Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Poslovni bonton u kućnom uredu

Danas ćemo se ipak fokusirati na cilj održavanja profesionalnosti u, ponekad hektičnom, kućnom okruženju.

U prošloj ste kolumni mogli pročitati nekoliko savjeta za početak rada u novim okolnostima, a što više vrijeme prolazi, primjećuje se da su mnogi koji su željeli raditi iz udobnosti doma, već pomalo nestrpljivi vratiti se u ured.

Mnogi influenceri i kolumnisti dijele svoje nove navike koje možete primijeniti i u svojoj rutini: Marie Kondo tako predlaže da posebnim zvukom sami sebi označimo početak radnog dana, dok jedan BBC-jev portal poručuje da radno vrijeme provedete pored prozora.

Danas ćemo se ipak fokusirati na cilj održavanja profesionalnosti u, ponekad hektičnom, kućnom okruženju. Iako nas videi poznatih osoba nasmiju kad im se dogodi simpatična „greška“, pa tako meteorolozi vode prognozu s mačkom u rukama ili tvrtke namjerno snimaju radnike kako se u video konferencijama pojavljuju u pidžamama, a da bi dobile što više klikova na društvenim mrežama. Mali je postotak onih koji se u stvarnom životu mogu pojaviti na video pozivu s klijentom noseći zečje uši, dok im maltezer živahno laje u pozadini, pa pripazite na sljedeće:

Odijevajte se poslovno

Odjeća koju nosite tijekom radnog vremena mora odgovarati vašoj poziciji. Sve raširenija upotreba video tehnologija u poslovanju na različitim lokacijama može vas dovesti u situaciju da morate primiti iznenadan video poziv, a bonton nalaže da za njega budete uredni. Uredna frizura, brada i prikladna odjeća vašem će sugovorniku pokazati da ste i kod kuće organizirani i fokusirani na posao te dati dojam da odgovorno pristupate svojim zadacima.

Također, pazite na okolinu koja se može vidjeti preko vaše kamere – cijeni se urednost i neutralna pozadina.

Vodite računa o vremenu

Iako osobno možda preferirate raditi navečer ili vikendom, imajte na umu da vaši kolege ili klijenti ne dijele iste navike. Pozive i e-mailove ograničite na uobičajeno radno vrijeme, ukoliko se ne radi o nekoj hitnoj situaciji. Isto tako, budite dostupni od 8 ili 9 ujutro, ako je to vaše uobičajeno doba za komunikaciju kad ste u uredu, bez obzira što ste možda zbog stresa (ali i zbog gledanja serija, da budemo iskreni) ostali budni do 3 ujutro. Vremena su izazovna, no držanje ustaljenog rasporeda je ključno da biste održali sve konce u rukama.

Komunicirajte profesionalno

Kao što inače s klijentima ne dijelite frustracije poput autobusa koji je ponovno kasnio ili kolege koji nije obavio zadatke na vrijeme, ni sada ne trebate u detalje iznositi s čim se sve suočavate dok radite od kuće. Razumljivo je da poslovanje ne teče kako biste željeli, ali kratka isprika dovoljna je ako kasnite s ispunjavanjem nekog roka, ako se potrudite da se takve situacije ne ponove.

Ako, primjerice, morate s djetetom pratiti TV nastavu u određenom terminu, organizirajte zamjenu koja će u to vrijeme odgovarati na telefonske pozive i druge upite. Obavljanje kućanskih poslova poput kuhanja i jela organizirajte u doba kada i inače imate pauzu na poslu te se držite uobičajenog trajanja pauze.

Osigurajte mir

Jasno je da nemaju svi sobu u kojoj mogu biti sami u tišini dok rade. Ako ne možete koristiti posebnu prostoriju ili kućni ured, nužno je da se s ukućanima dogovorite o „kućnom redu“. Prilagodite upute uzrastu ukućana i koristite vještine medijacije za dogovor o suživotu tijekom rada.

Kućni ljubimci doista mogu provesti neko vrijeme i u kupaonici ili u šetnji s drugim ukućanom, ako vas čeka važan poslovni razgovor ili video konferencija, a drugi ukućani ne moraju preuzimati velike količine podataka za to vrijeme, kako vam se ne bi prekinula internetska veza. Napravite raspored i držite ga se, a nakon radnog vremena se svi zajedno nagradite finom hranom, zajedničkom igrom ili dobrim filmom.

 

Kristina Bajsić Bogović uspješno plovi odvjetničkim vodama osam godina. Neovisnost u obavljanju posla, dinamičnost, u određenom dijelu i kreativnost te potreba za stalnim usavršavanjem presudile su u odabiru studija prava koji će odrediti njezin profesionalni put. Redovito pohađa i organizira edukacije, a posebno se u zadnje vrijeme posvećuje edukaciji mladih o vršnjačkome nasilju. Članica je Hrvatske udruge za mirenje i Hrvatske gospodarske komore te registrirani izmiritelj kod Hrvatske udruge za mirenje.

Pročitajte još:

Ljudski resursi

Povjerenje je vjerojatno najbitniji preduvjet skladnog i učinkovitog ureda.

Izdvojeno

Vodeći računa o epidemiološkoj situaciji i zdravlju radnika, velik broj poslodavaca u Hrvatskoj svojim zaposlenicima i dalje omogućuje rad od kuće.

Izdvojeno

Istraživači na sveučilištu Konstanz ispitali su 700 ljudi koji rade od kuće, od kojih je 56 posto reklo da želi, barem djelomično, i dalje...

Uncategorized

Godišnji odmor je vrijeme kad najmanje razmišljamo o stresu. U mislima su nam more i suncem okupane plaže, ali upravo je sada trenutak za...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.