Uspješni prvo riješe najveći i najteži zadatak, a neuspješni se bave nebitnim stvarima.
Ako morate obaviti dva posla, prvo obavite teži!
Ključ postizanja boljih rezultata i veće produktivnosti leži u razvoju navike rješavanja najvažnijih obveza prije svega ostalog. Jasnoća je najvažniji koncept u osobnoj produktivnosti. Razlog broj jedan iz kojeg ljudi rade brže i učinkovitije jest taj što su im prioriteti apsolutno jasni. Glavni razlog zašto ljudi oklijevaju i zašto im nedostaje motivacije je u tome što im nije jasno što trebaju točno učiniti, kojim redosljedom i zašto.
Da biste tome doskočili napravite slijedeće:
– Načinite listu svih aktivnosti što ćete morati učiniti kako biste ostvarili svoje ciljeve
– Postavite rok za ostvarenje
– Pretvorite listu u plan
– Planirajte svaki dan unaprijed
– Odmah djelujte prema svom planu
Posložite sve svoje aktivnosti prema prioritetima i važnostima. Razmišljate o kraju i radite unatrag. Pomognite si s pitanjima:
– Kakve su posljedice ispunjavanja i neispunjavanja ovih zadataka:
_____________________________________________________________________________________________
– Koja bi aktivnost svakodnevno imala najveći učinak na moj rezultat i poslovni uspjeh?
_____________________________________________________________________________________________
– Moje snage. Što radim dobro i s lakoćom?
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
– Moje slabosti. Na čemu moram poraditi i usavršiti?
____________________________________________________________________
– Koja bi vještina ako je još razvijem i upotrijebim na dobar način mogla imati najveći pozitivan uspjeh na moj posao?
____________________________________________________________________
– Kako me vide kolege? Koje moje osobine i vještine najviše hvale?
____________________________________________________________________
Kada ste napravili listu koristite metodu ABCDE i svaku aktivnost označite odgovarajučim slovom.
A – moram učiniti, jako važno
B – trebam učiniti, važno je (nikad ne prelazite na B zadatke dok niste završili sve A zadatke )
C – bilo bi dobro da učinim, ovi zadaci nemaju nikakve veze s najvažnijim aktivnostima, neki zaostaci koji nisu bitni
D – deligirati drugima, prepustite sve one aktivnosti koje mogu napraviti i drugi kako biste imali više vremena za A zadatke
E – eliminirati, neki zadatak koji je nekad bio važan a danas više nije
Zatim popis aktivnosti podijelite po listama:
– glavna lista
_____________________________________________________________________
– mjesečna lista
_____________________________________________________________________
– tjedna lista
_____________________________________________________________________
– dnevna lista
_____________________________________________________________________
Najvažnije u osobnoj učinkovitosti jest da dođete do dnevne liste sa popisom svih dnevnih aktivnosti koje morate napraviti s tim da uvijek počnete raditi i rješavati najvažnije aktivnosti prema onim manje bitnima.
O autorici:
Inga Lalić, business coach i konzultantica, ima desetogodišnje iskustvo u radu s tisuću klijenata. Osmislila je i vodi trening Poduzetnička piramida. Pomaže poduzetnicima i onima koji to žele biti da ostvare svoje želje i ciljeve, povećaju prihode uz više slobodnog vremena i postanu učinkovitiji, uspješniji, sretniji i bogatiji. Vlasnica je tvrtke RE-FORMA, specijaliziranog centra za razvoj poduzetnika. Autorica je priručnika ‘Kako pokrenuti vlastiti biznis’ korisne literature za svakog tko pokreće tvtku ili već godinama radi na svom poduzetničkom projektu.
Portal Profitiraj.hr medijski je pokrovitelj priručnika “Kako pokrenuti vlastiti biznis”