Iako to nije nikakva novost (dobro, u Hrvatskoj prilično i jest ali da se ne zavaravamo da mi u Hrvatskoj ‘otkrivamo toplu vodu’) cjelokupan proces upravljanja ljudskim potencijalom u organizaciji uglavnom je nerazumljiv ljudima izvan struke, ponajprije mislim upravljačkim strukturama i to je najveći razlog zašto njegova implementacija u manjim organizacijama ‘šteka’. NE-predznak (ne-znanje, ne-razumijevanje, ne-odobravanje…) značilo je, znači i značit će samo jedno, NEusklađivanje sa stvarnim stanjem. Iliti sindrom žmirenja. Žmirim i ne vidim što mi se pred očima događa. Žmirite li i dok vozite ili pješačite? Ili gledate što se oko vas događa da bi izbjegli nezgode i stigli do cilja. A žmirite kad se radi o vašem poslovanju i ljudima jer mislite da sve znate?
Čime god se bavili poduzetnicima je jedno uvijek zajedničko, a to je potencijal. Imaju kupce kojima nešto prodaju (proizvod/usluga) dakle trebaju misliti na tržišni potencijal i zaposlenike koji su im potrebni da bi svoje ideje/proizvode/usluge plasirali na tržište, odnosno ljudski potencijal. Većina podrazumijeva da se ovom prvom treba posvetiti više nego drugom. A zapravo je istina da ovaj drugi utječe na ovaj prvi! Govorim zapravo o SWOT analizi potencijala koja daje izvrstan pregled stanja organizacije i (ne)iskorištenih resursa. Koristi li vaša organizacija svoju swot analizu, ili žmirite dok vozite, a gledajući današnji tempo vrlo vjerovatno poduzetnički vozite brzo.
Tržište danas je kao proljetno vrijeme, vrlo vrlo ćudljivo. Da bismo opstali svaki dan učimo i prilagođavamo se različitim promjenama na koje uglavnom nemamo utjecaj. Vrlo često to radimo i nesvjesno ili instiktivno. Što je dobar pokazatelj da smo prilagodljivi no često i kočnica jer nemamo osjećaj da se nešto mijenja. Jeli to točno? Vi ste isti danas kao i prije mjesec dana, godinu, dvije…? Baš isti?
Edukaciju pokreće znatiželja i nužan je proces poslovanja 21. stoljeća. Znači krenimo od edukacije što je cilj i ovog članka. Čitate ga jer ste znatiželjni, možda vas ispočetka i ne zainteresira ali nešto ćete u svakom slučaju naučiti. Ako ništa drugo, ima li korisnih informacija u tekstu ili ne. Svaka nova informacija utječe na nas kao osobe. Mijenjaju se kupci, njihove potrebe, njihove navike… Isto tako mijenja se i radna snaga, njihove potrebe, njihove navike…sve se mijenja.
Mislite li da vi trebate/možete ostati imuni na te promjene..?
