge za mirenje i Hrvatske gospodarske komore te registrirani izmiritelj kod Hrvatske udruge za mirenje. Majka je devetnaestomjesečne djevojčice.

U ovoj kolumni se bazirala na medijaciju i sudske sporove između tvrtki, a u idućoj bi se bazirala na to kako vještine medijacije pomažu boljim odnosima unutar ogranizacije, odnosu sa zaposlenicima i slično.

Podijeli

Odgovori

Top