Pozicioniranje proizvoda – prema potrošaču, konkurenciji, aktivnostima…

Pozicioniranje proizvoda – prema potrošaču, konkurenciji, aktivnostima…

Kad poduzeće nije zadovoljno pozicijom svoga proizvoda ili marke na tržištu, može provesti repozicioniranje što znači utvrđivanje i određivanje nove pozicije na tržištu. Pozicioniranje ovisi o namjerama poduzeća, njegovim ciljevima, mogućnostima i sposobnostima da učini ono s čime će potrošači biti zadovoljni..

Što s konkurencijom?

Izravno pozicioniranje je otvoreno suprotstavljanje konkurenciji, a poduzima se kad poduzeće raspolaže proizvodom ili markom koji ne zaostaju za onima konkurencije ili kad su bolji od konkurentskih. Međutim, kad se kvaliteta i druga obilježja proizvoda ne razlikuju od konkurentskih ili kad su lošiji, bolje je izbjegavati konkurenciju i izravno pozicioniranje proizvoda. Izbjegavanje konkurencije pri pozicioniranju ne mora značiti zaostajanje za konkurencijom. Neka poduzeća svoju strategiju pozicioniranja temelje na način koji ne primjenjuju njihovi konkurenti.

Pozicioniranje se provodi bez znanja, najave, volje i suglasnosti poduzeća i njegova vodstva i onda kad to poduzeće i ne želi. To čine tržište i potrošači na svoj način i prema svojim mjerilima i kriterijima.

Podijeli

Odgovori

Top