Ako je vjerovati istraživanju koje je provela kompanija Nielsen, potrošači u Hrvatskoj su među najpesimističnijima u svijetu. Indeks povjerenja potrošača u Hrvatskoj zadržao se u posljednjem prošlogodišnjem tromjesečju na razini prethodna tri mjeseca, od 49 bodova što je u odnosu na kraj 2013. porast za pet bodova.
U Europi je povjerenje potrošača krajem prošle godine oslabilo u odnosu na prethodna tri mjeseca, uz pad indeksa za dva boda, na 76 bodova.Tako su jedino Danci iskazali blagi optimizam na kraju prošle godine, uz vrijednost indeksa od 103 boda. U Njemačkoj, Švicarskoj i Velikoj Britaniji raspoloženje među potrošačima balansira na granici optimizma i pesimizma, uz vrijednosti indeksa u rasponu od 98 do 94 boda.
Istraživanje obuhvaća ukupno 60 zemalja širom svijeta a Hrvatska je u skupini zemalja s najnižim vrijednostima indeksa, zajedno s Južnom Korejom (48 bodova) i Italijom (45 bodova). Najveći su optimizam na kraju prošle godine iskazali potrošači u Indiji (129 bodova) te Indonezija i Filipini (po 120 bodova). Vrijednosti indeksa do 100 bodova iskazuju pesimizam, a one više optimizam.