Kad govorimo o društvenim mrežama, je li riječ o prirodnom proširenju komunikacije koja se odvijala tradicionalnim medijima ili govorimo o pravoj revoluciji u komuniciranju s građanima?
Po meni, riječ je o prirodnom proširenju. Milijuni ljudi prihvatili su da način dolaska do vijesti putem novih alata i prestali s navikom čekanja sutrašnjih tiskanih novina da bi vidjeli što se događa. Nedavna objava predsjednika Obame o ubojstvu Osame bin Ladena je odličan primjer kako ljudi koriste društvene medije i tekstualne poruke da bi svojim prijateljima poručili da ostave ono što trenutačno rade i upale tv-prijamnik da bi vidjeli veliku vijest. Ta vijest se proširila munjevito i milijuni ljudi stali su na trenutak da bi vidjeli što se događa. Zato mislim da bit prave komunikacijske revolucije razumijevanje brzine kojom danas možemo komunicirati s milijunima ljudi.
Možemo li društvenim mrežama dosegnuti starije ljudi u ruralnim područjima? Govorimo li ovdje uglavnom o mlađim ljudima i urbanoj populaciji ili postoji način da u komunikaciju uključimo širi sloj građana?
Društvene mreže su posvuda: 500 milijuna ljudi diljem svijeta koristi Facebook, a od njih 200 milijuna koristi Facebook putem mobilnih uređaja. Mnogi krajevi svijeta bolje su povezani mobilnim telefonima nego bilo kojim drugim uređajem. Vidjeli smo kako se putem Facebooka organiziraju pobune diljem svijeta, u nerazvijenim zemljama koje inače imaju katastrofalnu internetsku infrastrukturu. Vidjeli smo i fantastično korištenje Facebook i Twittera kad su bili izbori u Iranu, ustanak u Egiptu i na Bliskom istoku, te njihovu upotrebu kad se dogodi tsunami ili neka druga prirodna katastrofa. Društvene mreže i mobilne komunikacije su ujedno urbane i ruralne, i danas mogu dosegnuti mnogo više generacija nego prije samo nekoliko godina. Drugim riječima, danas svatko ima telefon i načina da komunicira i da se organizira.
Ako zasnivamo svoj posao na Facebook i putem njegovim stranice uključujemo korisnike u komunikacije, treba li nam zaista tradicionalna web stranica?
Iako mislim da razlika između kompanijskog web sitea i Facebook stranice može biti vrlo mala, Facebook je još uvijek način privatne komunikacije koji zahtijeva prijavljivanje, a pritom valja zapamtiti da je Facebook vlasnik svih podataka. Kompanijske web stranice mogu ponuditi funkcionalnosti koje Facebook stranice ne mogu ponuditi.
Intervju sa Scottom Goodsteinom u cijelosti pročitajte na portalu Poslovni.hr