Većina nas barem nekoliko puta na tjedan prima newslettere, no koliko ih zaista privuče dovoljno pozornosti da zastanemo i posvetimo im nekoliko minuta?
Newsletter je oblik komunikacije putem koje svojim klijentima, korisnicima usluga ili onima koji će to postati nudimo vlastiti sadržaj, a ujedno ih pozivamo da postanu kupci ili korisnici usluge. Newsletter ulazi u nezaobilazan oblik komunikacije poznatiji kao content marketing. S obzirom da stvarate vlastiti sadržaj u slučaju obraćanja ciljanim skupinama putem newslettera potrebno je razmišljati poput urednika u časopisu ili urednika web stranice. Zapitajte se zapravo koji biste sadržaj sami otvorili i pročitali kad vam stigne na mail.
Imate li bazu e-mail podataka ?
Kako bi novosti koje želite podijeliti s ciljanim skupinama do njih i dospjele potrebna vam je baza podataka, odnosno mailova na koje ćete gotovo jednim potezom poslati svoje informacije. Svakako na web stranici istaknite poziv posjetiteljima da se predbilježe na newsletter i ostave svoje kontakt podatke. Na prodajnim mjestima ili u izravnom kontaktu s korisnicima osmislite mehanizam putem kojeg ćete uspostaviti izravan odnos i komunikaciju.
Dizajn
Izgled newslettera prilagodite svojoj djelatnosti, koristite boje svog brenda kao i slogane i ključne poruke. Za dizajn ćete vjerojatno morati angažirati grafičkog dizajnera koji će izraditi kostur newslettera koji se poslije prilagođava, ali možete pokušati i sami putem online alata koji se nude na internetu. Pokušajte odrediti i stalan poredak informacija – vijesti, blog, zanimljivost… koje će se ponavljati u svakom newsletteru kako bi sadržaj bio i vizualno prepoznatljiv, baš poput omiljenog časopisa ili portala
Sadržaj
Gotovo pa najvažnija stavka svakog newslettera je sadržaj. Jedno od osnovnih pravila glasi: 90 posto edukativnog, a samo 10 posto promotivnog sadržaja. Zanimljivi naslovi koji privlače pozornost su iznimno važni pa pokušajte kratkim porukama ostaviti što bolji dojam. Pazite također da ne natrpate previše informacija kako se primatelj ne bi izgubio u šumi podataka koje želite komunicirati. Nekoliko minuta potrebnih za pregled i čitanje pojedinih tema je najviše što možete očekivati. Ukoliko uspijete uhvatiti pozornost ciljanih skupina newsletter bi ih trebao dovesti na vašu web stranicu gdje će potražiti više informacija i eventualno prihvatiti vaš „call for action“.
Dinamika slanja
Prilagodite dinamiku ovisno o djelatnosti kojom se bavite i količini zanimljivih informacija koje želite podijeliti sa svojim ciljanim skupinama. Neki se odlučuju na dnevni ritam, no newsletter možete poslati i jednom na mjesec. U svakom slučaju je bolje odlučiti se na umjereniji ritam u početku i dok ne uspostavite kontakt s korisnicima. Osluškujte njihove reakcije i prilagodite sadržaj ili druge opcije.
Vrijeme slanja
Istraživanja pokazuju da je newsletter najbolje poslati ujutro između 8 i 10 sati ili pred kraj radnog vremena, između 15 i 16 sati.
Unsubscribe opcija
Opciju učinite je laganom i dostupnom kako biste onima koji ne žele primati sadržaj učinili dostupnim odjavljivanje. Ne želite nezadovoljne korisnike kojima sadržaj ne odgovora i kod kojih izazivate ljutnju zbog spamanja.
Tajni sastojak
Različite skupine reagiraju različito na sadržaje pa je potrebno pronaći svoj tajni sastojak koji će privući pozornost korisnika, te privući nove korisnike na vaš sadržaj. U zadnje vrijeme se kao jedna od zanimljivih opcija u newsletter ubacuju i video sadržaji, možete se poigrati iznenađenjima poput kvizova i nagradnih igara ili posebnih pogodnosti.
Jedno je sigurno, ponekad nam newsletteri zatrpavaju poštanske sandučiće, ali mnogi od njih nas zainteresiraju i sadržaj nas vodi na željenu stranicu na kojoj tražimo više informacija o proizvodima ili uslugama.
Primjeri nekoliko dobrih newslettera na sljedećem linku: http://blog.hubspot.com/marketing/email-newsletter-examples-list
Marina Karamatić Sopić, managing partner Ambrela komunikacija, agencije za Odnose s javnošću i organizaciju događaja