Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Poticanje poduzetništva uklanjanjem straha od neuspjeha

Međunarodna tvrtka za direktnu prodaju Amway u suradnji s Tehničkim sveučilištem u Münchenu predstavlja izvješće o svjetskom poduzetništvu za 2013. Istraživanje je pokazalo da 70% (više od dvije trećine) anketiranih u 24 zemlje ima pozitivan stav prema samozapošljavanju. Ovaj rezultat u usporedbi s 2012. (69%) pokazuje da poduzetništvo i dalje uživa veliki ugled.

Međunarodna tvrtka za direktnu prodaju Amway u suradnji s Tehničkim sveučilištem u Münchenu predstavlja izvješće o svjetskom poduzetništvu za 2013. Istraživanje je pokazalo da 70% (više od dvije trećine) anketiranih u 24 zemlje ima pozitivan stav prema samozapošljavanju. Ovaj rezultat u usporedbi s 2012. (69%) pokazuje da poduzetništvo i dalje uživa veliki ugled.

Istraživanje je također pokazalo da 39% anketiranih može zamisliti da pokrene vlastiti posao, što na sličnoj razini kao i u 2012. (38%). Međutim, puno ljudi ne ostvaruje svoje planove. Zašto tako malo potencijalnih poduzetnika ostvari svoje ciljeve? Velika prepreka za pokretanje posla je strah od neuspjeha: 70% ispitanika osjeća taj strah. S druge strane, mjere poput javnog financiranja, start-up kredita i obrazovanja poduzetnika ohrabruju ljude da odluče pokrenuti svoj posao.

Pozitivan stav, velika mogućnost

I ove godine, Danci (89%) vode na listi anketiranih zemalja kada se radi o pozitivnom stavu prema poduzetništvu. Na drugom i trećem mjestu nalaze se novo priključene zemlje: Finska s 87% i Australija s 84%. Kao i prošle godine, anketirani u Austriji (40%), Mađarskoj (40%), Portugalu (39%) i Njemačkoj (37%) pokazali su najnegativniji stav.

Prosječna mogućnost samozapošljavanja1 u anektiranim zemljama diljem svijeta iznosi 39%. Ona je najviša u Kolumbiji (63 %), Meksiku (56 %) i Grčkoj (53%), a Grčka i dalje ostaje europska zemlja s velikom poduzetničkom voljom (2012.: 50 %). S 26% onih koji će vjerojatno pokrenuti vlastiti posao, položaj Njemačke još se jednom snizio i ona je sada na pretposljednjem mjestu, samo ispred Japana (17%). “Krajnji je cilj izvješća istaknuti gospodarski potencijal poduzetnika u različitim zemljama i pružiti podršku potencijalnim poduzetnicima u pokretanju njihovog posla”, kaže Michael Meissner, potpredsjednik korporativnih poslova Amway Europa.

Uklanjanje straha od neuspjeha

Za provedbu gore navedenih mogućnosti, ključni subjekti u društvu trebaju pomoći potencijalnim poduzetnicima u provođenju njihovih ideja u djelo. Broj ljudi koji su potvrdili da su već samozaposleni relativno je nizak. Rusija (3%), Danska i Finska (svaka 4%) su posljednje. Uzrok tome bi mogao biti strah od neuspjeha koji koči poduzetništvo (70%). Strah od neuspjeha pokazuje se kao velika prepreka, osobito u zemljama u kojima postoji pozitivan stav prema poduzetništvu, ali unatoč tome nema inicijative za pokretanje vlastitog posla.

Pogotovo se anketirani u Japanu (94%), Italiji i Češkoj (svaka 91%) boje neuspjeha kod vođenja svog posla. Naprotiv, u SAD-u (62%), Nizozemskoj (55%) i Meksiku (50%) visoki postotci pokazuju da postoji manji strah od neuspjeha. Ovaj strah od neuspjeha sadrži različite čimbenike, kao što su “financijske poteškoće do stečaja” (41%) i “prijetnja od ekonomske krize” (31%). “Amway potiče nacionalne vlade i druge javne institucije na razmatranje interesa i ograničenja potencijalnih poduzetnika te poduzimanje konkretnih mjera za uklanjanje ove stigme neuspjeha,” nastavlja Meissner. Rezultati ankete također donose jasnu izjavu o poticajnim motivima: anketirani spominju vođenje samostalnog posla bez poslodavca i realiziranje vlastitih ideja (43%) kao dominantne motive za pokretanje posla. Manje važni motivi su: aspekti zarade poput drugog dohodka (29%) ili vraćanje na tržište rada (19%).

Poticanje poduzetnika

Sukladno tome, moraju se provesti poticajne aktivnosti za pokretanje vlastitog posla kao što su “javno financiranje i start-up krediti” (42%), “poduzetničko obrazovanje i podučavanje poslovnih vještina” (33%) te “mentorstvo, potpore kroz poslovne mreže “(27%). Nadalje, zemlje koje pokazuju veliki strah od neuspjeha također priželjkuju “niskorizične poslovne modele”. Ovi modeli su po važnosti ispod prva tri čimbenika koja potiču poduzetništvo u Njemačkoj (34%), Italiji (29%), Mađarskoj, Turskoj i Ukrajini (svaki 26%). “Amway potiče poduzetništvo među ženama, starijim osobama, nacionalnim manjinama i mladim ljudima kroz pružanje prilike za ostvarivanje uspješne međunarodne niskorizične karijere u direktnoj prodaji te daje podršku sličnoj onoj u poslovnom inkubatoru”, objašnjava Meissner.

Zajednica naklonjena poduzetništvu

Izvješće također prikazuje u kojoj mjeri anketirani smatraju da je zajednica u cjelini naklonjena poduzetništvu. Međunarodni prosjek navodi da je njihova zemlja jednako naklonjena i nenaklonjena poduzetništvu (svaki 46%). Dok su SAD-e (73%) i Australija (62%) proglasile svoje zemlje najviše naklonjenim poduzetništvu, zemlje zahvaćene krizom navode da su njihove zajednice najmanje naklonjene poduzetništvu: Portugal (76%), Mađarska (74%), Španjolska, Italija (svaki 64%) i Rumunjska (57%).


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.